hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1] 2

Linux en windows

16-02-07 15:59:36
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
ff een vraagje voor de Linux experts.
Ik wil wat gaan stoeien met Linux, daarvoor wil ik een aparte externe harde schijf kopen(iig geen partitie maken van de huidige windows-C schijf)
MAAR wat gebeurt er dan met opstarten, krijg ik een bootload en moet ik kiezen voor windows/linux(wat ik dus niet wil) Ik wil gewoon met windows opstarten, bureaublad etc. En dan eegens een knopje dat ik kan switchen naar Linux en vice-versa, is zoiets mogelijk, en hoe dan?

16-02-07 16:00:45
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Je kunt niet zomaar van windows naar linux springen, je zult 'n bootloader moeten gebruiken... Of je moet gaan virtualiseren

16-02-07 16:02:02
alweerdood
winnaar PW 06

Of in ieder geval dat ik later met een soort van herstart bij Linux uit kan komen, maar dat ik als ik gewoon opstart altijd bij windows uitkom.

16-02-07 16:05:40
Ikke
Oudgediende

S
Quote alweerdood:
Of in ieder geval dat ik later met een soort van herstart bij Linux uit kan komen, maar dat ik als ik gewoon opstart altijd bij windows uitkom.

Je kunt de bootloader zo configureren datie standaard naar windows boot, als je binnen 10s niet linux kiest... als je dan naar linux wil reboot je de computer en kies je wel voor linux

16-02-07 16:06:53
alweerdood
winnaar PW 06

Is dat standaard 10 seconden? Of kan ik hem ook op 5 instellen ofzo:P Mijn pc moet wel (bijna) net zo snel opstarten als normaal8)

16-02-07 16:07:18
Ikke
Oudgediende

S
Standaard 10 seconden, je kunt 'm zelfs op 1 seconde instellen :P

16-02-07 16:08:15
alweerdood
winnaar PW 06

oke mooi:) Heb je btw nog een goed systeempje? Iets waar mee te kloten valt maar toch een beetje begrijpelijk is?:P

16-02-07 16:17:12
Ikke
Oudgediende

S
kheb hier nog Ubuntu livecd's liggen en 'n openSUSE 10.2 installatiedvd... maar je kunt 't ook zelf downloaden

Kijk ook eens op Distrowatch

16-02-07 16:54:53
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote alweerdood:
ff een vraagje voor de Linux experts.
Ik wil wat gaan stoeien met Linux, daarvoor wil ik een aparte externe harde schijf kopen(iig geen partitie maken van de huidige windows-C schijf)
MAAR wat gebeurt er dan met opstarten, krijg ik een bootload en moet ik kiezen voor windows/linux(wat ik dus niet wil) Ik wil gewoon met windows opstarten, bureaublad etc. En dan eegens een knopje dat ik kan switchen naar Linux en vice-versa, is zoiets mogelijk, en hoe dan?

OPLOSSING
VMware - Linux testen en gebruiken onder Windows XP

13-05-07 20:49:53
memeej
Actief lid

WMRindex: 17
OTindex: 188
Wnplts: Brugge
S
virtual PC

13-05-07 21:01:06
nietmeer
kan ook anders..

je kan tijdelijk even je hardeschijf uit je computer halen..
vervolgens die externe eraan hangen
daar dan een linux op installeren

normale er weer inbouwen

in bios je boot volgorde veranderen dat USB eerder gaat dan hardeschijf

dan kan je als je je computer aanzet met de externe hardeschijf eraan linux opstarten
en als die er niet aan zit zal je computer gewoon door gaan naar je normale hardeschijf met windows dus

dan start je computer nog exact net zo snel op ;)

13-05-07 21:01:52
nietmeer
Quote memeej:
virtual PC

VPC is een dikke no no als je linux wil testen..
heb het 1x moeten doen voor een project op school.. de brakke klote zooi werkt voor geen meter :r

13-05-07 21:02:38
nietmeer
Quote Ikke:
kheb hier nog Ubuntu livecd's liggen en 'n openSUSE 10.2 installatiedvd... maar je kunt 't ook zelf downloaden

Kijk ook eens op Distrowatch

ga em nou niet gelijk over de linux troep vertellen :D
opensuse wat een ramp heb ik daarmee beleefd haha

Ubuntu werkt wel geweldig btw :)

14-05-07 12:34:50
De Liberaal
Lid

WMRindex: 56
OTindex: 18
Wnplts: Heilstaat?
Alles is in te stellen, in GRUB althans.
Bij mij staat het op 1 seconde, zodat mijn pa & zusjes geen last hebben van Linux. Helaas moet ik nu tijdelijk met Windows werken vanwege een erg vervelende Wireless verbinding hierzo.
Voor schoolwerk en audio-bewerking gebruik ik gewoon lin.
(Fedora blijft helemaal de bom.)

18-05-07 11:09:53
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Koop een 2e pc:P

18-05-07 11:34:16
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik zou VMware gebruiken of toch de bootloader gebruiken. Met VMware creëer je een virtuele machine in je Windows installatie (in Linux kan ook trouwens), en dan kun je Linux installeren. Let daarbij wel op dat je alles moet delen met Windows, je CPU, geheugen, HDD, alles.

18-05-07 11:49:00
Ikke
Oudgediende

S
En windoos vreet al zoveel van je resources....

18-05-07 13:36:30
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja helaas wel en ik kan nou niet zeggen dat dat met Vista is opgelost... Kun je beter Linux hebben!

18-05-07 13:50:50
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote alweerdood:
Is dat standaard 10 seconden? Of kan ik hem ook op 5 instellen ofzo:P Mijn pc moet wel (bijna) net zo snel opstarten als normaal8)

msconfig intype bij uitvoeren (onder je start klop). :P

kan je veel mee verhelpen of verklote.

18-05-07 14:09:47
nietmeer
Quote possible:
Quote alweerdood:

msconfig intype bij uitvoeren (onder je start klop). :P

kan je veel mee verhelpen of verklote.

jezus man in wat voor afgelegen grot heb jij je verstopt
msconfig is bagger.. zelfs voor windows
en afgezien daarvan heeft het totaal helemaal niets te maken met dit onderwerp..

22-05-07 11:27:04
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Quote memeej:
virtual PC

Volgens mij is Virtual PC het beste, maar ik weet niet zeker of hij linux pakt, volgens mij is het beter om tussen XP, Vista, Millennium, 2000 etc. te switchen.

22-05-07 13:50:38
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Als je met een virtuele machine gaat werken... werkt je dus met een emulator... toch??... dat vreet toch alleen maar heel veel "rekenkracht" om het van een goeie linux format omtezetten naar windhoos enz??...

Ik heb wel eens geprobeerd wat "games" en dingen in Wine te draaien... (wine clamed overgens geen emulator te zijn even voor de goede orde) maar dat gaat allemaal traag en moeilijk en niet vloeiend...

Linux compatible games zijn er overgens ook in overvloed...
Als je hier namelijk even rondspeurd zit er best wel leuk spul tussen... (ook onderandere Enemy Terretory staat daar tussen)...

Maargoed... back on topic...

22-05-07 14:03:14
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote alweerdood:

Wat wil je nou eigenlijk precies??...:P

Als je een ladatje rijd... maar je wil ook een jaguar rijden... maar hij mag geen plaats in nemen in de garage... hij mag ook niet op de oprit staan want ik moet zo in mijn lade kunnen springen en direct wegscheuren... en de rest mag niet merken dat ik een Jaguar heb... die mogen hem niet zien en die moeten automatisch de lada pakken... :P

Dan wordt het wel moeilijk hoor...8O

Dan kan je denk ik beter gewoon een extra garagebox kopen... (lees computer):ja

Ik bedoel... heb je dan zo veel last van een boot loader??... zogauw je die ziet kan je op enter drukken... nou ik weet niet hoe snel je reactie tijd is... maar bij een reactietijd van 1 seconde dan start je computer dus mischien 1,5 seconden langzamer op... :P

Als je alleen wil expirimenteren met Linux en het eigenlijk niet echt wil gaan gebruiken denk ik dat je beter een ouwe pentium 2 of 3 kunt pakken om eens wat te spelen...:ja
Dan zie je vanzelf of je het wat vind of niet... en dan kan je altijd nog je schijf delen of een snellere extra computer aanschaffen... of er gewoon nog een schijf bijstoppen in je computer...

Maar dat is mijn mening... :P

22-05-07 14:11:15
nietmeer
Quote stryper:
Quote memeej:
virtual PC

Volgens mij is Virtual PC het beste, maar ik weet niet zeker of hij linux pakt, volgens mij is het beter om tussen XP, Vista, Millennium, 2000 etc. te switchen.

volgens mij heb jij net het recht op een mening verloren :ja:ja:ja

VPC is van microsoft en het is dus ook (hoe voorspelbaar) onbruikbare bagger zelfs als je het wil gebruiken voor XP, Vista, Millenium etc

22-05-07 18:39:37
Ikke
Oudgediende

S
VMware Server... Is gratis... je moet je wel registreren, maar ook daar zijn geen kosten aan verbonden

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven