linux boot disk |
bartman Senior lid WMRindex: 272 OTindex: 422 Wnplts: Boxtel T S |
ik heb een linux boot disk gevonden ( HIER) maar ik heb geen flauw idee hoe ik die op een floppy moet zetten het enige bestand dat ik heb is "2diskxwin_1.5" weet iemand hoe ik die kan openen |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Rawrite / Rawwrite Winimage
met dd onder linux
dd if=/filename.img /of=/dev/floppy bs=1K count=1440 ofzoiets
|
|
|
heraux Oudgediende
Og Tgz = Tar Gzip
(dus eerst geTarrd en daarna geGzipped)
Winrar pakt die ook uit..
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
Deze kan niet worden geopend middels Winimage - ik ga Rawwrite proberen Ja, Rawwrite werkt.. ik zet het om in een winimage image en dan post ik het op de server |
|
|
Quote heraux: Dit is groter dan 1.44Mb - dusss.. dat wordt dus geen floppy.. Deze wel hoop ik Het zouden 2 floppys moeten zijn en van die 1 disk versie weet ik niet of toe Xwindow heeft |
|
|
nietmeer
|
ehm.. wtf is het als k vragen mag..? |
|
|
@Nizzle Een bestand dat op 2 floppy's zou moeten worden gezet en dan een opstartbare linux zou moeten zijn |
|
|
nietmeer
|
hmm kheb niet eens een floppy drive ubuntu past op 1 cdtje en kan opgestart worden in live mode.. zoiets..? |
|
|
heraux Oudgediende
Quote bartman: Nizzle Een bestand dat op 2 floppy's zou moeten worden gezet en dan een opstartbare linux zou moeten zijn da-ken maar die 5Mb image krijg ik niet verdeeld over twee flops.. probeer er eens een cd van de fakkelen.. (bootable cd) |
|
|
Hoskeu Erelid
WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
@bartmanIk weet niet wat je precies wil... maar lees deze post eens... Ik weet niet waarom je die disketten wil hebben... maar die link hierboven staat in een notendop hoe je GNU/Linux Ubuntu intalleerd... heel simpel... single en dualboot zijn een eitje... Van die cd van de link hierboven kan je ook direct opstarten zonder instaleren... dus kan je het proberen zonder enige consucuentie... Veel succes!! |
|
|
maar ik heb hier een laptop staan met alleen een floppydrive en een harde schijf om van op te starten, ik heb wel een externe cdrom speler maar daar kan ik niet van opstarten. weet iemand wat ik dan moet doen |
|
|
nietmeer
|
Quote bartman: maar ik heb hier een laptop staan met alleen een floppydrive en een harde schijf om van op te starten, ik heb wel een externe cdrom speler maar daar kan ik niet van opstarten. weet iemand wat ik dan moet doen als het om een opstartdiskette linux gaat kan je vinden op internet heb ik hem ook weggehaald |
|
|
Hoskeu Erelid
WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote bartman: maar ik heb hier een laptop staan met alleen een floppydrive en een harde schijf om van op te starten, ik heb wel een externe cdrom speler maar daar kan ik niet van opstarten. weet iemand wat ik dan moet doen Ooooow... daarom die disketten... Ik dacht al... mijn laptop heeft nieteens een diskette station... Uhmm... dan weet ik het ook even niet... ik heb wel eens iets horen waaien over een opstelling die je kan maken als je meerdere comps in ene keer wil installeren... dan kan het over een netwerk... maar vraag me niet hoe het in elkaar steekt... |
|
|