hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

externe schijf vraagje

25-12-09 17:47:31 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
ik heb een externe schijf van western digital,,

en hij wil geen bestanden overzetten van groter als 4gb (ofzo, 3.5 pakt hij nog wel in ieder geval)

das opzich irritant maar externe harde schijven hebben altijd limitatie daarin (right? of kun je die limitatie ongedaan maken?)

ik wil een bestand overzetten van 6 gb, een .wmv

ik zou programmaatje kunnen opduikelen om de video op te breken en daarna gedeeltelijk op de xterne schijf te zetten, dan zijn er ook nog programmaatjes om de geknipte wmv weer te plakken :P

maar dan zit die buffer er weer, dat programmaatje om de twee delen aan elkaar te plakken, maakt die een soort van temp files op in de computer plakt hij ze en probeert hij ze dan terug naar de doelmap op de externe schijf te drukken (wat dus niet kan :| ) of plakt hij de bestanden op de externe schijf zelf zodat ze niet door de buffer heen hoeven en het kan?

en volgens mij moet het kunnen maar ik vraag het toch nog even :P als het bovenstaande kan, stel dat, kan ik dan ook nog de film bekijken via compu vanaf de harde schijf :)

limitatie van overschrijf formaat valt niet te verwijderen neem ik aan? :P

- -
of ik heb helemaal geen probleem als iemand me kan vertellen hoe / met welk programma ik een HD filmpje wat kan verkleinen zonder dat het de kwaliteit verliest :)

k heb hem niet in HD gedownload om hem terug te brengen naar divx of dergelijke kwaliteit :P

25-12-09 17:50:15 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik weet bij mijn converter, dat de temp files in Mijn documenten gegooid worden, en als het verwerken klaar is, dan worden ze gewist :P

25-12-09 17:52:24 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
@Kameleon:
dus eigenlijk heb je hem dan in 2 delen op de externe schijf gezet, haal je ze temp terug naar de compu en plak je ze om opnieuw tegen de buffer aan te lopen :|

das een kansloos gebeuren dan :|

- -
ik ga eens kijken hoe groot hij is gezipt :)

25-12-09 17:53:53 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Bij mij is het, dat de file die ik wil converten in de "map" staat, die laad ik in mijn programma, en de converter zet de verwerkte files in een dir in mijn documenten, totdat ik ervoor kies om ze op dvd of cd te zetten, of ik ze zelf verwijder ;)

25-12-09 17:57:45 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als je de hardeschijf doet formateren in NTFS moet je een bestandje tot 14TB erop kunnen zetten?

25-12-09 18:01:52 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
@Mmore
dat formateren tot NTFS, moet ik alle bestanden die er op staan ergens anders tijdelijk neerzetten?

ik heb via google een handleidingkje opgeduikelt volgens mij :P

en de schijf is "slechts" 1TB :P

25-12-09 18:06:16 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende

WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
Ja, als je het naar NTFS formatteer kan je giga grote bestanden overzetten. echter moet je alles eraf halen eerst voordat je formateerd. je raak alles kwijt als je dit niet doet.

25-12-09 18:08:37 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
oke :)

ik ga even een computertje confisqueren waar ik men troep even kan neerzetten :|

25-12-09 18:09:54 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende

T
Moet toch wel lukken?

FAT heeft een limit tot hoe veel je mag overschrijven in formaat.

25-12-09 18:11:44 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
@Ladineko:
ik heb externe schijf niet gekocht uit luxe ;) ik heb hem nodig :P men compu staat vol programma's :P

dus ik ga ff bekijken hoeveel men broer en zusje aan ruimte leeg hebben staan :P waar ik het ff kan stallen :)

25-12-09 18:21:50 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende

T
@lentebriesje: Is goed, Succes. Lukt het niet hoor ik het wel

25-12-09 20:39:59 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
back-up-en is helemaal niet nodig :|

nouja, beter safe than sorry :P

het is gelukt :) heb het spul overgepoept en wat bestandjes eruit gepikt om te controleren of het goed was gegaan :) en dat is zo :)

25-12-09 20:55:44 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote lentebriesje:
back-up-en is helemaal niet nodig :|

Bij het omzetten naar een ander bestandssysteem speel je met vuur als je niet back-upt;)
Als t goed gaat heb je geluk, als t fout gaat is al je data weg :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven