hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1] 2 3

Vista

11-02-07 15:27:52
franki
Senior lid

WMRindex: 635
OTindex: 246
Wie wil of heeft Windows Vista al?? Ik zou uitkijken want het schijnt dat Microsoft en CIA&FBI een deal hebben gesloten waardoor CIA makkelijk in kan breken in je computer. Maar als CIA dat kan kunnen andere goede hackers dat ook daarom is mijn tip: installleer lekker veel beveiligingsinstallaties

11-02-07 15:30:26
macfreak
Erelid

WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
werkt niet franki... haal Mac OS X in huis... apple speelt tenminste niet onder 1 hoedje met de CIA of FBI. ik had al een hekel aan microslijm en dat wordt nu dus weer onderstreept

11-02-07 15:30:58
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Natuurlijk hebben ze 'n backdoor ingebouwd in Bitlocker (Bitlocker zit trouwens alleen in de Enterprise en Ultimate edities), wat had je dan verwacht?

Mijn advies is: koop gewoon helemaal geen Vista en blijf lekker bij XP, of nog beter: stap over naar Linux of Mac

11-02-07 15:37:09
franki
Senior lid

ok jullie wisten het al

11-02-07 15:40:38
Ikke
Oudgediende

S
Quote franki:
ok jullie wisten het al

:ja:ja:ja

Humor: Windows Hasta La Vista

11-02-07 15:41:00
macfreak
Erelid

S
Quote franki:
ok jullie wisten het al

tuurlijk... de meeste mensen weten het ook wel maar blijven bij het aangeleerde gedrag... wat dan microslijm venster is

11-02-07 15:42:44
sjatter
Oudgediende

WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Hebben jullie wat te verbergen voor de fbi of cia, dat lijkt me niet, dus waar maak je, je dan druk om.

11-02-07 15:44:14
StevenS
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 107
Dat van de CIA en FBI geloof ik niet hoor.. maar toch begin niet aan Vista.

Een vriend van mij had een pc gekocht met 2 gig werkgeheugen (das erg veel) en Vista gebruikt daar 1 gig van:S

11-02-07 15:44:23
franki
Senior lid

Quote sjatter:
Hebben jullie wat te verbergen voor de fbi of cia, dat lijkt me niet, dus waar maak je, je dan druk om.

je bankzaken ??? je belastingaangifte??? email??? enz.

11-02-07 15:46:15
Ikke
Oudgediende

S
Quote sjatter:

Ik heb niks te verbergen, maar dat wil niet zeggen dat ze 't recht hebben om alles op mijn computer in te zien

11-02-07 15:48:39
Ikke
Oudgediende

S
Quote StevenS:
Dat van de CIA en FBI geloof ik niet hoor.. maar toch begin niet aan Vista.

Een vriend van mij had een pc gekocht met 2 gig werkgeheugen (das erg veel) en Vista gebruikt daar 1 gig van:S

Ya better believe it...

Verder hang vista aaneen van alle DRM die ze erin hebben gestopt... En is het de eerste stap naar TC (de industrie noemt het Trusted Computing, maar 'n betere benaming is Treacherous Computing)

11-02-07 15:49:48
sjatter
Oudgediende

T S
@ Franki
Ik denk niet dat ze daar intresse in hebben, tenzij er miljoenen in omgaan.

@ Ikke
Dat doen ze toch wel.

11-02-07 15:53:30
Ikke
Oudgediende

S
Quote sjatter:
@ Ikke
Dat doen ze toch wel.

Niet als je 'n systeem hebt wat niet te hacken valt

11-02-07 16:06:52
sjatter
Oudgediende

T S
@ Ikke
Toch denk ik dat ze verder zijn als wat wij denken.
Maar ja dat denk ik maar.

11-02-07 16:17:18
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
We maken snel misbruik van de macht en de middelen - op het moment dat er muziek werd aangeboden was de drempel voor vele beslecht - Gigabytes aan muziek en veelvouden daarvan aan film materiaal - waar normaliter voor betaald voor zou moeten worden - wordt gretig gecopieerd - het idee dat het een schadepost is doet weinig van menig en houding veranderen.

Maar wel klagen als de prijs in de winkel onpasselijk hoog blijkt.

Het is meten met twee maten - wel vrijheid eisen en kwaliteit - maar geen geld er voor over hebben.

Linux zal niet slagen met deze houding - wie betaald er voor linux - we vinden het interesant omdat het gratis is.
De diepere filosofie gaat aan onze neus voorbij - te hartig, te scherp.

Dus, de nieuwe linux gebruiker is een windows gebruiker - die neemt de prullen uit de prullebak ook mee.

Het vereist een verandering van houding om Linux te waarderen - en een stukje fronteer-awareness.

Past dat niet..?

DRM is het gevolg van ons lompe denken - vooruitgravende - graaiende..

Zeg eens eerlijk - wie vind downloaden van muziek een overtreding?

11-02-07 16:19:04
heraux
Oudgediende

T S
Quote franki:
Wie wil of heeft Windows Vista al?? Ik zou uitkijken want het schijnt dat Microsoft en CIA&FBI een deal hebben gesloten waardoor CIA makkelijk in kan breken in je computer. Maar als CIA dat kan kunnen andere goede hackers dat ook daarom is mijn tip: installleer lekker veel beveiligingsinstallaties
Quote macfreak:
werkt niet franki... haal Mac OS X in huis... apple speelt tenminste niet onder 1 hoedje met de CIA of FBI. ik had al een hekel aan microslijm en dat wordt nu dus weer onderstreept

Wie denkt dat de CIA niet op de hoogte is van een encryptietechnologie houd zich voor de gek - elke toegepaste technologie moet gekeurd en geijkt worden - daarmee wordt ook de CIA deelgenoot van deze kennis.

11-02-07 16:25:01
sjatter
Oudgediende

T S
@ Heraux
Muziek downloaden.

Dat is net als oversteken bij een rood voetgangers licht, als er geen verkeer aankomt, loop iedereen door.8)

11-02-07 17:30:51
Ikke
Oudgediende

S
* Vista: We Ain't Done Til The iPods Won't Run
* Windows Vista - Duh! We Had To Tell The Stockholders Something
* Finally We Can Bring You The Blue Screen Of Death In 1080p
* Because Half-Assed Is Better Than No Ass At All
* If You Don't Buy Windows Vista, We'll Kill The Mac Commercial Guy
* Vista Takes Security Flaws To A Whole New Level
* Vista: Flashier Than A New Car, But Still More Vulnerable Than A Woman
* Windows Vista: We Really Wanted To Call It Lindows
* It's XP With Extra Flair!
* Micrsoft Windows Vista- We've Kicked Ordinary UP A Notch
* When You Buy Vista You'll Say "Wow!" But Not In A Good Way

11-02-07 17:34:47
macfreak
Erelid

S
vista is niks veiliger dan XP al wordt dat altijd wel beweerd,
ik ben bang dat het weer precies hetzelfde liedje als alle voorgaande versies wordt en al dat soort geflikker

11-02-07 21:13:59
Ikke
Oudgediende

S
Quote macfreak:
vista is niks veiliger dan XP al wordt dat altijd wel beweerd,
ik ben bang dat het weer precies hetzelfde liedje als alle voorgaande versies wordt en al dat soort geflikker

De windowskernel is gewoon vanaf 't begin slecht opgebouwd. Ze zijn een huis aant bouwen op slechte funderingen

11-02-07 23:32:27
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik heb Vista nu een paar dagen en het draait stabiel. Ja, wat doe ik dan? Nou, de mogelijkheden uitvinden die het biedt. Het probleem is dat er voor mijn videokaart (een Nvidia go 7700) nog geen geschikte driver is, maar dit komt door NVidia en staat los van Microsoft. Het ziet er leuk uit alleen ben ik wel de voortdurende vraag om door te gaan bij de enigzins diepere vragen als admin, zat. Best leuk hoor, maar zo hopeloos zinloos! Ik kan niet eens mijn computernaam of werkgroep wijzigen zonder eerst de vraag of ik echt door wil gaan! Ik heb ook nog geen virusscanner (ik wil Antivir, die is gratis) want die is nog niet voor Vista maar dat komt nog wel. Ik heb zelf de Ultimate 64 bits versie en die zou stabieler dan WinXP moeten zijn omdat de drivers niet in de Kernel worden geladen maar in de gebruikersomgeving etc... Ik heb trouwens een Notebook (Toshiba) met een 1,66 dual core cpu en 2048MB geheugen (2x 1024) en een 160GB HDD, dus zat om Vista te draaien. Bij mij draait ie dan ook goed. Ik ben zelf tot nog toe tevreden maar ik gebruik hem dan ook niet zo heel lang. Naar mijn mening een beetje een kruising tussen MacOS en Windows XP maar dan 64 bit, dus een andere motor onder een andere kap zeg maar. In feite totaal anders al lijkt het redelijk hetzelfde. Je moet even wennen want alles ziet er anders uit en zit weer net ergens anders, maar zoals gezegd, ff wenne!

11-02-07 23:37:03
Ikke
Oudgediende

S
Vista is Windows XP met 'n MacOS/Linux sausje eroverheen

Kijk eens hoeveel werkgeheugen er overblijft nadat Vista geladen is

11-02-07 23:39:13
Twaggy
Oudgediende

WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
vista neemt vrijwel niets in beslag had hem ook op mijn comp en hij was even snel als daarvoor en ik heb vaak zware spellen aan het draaien

11-02-07 23:43:04
heraux
Oudgediende

T S
Ok, vertel..

Vista is sneller.. groter, kleiner..
hoe zit het met die 15Gb aan HD consumptie?

11-02-07 23:44:56
heraux
Oudgediende

T S
Quote sjatter:
@ Heraux
Muziek downloaden.

Dat is net als oversteken bij een rood voetgangers licht, als er geen verkeer aankomt, loop iedereen door.8)

lees na: in het Nederlands Verkeers regelement is het overgangs-licht een advies dat dringend moet worden opgevolgt - afwijken van de geldende voorwaarden is op eigen risico..

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven