hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Left 4 Dead 2 (Demo)

30-10-09 01:12:48 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Scenery: awsum
Gameplay: just like L4D; awsum
New infected: awsum
New weapons: awsum
Demo length: Iz jus startd, how do u meen 'u has escapd'?

Een boot zet vier ongelukkigen af aan de rand van een dorpje, die door een massa zombies bij een brug moeten zien te komen, gevolgd door het alziende oog van de Director. Wat je al snel opmerkt is het gebrek aan enorme horde zombies die op je af komen, zoals je in de oude Left 4 Dead gewend bent. Groepen beperken zich al gauw tot slechts tien tot twintig zombies en het beschieten van dunne lucht levert een stuk minder 'dode' zombies op dan je gehoopt had. Als je verder gaat met je o-zo-moeizame tocht zul je merken dat er opeens muren staan op plekken waar je vorige keer bent geweest en wegen zijn ontstaan die je nog nooit eerder gezien hebt. Welke wegen je uiteindelijk door de campaign leiden hangt vaak van de Director's persoonlijke sadistische smaak af, maar je komt over het algemeen wel telkens langs dezelfde keypoints wat de camaign niet zo dramatisch beïnvloed. Ook duiken er zo nu en dan politieagenten op, gewapend met een wapenstok, licht bepanserd en zelfverzekerd om de zombiewetten ten uitvoer te brengen. Deze vormen niet bepaald een uitdaging, maar eisen wat meer rake klappen op dan een doorsnee zombie. Ook zouden deze zogenaamde uncommon infected campaign-specifiek zijn. Een andere baanbrekende verandering in de gameplay zijn de geïntroduceerde melee weapons. Zeg nou zelf, je hebt je toch altijd al eens een weg door een horde zombies willen slaan, met een elektrische gitaar? Al vervangen deze melee weapons de handgeweren, ze zijn door de hele campaign verspreid en je kunt er gemakkelijk één vinden als je door je munitie heen bent. Kookgerei, honkbalknuppels, kettingzagen, bijlen, breekijzers, zwaarden, wapenstokken, ze zitten er allemaal in.
Quote:
The question you have to ask yourself: Which one of these would you abandon your teammates for? Remember, a teammate constricted by a Smoker is a teammate that can't pick up that katana over there.

Als het je eerste keer is dan zul je er vaak op de harde manier achter moeten komen dat er nieuwe special infected bij zitten. Je kijkt even verward om je heen na een raar geluid te horen wat je niet herkent, gevolgd door 'Charger!' en BAM. Gefeliciteerd, je bent zojuist aan de kant geslagen met grofweg de kracht van een tank, door een zombie met een oversized tumorarm welke nu op je in zit te hakken. Ook zul je moeten oppassen voor de zogenaamde Jockey. Een special infected die erg op de hunter lijkt qua gedrag. Hij springt heen en weer tot hij iemand's hoofd te pakken heeft, waarna hij op diegene blijft hangen en hem in verkeerde richtingen kan sturen. Samen met de Spitter kan een Jockey behoorlijk wat uithalen. Een spitter kan namelijk 'gifbommen' uitspugen die tijdelijk een klein gebied onveilig maken. Laat dat gebied nou net aantrekkelijk groen glinsteren voor de Jockey die op je hoofd zit. Er is nu ook een zogenaamde Screamer die ik nog niet heb weten te vinden en waarschijnlijk ontbreekt in de demo. Special infected zijn er nu trouwens ook in meerdere uitvoeringen. Werd je eerst ondergekotst door telkens dezelfde Boomer? Nu heb je weer de kans om ondergekotst te worden, maar dan door een vrouwelijke Boomer. Ook een erg baanbrekende verandering natuurlijk, gezien iedereen bij het verschijnen van een special infected er altijd met open mond naar blijft staren en goed bestudeerd of ze die niet eerder hebben gezien. Ook mag je wat beter opletten bij de Witch, gezien die het zitten zat is geworden en bij daglicht ook doodleuk rondwandelt.
Zo nu en dan kom je ook wel eens een defibrillatorsetje tegen, altijd handig als een teamlid het niet meer trekt. Deze vult echter de slot van je first aid, je mag dus hopen dat dat ook snel gebeurt, zodat je weer gauw first-aid kits kan oppakken. Gezien sterven om door een teamlid weer tot leven gewekt te worden erg experimenteel klinkt, vechten mensen dus ook liever tot hun laatste hersencel, om te blijven leven; wat er vaak voor zorgt dat je minstens 3 first-aid kits misloopt, voor je eindelijk van dat zinloze kreng af bent. (nee, weggooien is zonde, het is een defibrillator, de-fi-bril-la-tor! :O)
En... als je zo ongeveer alle elementen van het spel hebt gezien, je langs je eerste safehouse bent geweest en je voor de tweede safehouse staat, kun je je maar beter omdraaien en vermaken met de groepen zombies die zo nu en dan op je af blijven rennen. Ja, de demo eindigt daar al.

Ik vind het een goede vooruitgang, maar van wat ik in de demo heb gezien niet goed genoeg om als een geheel nieuw spel uitgebracht te worden. Meer iets in de richting van L4D XL oid. De hud is wat anders, nieuwe campaigns, een paar nieuwe wapens, paar nieuwe infected, nieuwe hoofdrolspelers (R.I.P. Bill) en hier en daar nog wat aanpassingtjes en tja, ik had meer verwacht moet ik zeggen. Misschien ligt het aan het feit dat er veel achtergehouden is in de demo, maar naar mijn mening hebben ze L4D laten stikken en alles wat daarin had gemoeten in L4D2 gestopt en het als nieuw spel verkocht. Demo had overigens wel langer gemogen, de hele campaign bijvoorbeeld in plaats van alleen een chapter.

30-10-09 01:25:01 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik vond dat ze L4D2 wel asociaal snel achter L4D uitbrengen

30-10-09 01:28:52 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

L4D is ook nouwelijks geupdate geloof ik. Hier en daar wat minor patches en that's it, ik heb er nooit echt verandering in gezien. En nog geen half jaar daarna hoor je opeens dat ze al met L4D2 bezig zijn :|

30-10-09 01:30:25 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Komt een beetje als verdacht over:P

30-10-09 02:20:19 - Quote! - @Juraj
Juraj
Erelid

WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
ik vind L4D niet eens zo leuk, had het leuker verwacht :)

31-10-09 18:52:52 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

Blijkbaar komen de bots die de rest van je team besturen, bij gebrek aan echte spelers, rechtstreeks uit een psychiatrische inrichting :|

Ze lopen altijd achter je, zelfs als je met 1 HP dus gedwongen voorop loopt
Ze rennen blind op hopen zombies af waar jij op zit te schieten om iemand daartussen overeind te helpen, zodat je algauw 2 mensen overeind kan helpen
Ze kondigen het aan als er 2 zombies voor je op je komen rennen, maar je mag er zelf hardhandig achter komen dat er een hele horde zombies achter je zit
Het enigste wat ze oppakken zijn first aid kits, dus als je weer een plein vol zombies tegenkomt nadat je je pipebomb hebt gebruikt heb je dus een probleem. Zeker als je nog maar een kwart temporary health hebt
En ze zijn basicly gewoon irritant PUNT :|

08-11-09 18:35:37 - Quote! - @simon-rms
simon-rms
Senior lid

WMRindex: 190
OTindex: 4
Wnplts: Purmerend
@Andreesie, als je op de PC speelt, kun je daar heel makkelijk vanaf komen, het spel word alleen een stukje moeilijker.
Als je op Esc drukt, dan ~, tik je gewoon in Kick [naam van de bot], gevolgd door Enter:D

Verder kan ik er maar niet achterkomen wanneer de demo voor de PC uitkomt, weet iemand een datum of iets dergelijks hiervoor?

09-11-09 00:02:06 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

De demo is allang uit, onder welke steen heb jij gelegen?

En ja, ik kan wel alle bots gaan kicken, maar dat is lekker handig als er een hunter op me springt :|

19-11-09 11:13:04 - Quote! - @Ganja
Ganja
Senior lid

WMRindex: 177
OTindex: 334
Wnplts: Tillburg
hunters kan je ok kicken :P alle special infected kan je kicken

19-11-09 11:17:22 - Quote! - @RonHunter
RonHunter
Oud Moderator

WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Ik laat me niet kicken 8) :P

19-11-09 11:20:24 - Quote! - @Ganja
Ganja
Senior lid

Quote RonHunter:
Het is dat mister bean je avatar is xD

19-11-09 21:27:34 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

Quote Ganja:
Quote RonHunter:
Het is dat mister bean je avatar is xD
Wat een geweldige bijdrage heb je met deze post weten te leveren! We zijn allen erg trots op je dat je je zo inzet voor deze samenleving! Gefeliciteerd en welgemeend bedankt, namens geheel en volslagen niemand.

Quote Ganja:
hunters kan je ok kicken :P alle special infected kan je kicken
Maar je hebt dan bijna het hele principe van het spel gekickt xD

11-12-09 11:34:24 - Quote! - @Ganja
Ganja
Senior lid

@Andreesie

ja maar ik bedoel als je in je eentje een campaign doet en een hunter springt op jou dan ben je fkt dus dan kan je die hunter kicken zo bedoelde ik het maar ik vind zelf online spelen gewoon met clan vs clan enzo wel leuk in met dit spel

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven