internetz |
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
heb ff vraagje... is er een manier om te zien wat er allemaal gebruik maakt van internet qua programma´s en hoeveel het kost aan bandbreedte? als ik netstat intyp op opdrachtprompt krijg ik een lijst met ip-adressen maar ik weet niet waarvoor ze gebruikt worden... behalve paar adresjes die ik kon googlen en van google zelf bleken te zijn xD ey-in-f dingen xD internet is traagjes, ben er met avast!, S&D en malware bytes overheen geweest maar hij blijft traag, haalt de helft van oude snelheid als ik speedtest mag geloven.... ik denk niet dat de virusscanners iets gemist hebben maar misschien heb ik zelf iets geïnstalleerd wat bandbreedte vreet ofzo... volgens mij niet aangezien ik de laatste dagen niets heb geinstalleerd behalve Red alert 3 maar wil het toch ff uitsluiten, traagheid van internet is zwaar irri... of de provider zit weer eens te k*tten, niet geheel uit te sluiten, KPN |
|
|
Traevel Oudgediende
WMRindex: 302 OTindex: 17.280 S |
|
|
|
lentebriesje Erelid
dit is gewoon nog een programmaatje wat kijkt hoeveel kb/s je gebruikt en geeft wat IP-adresjes niets wat ik nog niet kon zien in netwerkcentrum of met netstat in opdrachtprompt volgens mij of ik doorgrond iets niet? voor zover ik het heb gezien linkt het geen kb/s per seconde aan een bepaald ip adres of ip adres aan software, wat ik dus wil weten |
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
|
Traevel Oudgediende
Quote lentebriesje: is er een manier om te zien wat er allemaal gebruik maakt van internet qua programma´s en hoeveel het kost aan bandbreedte? Bij connections staat elk programma dat een verbinding heeft met het internet, daar vroeg je om Hoeveel pér programma staat er niet bij nee, maar dat kun je toch afleiden? edit: ja natuurlijk is alles ook op je pc te vinden, waar haalt dat programmaatje het vandaan denk je |
|
|
lentebriesje Erelid
@gio daar staan alle draaiende processen maar nog niet hoeveel bandbreedte ze vreten --- by the way, als ik spul ff 30sec uitzet dan blijf ik maar 8kb/s aan bandbreedte gebruiken volgens dat karen's lan monitor ding das niks IE is nog trager als FF en chrome doet het niet merkbaar beter ofzo kan ik concluderen dat provider weer eens zit te k*tten? |
|
|
Giovanni Oudgediende
|
Het laatste denk ik Storing misschien? |
|
|
lentebriesje Erelid
Quote Traevel: Bij connections staat elk programma dat een verbinding heeft met het internet, daar vroeg je om Hoeveel pér programma staat er niet bij nee, maar dat kun je toch afleiden? je krijgt een naam bij een ip maar niet welke software het gebruikt, heb ffkes update aangezet voor programmaatje en alle mogelijke weergave opties bij connections aangeklikt maar hij geeft alleen joyintertainment of iets dergelijks terwijl de game silkroad heet Quote Giovanni: Het laatste denk ik Storing misschien? zins drie dagen |
|
|
Giovanni Oudgediende
|
bel ze dan eens |
|
|
Traevel Oudgediende
Dat is dan het programma dat names silkroad de verbinding aangaat Silk road is van Joymax Co., Ltd. dus dat lijkt me niet vreemd Bij connections (edit: animated gif) zie ik toch echt bestandsnamen staan, maar als je het niks vind is dat jouw keus Waarom neem je geen firewall als je bang bent dat er programma's ongewenst naar het internet gaan? |
|
|
lentebriesje Erelid
Quote Traevel:
Waarom neem je geen firewall als je bang bent dat er programma's ongewenst naar het internet gaan? heb windows vuurwalletje, vertrouwen is niet bijster hoog wat bij connections staat is de naam die achter ip zit, maar die naam staat los van de software (op je eigen compu) die verbinding heeft met dat ip wat ik zei, die update die ik ff deed om het te bekijken... connections zei me dat ik verbinding had met joyentertainment:<poortnummer> terwijl dat de game silkroad heet (programma sro_client.exe), en de game is van software bedrijf wat joymax heet... vandaar dat ik de link kon leggen maar dat is niet mogelijk bij alle en niet allemaal hadden een naam |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
LB: moet dit via Linux of Windows:
sudo apt-get update sudo apt-get install graphviz ntop
|
|
|
lentebriesje Erelid
windows vista home edition heb ik