Wie kent deze computer |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Simpeler kan het niet:
Computertjes en zo..
Je leest de lijst - kijkt of je het kent - en geeft aan wat je ervan weet - heb je zelf een gevalletje - voeg het toe aan de lijst met volg nummer
Atari 800XL commodore series Amiga Scheider NixDorf Siemens Philips P2000 Voor de Atari800XL heb ik een Windows Emulator gevonden |
|
|
akira1909 Senior lid WMRindex: 5 OTindex: 640 Wnplts: Dordrecht
|
Spectrum ZX81 (hihi met 1kb geheugen) Commodore 16 Commodore 64 Philips of Sony MSX1 Philips of Sony MSX2(+) Sony Turbo-r (vervolg van msx2) Acorn (weet niet welk merk dat is) |
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Playstation® |
|
|
deekayblue Senior lid WMRindex: 437 OTindex: 873 S |
oei.. mijn historie: zo`n "tennis" computer (twee streepjes en een vierkantje Commodore 64 (met cassettebandjes) Atari Gemini (met van die cartridges) 486 SX Pentium 90 (leeft nog steeds) Pentium 1.2 Pentium 2.8 X-BOX 360 |
|
|
heraux Oudgediende
Ja, die tennis computer met twee bakjes met ronde knoppen... ping.. pong..
Ergens in een winkel stond een NEC pc - die groene letters, die zware knoppen - die grote floppen wat een overdonderend beeld. |
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Haha, jullie zijn veel te oud Ik had als eerst een Gameboy (Zown grote grijze), daarna een Nitendo (Die met Super Mario ), toen een playstation van oma gekregen, daarna een PS2, een pc en daarna een Xbox.. Binnenkort hopefully een PS3 |
|
|
heraux Oudgediende
Ik zit hier te prutsen met een oude ATA MFM controller - ik ben bang dat deze oude vriend niets meer met me te maken wilt hebben.. vroeger deden we alles samen
oh.. geintje.. maar oude MFM schijven formateren werkte goed (op een 286) |
|
|
deekayblue Senior lid WMRindex: 437 OTindex: 873 S |
hmm.. ik heb ook wel een gamedude van nintendo gehad vond ik maar niks ,die dingen heb ik niet eens meegeteld. Game &Watch (waar heeft ie het over)Donkey Kong! wat nou pixels gewoon LCD!
|
|
|
heraux Oudgediende
Ik heb genoeg spul maar het wil niet meer opslaan heeft zo zijn nadelen
hoe bewaar je oud spul? |
|
|
nietmeer
|
comodore 64 met taperecorder en een 286 met 4 processoren (server destijds) |
|
|
heraux Oudgediende
@denix - jij maakt me zenuwachtig! Ergens zegt mijn kennis over SMP dat een multi-processor 286 erg weinig zin heeft.. |
|
|
Arthas Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 185 Wnplts: Winterswij
|
Quote heraux: Ik heb genoeg spul maar het wil niet meer opslaan heeft zo zijn nadelen
hoe bewaar je oud spul? In een grote doos |
|
|
heraux Oudgediende
(zo groot is geen enkele doos..)
Ja, daar zat het in... in meerdere dozen.. opgerold in plasiek winkeltassen..
Modem, controllers.. videokaarten vreemde hardware (niet-pc)
ik zoek een 386 die werkt.. als test-platform dan zal het wel goed komen..
|
|
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
vertel mij wat.
commodore 64... heerlijk voor het programmeren. atari... games, games, games amiga... same, games games games 386 486 MS-X Macintosh LC ('91) SEGA Saturn SEGA Megadrive en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan |
|
|
heraux Oudgediende
@macfreak: ms-dos OS/2 Warp 3 Ik vond OS/2 Warp 3 best interesant alleen toepasbaarheid was een probleem. |
|
|
heraux Oudgediende
Quote deekayblue: oei.. mijn historie: zo`n "tennis" computer (twee streepjes en een vierkantje Commodore 64 (met cassettebandjes) Atari Gemini (met van die cartridges) 486 SX Pentium 90 (leeft nog steeds) Pentium 1.2 Pentium 2.8 X-BOX 360 Ik heb er ook nog een liggen Een Intel Mercury Board met PCi - 4 EDO banken Ik heb er wel eens een webserver van gemaakt.. (NetBSD RoX) |
|
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
Quote heraux: @macfreak: ms-dos OS/2 Warp 3 Ik vond OS/2 Warp 3 best interesant alleen toepasbaarheid was een probleem. hoezo dat?? het werkt prima toch?? en ja ik heb ook nog ergens een hele oude pentium staan tussen de vuilnishopen in de rommelkamer. |
|
|
El_Freako9 Lid WMRindex: 0 OTindex: 101 Wnplts: Bolsward (
|
Atari 800XL - leuke machine, vooral voor spelletjes programmeren met veel visueel vuurwek commodore vic 20-de eerste die het publiek liet zien dat programmeren geen loodzware machine nodig had commodore 64- meest succesvolle commodore ooit... heel veel software voor uitgekomen van zakelijk tot spelletjes Amiga- technisch goede machine, software niet e cht gebruikersvriendelijk, vatbaar voor virussen maar mooie spellen Scheider CPC- goede spellen voor gemaakt, jammer van de beperkte opslagmogelijkheden Atari ST- geode machine, in bepaalde dingen beter dan een amiga, in andere minder.. veel goede dingen voor gemaakt NixDorf -moet je noemen samen met siemens, alleen goed voor oude rotzooi Philips P2000 - de c versie goed voor administratie, de t versie goed als huiscomputer
|
|
|