pci device |
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
ik heb computer van mijn zusje schoon geveegd, het geval was helemaal gaar... dat is opzich geen probleem maar.. het is een medion computer en ik kan productcode niet terugvinden op de kast dus kan ik geen drivers van medion site toveren en PCI device (die is toch voor geluid, er komt geen geluid uit ) drivers kan ik niet aankomen weet iemand hoe? of waar ik productcode ergens kan vinden van het medion geval medion bied geen service, bellen heeft geen zin, lui weten niet waar ze het over hebben ik heb al van die driver programma check dingen gedownload en die kijken, en dan hebben ze zon download knopje, maar ze zeggen je niet hoe de drivers heten zodat je ze bij producent kunt opzoeken (via technologies, zover was ik) dus ik zit stuck |
|
|
Faramyr Lid WMRindex: 21 OTindex: 18 Wnplts: Gondor
|
|
|
|
lentebriesje Erelid
Quote Faramyr: Kiijk hier eens? daar ben ik al geweest, windows xp gekozen, en dan krijg je 7 verschillende drivers welke is de goeie |
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Kwestie van uitproberen. |
|
|
lentebriesje Erelid
Quote Sjaak: Kwestie van uitproberen. kan het geen kwaad dan, drivers er op gooien die er niet voor bedoeld zijn? |
|
|
Bogarde Erelid
WMRindex: 37 OTindex: 5.643 S |
Nee lentebriesje, je pc gaat niet crashen ofzo. Je kan drivers uitproberen. Daarvoor zijn ze o.a. |
|
|
lentebriesje Erelid
okiedokie, dan ga ik wel wat proberen |
|
|
lentebriesje Erelid
ik ben 6 drivers tegen gekomen die in iedergeval een stukje hardware herkenden... maar kreeg steeds een error, could find hd .. etc. etc. ik heb .img van wat er in zit, waar zou ik moeten zoeken? weer een ander programma afbeelding |
|
|
Bogarde Erelid
Heb je Everest Home Edition al geïnstalleerd? |
|
|
lentebriesje Erelid
nee is dat handig? |
|
|
Bogarde Erelid
EVEREST Home Edition is een programma dat zeer veel informatie over het systeem kan weergeven.
Denk hierbij aan informatie over de hardware: moederbord, grafische kaart, harde schijf, netwerkkaart, geluidskaart, etc... En ook informatie over de software: besturingssysteem, geïnstalleerde codecs, DirectX, lopende processen en nog veel meer. Daarbij geeft het programma direct een link in beeld naar waar u de drivers kan downloaden van de in uw pc aanwezige hardware of software.
Let vooral op het laatste zinnetje. |
|
|
lentebriesje Erelid
@Bogardeik heb nu de goeie driver, programma ding gaf wat aan en via forum iets kwam ik op goeie driver uit... maar driver vind hardware niet |
|
|
Bogarde Erelid
Probeer het volgende: Start - Uitvoeren - chkdsk. Dit programma herstelt fysische en logische fouten worden op je harde schijf. Hopelijk helpt dat je. Hopelijk is je probleem snel opgelost lentebriesje. Trouwens, wat is de naam van de driver? Wat stond er precies? |
|
|
lentebriesje Erelid
nope heeft niet geholpen
wat er stond:
VIA VT8237A/8251 High Definition Audio Controller |
|
|
Bogarde Erelid
|
|
|
lentebriesje Erelid
ik ben er uit gekomen wat een gekut nouja, ik ben er klaar mee, geluid werkt weer |
|
|
Bogarde Erelid
Gelukkig dat je er bent uitgekomen. Wat heb je dan allemaal moeten doen? Je mag het in het kort zeggen, want kort en krachtig is vaak heel duidelijk. Zulk soort dingen kunnen idd heel wat gekut opleveren. |
|
|
lentebriesje Erelid
voornamelijk proberen, downloaden en proberen ben via intypen van de naam van ding in google en wat sites te hebben geprobeerd een goeie driver tegen gekomen |
|
|
Bogarde Erelid
Bekend iets wat je zegt. |
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Kijk, dat noem ik nou leuke uitdagingen. |
|