Bureaublad probleempje |
Loempia finalist MPPV 06 WMRindex: 415 OTindex: 2.528
|
Bij het opstarten van mijn pc krijg ik mijn snelkoppelingen iets van 2 seconden te zien en daarna verdwijnen ze Als ik naar de map Bureaublad ga staan ze er daar allemaal gewoon in. Iemand een tip/oplossing? Want het is best wel vervelend |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
XP gok ik? Probeer eens het volgende: klik rechts op je "lege" bureaublad, vervolgens op "pictogrammen schikken" en controleer of er een vinkje staat bij "bureaubladpictogrammen weergeven"
zo niet, zet het aan... |
|
|
Helaas is het niet zo simpel en ligt het aan iets anders Was het maar waar dat het zo simpel was want dan had ik het zelf kunnen doen. Maar iig bedankt voor het proberen Was alleen niet het probleem. |
|
robinbruggink Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 7 Wnplts: Varsseveld S |
|
|
sjatter Oudgediende
WMRindex: 10.025 OTindex: 7.180 T S |
klik Bij deze kan je ook even kijken. |
|
stammfuzz Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 319 Wnplts: Hank
|
probeer F5 |
|
AerO Senior lid WMRindex: 33 OTindex: 359 Wnplts: Stadskanaa
|
Op het bureaublad heeft dat geen zin =) |
|
nietmeer
|
active desktop uitzetten? |
|
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
Quote AerO: Op het bureaublad heeft dat geen zin =) f5 op bureaublad werkt gewoon. je ziet het vaak niet maar werkt wel degelijk. |
|
Martijn1994 Senior lid WMRindex: 287 OTindex: 1.366 Wnplts: Wnplts S |
ik zou het niet weten.... |
|
pietjevlip Oudgediende
|
wat voor systeem heb je verder... videokaart? |
|
|
Hier ff een snele copy/paste. Manufacturer: 93956 Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz Memory: 1280MB RAM Hard Drive: 331 GB Total Video Card: RADEON X550 Monitor: Plug en Play-monitor Sound Card: Realtek AC97 Audio Speakers/Headphones: AFK Surround SPS-1 5.1/Logitech headset Keyboard: USB-hoofdhub Mouse: USB-hoofdhub Mouse Surface: None Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.061219-0316) Het probleem doet zich trouwens alleen in dit account voor. In de andere accounts is er niks aan de hand. |
|
nietmeer
|
heb geen fuck met je hardware te maken waarschijnluk gewoon erges een instelling die je alleen voor dit account heb.. zoals active desktop.. of verborgen bestanden ofzo |
|
|
Nizzle: pietjevlip vroeg om mijn systeem. Dat het niet aan mijn hardware te maken heb weet ik ook wel maar je kan wel enkele dingen instellen bij je videokaart. Ook is het handig om te weten wat me OS is omdat de oplossing van elke windows versie weer anders kan liggen. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ati kaart... probeer eens om op je bureaublad Alt+F5 in te drukken... krijg je als het goed is een kleine melding met de vraag of je de "nieuwe" instellingen wilt bewaren... er zijn geen "nieuwe" instellingen, maar het wil wel eens helpen om ze te "verversen"
de kans dat het echt helpt is klein, maar het is mij al meer dan eens gelukt... |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Het probleem doet zich trouwens alleen in dit account voor. In de andere accounts is er niks aan de hand.
_ _ _ maak een nieuw account log in als admini* copieer alle vorige account data naar nieuwe account
login met nieuw account
|
|
Mister D. Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 365
|
Eitje: rechts klikken op het bureaublad -> pictogrammen schikken op -> bureaubladpictogrammen weergeven aanvinken
Viola! |
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
@mister D. kijk de 2e post in dit topic... en de reactie daarop... |
|
|
@pietjevlip: Werkt niet @heraux: Dat is mogelijk maar veeeeeel te veel werk want het is best nog wel veel data. Ik denk dat het opnieuw installeren van windows nog sneller is. @mister D.: Was het maar waar dat het zo simpel was maar dat is het niet. Die optie die jij geeft had ik al geprobeert maar na 2 sec verdwijnen ze weer. |
|
|
Het is al opgelost Op de site die robin gaf, gaven ze een tip om een systeem herstel te doen. Dat heb ik net dus ook gedaan en nu heb ik mijn bureaublad weer terug Tnx robin;) En de rest ook bedankt voor het proberen |
|
nietmeer
|
Loempia, het grootste probleem is gewoon xp |
|
|
Dat was het probleem dit keer niet. Ik vind de standaart windows style ontzettend lelijk en heb dit met programma's verandert. Die programma's wijzigen instellingen maar omdat het soms een trail versie is kan je het niet meer als ... dagen gebruiken. Met zo'n programma heb ik dus ooit eens perongeluk de pictrogrammen onzichtbaar laten maken maar kon het niet meer terug zetten omdat de proefperiode van het programma was verlopen. Wel is het soms mogelijk om het handmatig terug te zetten maar ik weet alleen niet hoe . Heb nu ook een crack voor het programma en nu is alles weer ok en kan ik het onbeperkt gebruiken |
|
nietmeer
|
Dat kan in XP toch standaard al Loempia? Sorry als ik t mis heb, ik heb 2000 hier omdat ik kots op xp dus vandaar |
|
|
Wat kan al standaard in XP? De style veranderen? |
|
nietmeer
|
Ook, je kan naar classic terug, maar ik bedoel meer dat je de picto's kan verbergen in xp, wat overigens 1 groot virus is |
|