hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

knutselen

27-10-09 13:38:36 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
ik ben op zoek naar iemand die zelf computers in elkaar flanst :ja :)

ik wil eigenlijk van 2 computers 1 maken :P als dat kan :P

gegevens
compu 1: is kaduk, kan niet meer aan, die staafjes (transistors?) op het moederbord zijn er paar bruin (lekken toch?) in ieder geval, die krijg je absoluut niet meer aan ook niet als je opstart batterij eruit trekt en hem spul gereset laat opstarten :-:

maar.... daaro zit er 1024 werkgeheugen in en een 6800 geforce grafisch kaartje

compu 2: werkt als een zonnetje, die heeft mijn moeder tijd geleden al meegenomen van haar werk alleen.... traag zit 256 of 512 werkgeheugen in, (kweenie precies waar je naar moet kijken maar heb maar ff foto genomen van taakbeheer :P, als je firefox opstart maakt hij spikes richting de 90% cpu 8O )

en geen grafische kaart, ik kan er niet veel mee, de rest heeft ook geen zin erop te zitten omdat het ding gewoon niet echt veel kan

dus ik heb groen licht om (als het kan) van 2 1 te maken :P van compu 1 spul oversmijten in compu 2

foto's binnekant computers
compu 1
compu 2

vragen:
1. zijn de 2 groene plaatjes achter het vennetje het werkgeheugen?
2. qua aansluitingen op het moederbord zou het wel moeten kunnen, maar zal de hardware ook herkent worden? zijn er nog specificaties waar het aan moet voldoen ofzo of kan in principe alle hardware op elk moederbord zolang er aansluitingen zijn?
3. als ik het geforce kaartje in de andere compu zet kan ik het beeldscherm er al op aansluiten of moet ik eerst beeldscherm nog in moederbord ding doen en drivers downloaden?
4. compu 1 heeft ook nog een losse netwerk kaart, kan hem er wel bij in zetten maar zou dat enig baad hebben? kweet neit wat de specificaties ervan zijn maar doen kaarten het in principe beter als moederbord aansluitingen?

als op de foto's iets te onduidelijk is moet men het maar zeggen :) k maak zo nieuwe :)

27-10-09 18:04:40 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
ik heb even gegoogled en ik zag allemaal dingen over sdram en dram, chipsets en WTF! :P

heb werkgeheugen kaartjes eruit gehaald en wat erop staat..

compu 1 kaartjes klik & klik (d8 dat er 1024 inzat, blijkbaar 512 :o )
compu 2 kaartje klik

vraag 1

27-10-09 18:05:23 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Lentebriesje, mail Heraux eens ;)

27-10-09 18:34:03 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
en een feauteau van de chipset van moederbord

via everst, maar daaro stopt hetgeen wat ik had gevonden via google, ondersteunt de chipset een schijfje uit compu 1 ja oder ??

en hij heeft zon gleufje waar werkgeheugen in kan vrij :)

edit
dat is dus de chipset waar al wat inzit denk ik :o

zag ineens dat er bovenaan ook nog een southbridge staat :)

feauteau,

de producent zijn website over SiS651

Quote:
- Supports 16Mb, 64Mb, 128Mb, 256Mb, 512Mb SDRAM technology with page size from 2KB up to 16KB

dus er kan 256 bij in, nu nog de vraag... zijn die 2 werkgeheugen kaartjes uit andere compu geschikt om erin te doen?

27-10-09 19:25:25 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
wat ik na het googlen van de werkgeheugen kaartjes ben tegen gekomen is dat

DDR 256MB PC 2700 kaart = DDR-SDRAM (DDRRAM)

via hier

zal het werken?

edit
ik denk dat het niet kan? :{ ben gaan googlen op verschil tussen SDRAM en DDR-SDRAM, maar DDR heeft dubbel zoveel ofzo?

en SDRAM is eigenlijk SDR-SDRAM :|

dus het gaat niet werken? :(

btw, DDR-SDRAM 512 is omdat het dubbel is eigenlijk 1024mb ram? :) toch? dus dan had ik het wel goed toen ik dacht dat er 1024 in zat :)

en als dat klopt dan is het wel logisch dat het niet kan omdat de compu geen 768mb ondersteunt :-:

jmmr :|

03-11-09 05:15:01 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
die bruine lekkende dingen zijn condensators
sommige fabrikanten gebruikte ondeugdelijke exemplaren - met te weinig isolatie vloeistof - daardoor werden deze te warm en breken ze of gaan ze lekken.

Condensators worden onderandere gebruikt om signaal pieken, spannings pieken op te vangen - om zo electronica te beschermen.

03-11-09 13:32:11 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid

WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Heb je ze al geprobeerd ? gewoon kijken of ze passen en als ze passen gewoon opstarten en kijken of de computer ze pakt? (ik heb het nu over de geheugenkaartjes).
Je kan gewoon onder de properties van my computer zien hoeveeel er nu in zit.
Als je 1 gig ram hebt en er zitten 2 balkjes in zal je 2x 512 hebben en anders 1x 1024 en met 512 is het 2x 256 of 1x 512 etc.

Hieronder een plaatje waar je het kan zien.
My computer
Het plaatje heb ik gegoogled trouwens maar zal vast wel lijken op wat jij op je scherm krijgt. :)

Hoop dat je er wat aan hebt ben niet zo goed in uitleggen :P.

03-11-09 20:36:24 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
@Tontje
ik heb niet echt een status update gedaan maar ik heb inmiddels via verschillende google zoekdingetjes en progjes het een en ander uitgevonden

de compu kon 512mb trekken, er zat 256 SDR-sdram in, ik had 2 plaatjes ( uit compu 1) van 256 DDR-SDRAM (das 512 per plaatje, maar geen SDR) en nog een 3e compu (die ook op zolder stond) die had 64bit RIMM (kweenie meer zeker) - SDRAM

dussss, nee dat gaat niet werken :) allemaal verschillende types SDRAM geheugen

we hebben geen extra compu nodig maar 3 ouwe staan, dacht dat ik er misschien iets aan kon knutselen om er 1 fijne van te maken maar das nie mogelijk :(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven