Fluitende monitor |
nietmeer
|
Sinds zondag ergens laat mijn monitor een verschrikkelijk irritante hoge fluittoon horen. (alsof er ergens een fluitketel zachtjes staat te koken, zo'n toon...) Heeft iemand enig idee wat ik daar aan kan doen, behalve een nieuwe monitor kopen natuurlijk |
|
|
nietmeer
|
wat voor een is het (merk, crt/tft etc) |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het gas onder de ketel uitzetten? |
|
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Mobieltje er verder vandaan halen? Klinkt heel stom en is waarschijnlijk niet de oorzaak, maar het zou maar net kunnen Afsluiten, even alle kabeltjes los (inc. stroomdingen) check voor evt. stof bij de aansluitingspunten, VOORZICHTIG(!) reinigen indien nodig, opnieuw aansluiten. Hopen dat het helpt Denk ook even terug of je de afgelopen weken iets (hardware, software) geïnstalleerd hebt dat een conflict zou kunnen hebben met de videokaart (of driver) |
|
|
nietmeer
|
@Banaal: het is een Samsung SyncMaster T240HD maar een monitor op m'n werk doet het ook... (ook een tft-tje) @PV: helaas is het niet de aanwezigheid van m'n mobiel, want de monitor doet het ook als het kreng in een andere kamer ligt... Het loshalen van kabels hielp ook niet... er zat overigens ook geen stof in de ingangen... Het kan ook geen conflicterende hardware zijn op mijn pc, aangezien hij ook piept als mijn Xbox (die er ook op aangesloten is) aanstaat, en ook als ik gewoon tv kijk. Kpuc: Ik heb mijn thee liever heet |
|
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Eén voor één je apparaten loskoppelen, kijken wanneer het stopt... als het niet stopt... sterkte |
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Oordopjes indoen |
|
|
Robtuner Junior lid WMRindex: 3 OTindex: 7 Wnplts: Schoonhove S |
Het kan ook tussen je oren zitten somige mensen die pakken die freqeuntie op ofzo. |
|
|
Madarian Oudgediende
WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
Als je de monitor op een andere plek aansluit en hij fluit nog, dan moet je of die monitor vervangen, terugfluiten, of je moet dat ding weg brengen vrees ik. En dat ding op je werk: aanmelden bij de ICT helpdesk... Verklaart meteen waarom ik je bijna niet meer zie in het rollenspel. Die piep zorgt er natuurlijk voor dat je niet op de pc zit... |
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Probeer de monitor te resetten. 220v stekker eruit, aan/uit-knop even indrukken. Nog een keer indrukken en nu ingedrukt houden terwijl je de 220v stekker er weer in doet. Als dat niet helpt is-ie gewoon stuk. |
|
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Zo heb ik last als ik bepaalde webpagina's open dat mn luidsprekers beginnen te brommen Als ik de pagina wegklik is het of weg of een ander geluid |
|
|
Madarian Oudgediende
WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
Misschien de speakers verder van je monitor afzetten? Soms kunnen elektrische apparaten elkaar storen. |
|
|
remy Senior lid
WMRindex: 308 OTindex: 373 S |
Het is de voeding, deze willen nog wel eens kuren geven. gewoon retour fabrikant, als je nog garantie hebt. |
|
|
amazing_idiot Senior lid
WMRindex: 388 OTindex: 1.173 S |
die stomme dwerg die zich verschanst heeft in jouw monitor een droog biscuitje geven, kan hij ook niet meer fluiten |
|
|
cumulus007 Junior lid WMRindex: 4 OTindex: 5
|
Mijn beeldscherm (iiyama prolite) doet dat ook, maar heel zacht en wanneer 'ie uit staat. |
|
|