Heel ERG oud |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
gevonden "TANDON 21.0MB ST-506" werkt
Na het inpluggen en opstarten van mijn UNITRON PC-XT vroeg de controller-bios mij of de HD geïnstalleerd diende te worden... best lief van 'm... maar euh..
ik heb geen Drive Params
dus ik zoek:
Aantal Cylinders, heads, sectors dat laatste is natuurlijk 17 en het aantal heads zal 4 zijn.. De rest zou ik kunnen uitrekenen maar ik heb toch liever harde feiten..
wie weet waar willem wever woont.
|
|
akira1909 Senior lid WMRindex: 5 OTindex: 640 Wnplts: Dordrecht
|
hahaha da's echt oud. Weeh, ik dus ook. Ik heb het gewoon allemaal meegemaakt. |
|
heraux Oudgediende
hehehee jij gekkert..
nou, heb je niet ergens een manual of een reserve-geek ergens in je verzameling met PC-XT kennis..
|
|
|
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden. Meeste heb ik al weggedaan, maar je weet maar nooit. Toch? |
|
heraux Oudgediende
ik heb er twee !! dus.. euh.. en een stapeltje XT bordjes..
misschien is de verlokking interesant? |
|
|
He Heraux, Thuis heb ik het niet. Dus ben nog even aan het surfen gegaan. Op de link staat een uitleg van een pc die je nog moest aanslingeren. Daar wordt als voorbeeld een tandon HD gebruikt en daar staan ook instellingen bij. Bij pagina 104 en 105. Succes. Link |
|
heraux Oudgediende
Nou ik heb via een chat-sessie vernomen dat het de volgende waarden zijn:
Op #FreeBSD zei iemand: cylinders 612 heads 4 sectors 17
En dat werd door de controller en HD geaccepteerd - de tweede HD had een niet goed functionerende controller - na een uitwisseling werd ook hier om installatie gevraagt - de daadwerkelijke low-format heb ik toen niet uitgevoerd. Ik vond het verdacht dat twee schijven onbereikbaar zouden zijn - Waarvan ik wist dat teminste een hd beschreven was met een OS.
|
|
|
Da's mooi dan. |
|
heraux Oudgediende
Quote akira1909: He Heraux, Thuis heb ik het niet. Dus ben nog even aan het surfen gegaan. Op de link staat een uitleg van een pc die je nog moest aanslingeren. Daar wordt als voorbeeld een tandon HD gebruikt en daar staan ook instellingen bij. Bij pagina 104 en 105. Succes. Link Archimedes YAY! maar helaas niet van toepassing (de StrongARM was uitgerust met een Intel processor en een ARM - dacht ik) |
|
|
Ok ik kon het allicht proberen. |
|
heraux Oudgediende
Heel erg ontzettend buitengewoon super bedankt..
Ik ben de dozen aan het doorspitten.. Tja en dan vind je dingen.. Nou.. flashbacks in 5.25" formaat |
|
|
Haha, dat waren nog eens tijden. |
|
heraux Oudgediende
Ik vond tot nu toe:
Windows 1.0x Windows 2.06 Wordperfect 5.0 Lotus 1.2.3 dBASE 4 Wollongong network PC-NFS 2.0
|
|
|
Wordperfect was 1 van de eerste programma's waar ik op de pc mee leerde werken. Lachen dat je hem nog hebt. Ja, dan ziet Office 2007 er toch weer heel anders uit |
|
heraux Oudgediende
Ja, ik heb Windows 1.0x werkend gezien - lijkt verdacht veel op dosshell dat later op msdos 4 verscheen..
|
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Heraux, kun je geen iso van de allereerste windows maken? Ik wil hem wel eens testen met vmware ofzoiets dergelijks. |
|
heraux Oudgediende
ahaaa.. jaja ik denk dat je eerst eens moet lezen wat Windows 1.0 is.. En verder helaas
hardware noodzakelijkheden 1. Een compudata systems (the Netherlands) 2. Magda video adapter
3. ms-dos versie 3.1 ?
4. PSU unit voor compudata
5. HGC/CGA monitor
6. Din5 PC/XT Toetsenbord
7. Floppy drive 5.25" 360K
8. Floppy kabel
Veel geduld
|
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
haha... ik heb laatst de atari van een vriend weer eens gepakt... heerlijk al die spellen weer eens spelen. |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Ik heb vandaag Super Mario gespeeld Op een Nitendo DS |
|
macfreak Erelid
Quote Mmore: Ik heb vandaag Super Mario gespeeld Op een Nitendo DS past helaas niet echt bij dit topic maar is wel leuk |
|
Mmore Administrator
|
Super Mario is toch Heel ERG oud |
|
macfreak Erelid
Quote Mmore: Super Mario is toch Heel ERG oud tsja.. maar een DS niet!! |
|
Mmore Administrator
|
Quote macfreak: Quote Mmore: Super Mario is toch Heel ERG oud tsja.. maar een DS niet!! Haha daarom was het ook wit gemaakt Ik kom over 20 jaar wel weer terug |
|
macfreak Erelid
trap ik niet in... sinds dat ik in het cafe rond hang check ik alle berichten, zo'n witte ruimte valt toch wel op hoor en al helemaal als er zo'n smiley in het midden staat. |
|
heraux Oudgediende
Oude spellen... ik zoek een specifiek spelletje voor de Atari800XL Het was iets met ruimteschepen afschieten en een tank-sateliet met tank-tuigje dat dan je kwam tanken..
|
|