sprekend virus |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Sprekend computervirus gesignaleerd donderdag 5 juli 2007, Den Haag, 10:34 uur donderdag 5 juli 2007, Den Haag, 10:34 uur Sinds eind vorige week circuleert een virus op internet dat zijn werk niet in het geniep doet: het deelt via de pc-luidspreker mee dat het bezig is bestanden op de C-schijf te wissen. Letterlijk luidt de boodschap: "You have been infected. I repeat. You have been infected and your system files has been deleted. Sorry. Have a Nice Day and bye bye”. Een opname ervan is te beluisteren op de site van antivirusleverancier Panda. Dat het virus openlijk te werk gaat betekent niet dat men nog kan ingrijpen. meer |
|
|
mindworks Erelid WMRindex: 447 OTindex: 1.244 Wnplts: Emmerich ( S |
Ach kans op verspreiding is zeer klein, kan zichzelf ook niet verspreiding en het is een virus die door de gebruiker geinstalleerd moet worden.... Als het je overkomt kan je alleen jezelf maar aankijken... |
|
|
nietmeer
|
stoer |
|
|
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
maakt gebruik van microsoft sam, appart voor een virus. klink veel ingewikkelder als een classic virus. wat als: de gebruiker geen microsoft sam heeft of die uit staat? zal wel een a4tje aan codes hebben. |
|
|
Martijn1994 Senior lid WMRindex: 287 OTindex: 1.366 Wnplts: Wnplts S |
die krijg je eerst als je een of andere sh.. download dus dat moet je maar ff niet doen denk ik |
|
|
nietmeer
|
Harry Potter virus lijkt me vet als je die binnenkrijgt |
|
|
heraux Oudgediende
Quote possible: maakt gebruik van microsoft sam, appart voor een virus. klink veel ingewikkelder als een classic virus. wat als: de gebruiker geen microsoft sam heeft of die uit staat? zal wel een a4tje aan codes hebben. helemaal niet mov ah,01 int 61h dit is alles wat je nodig hebt om de speaker aan te sturen.. dus.. data in het geheugen zetten loop decompress to reg ah exec int16h end loop |
|
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Waar staat dat geluidje op panda |
|
|
nietmeer
|
heraux is dat echt alles? lijkt me toch wel dat er een zooi meer bij hoort.. maak je daar gebruik van een methode die al bestaat ofzo? API? |
|
|
nietmeer
|
Klikdaar versta je toch nix van haha Edit Enkie: Linkje van gemaakt |
|
|
Chanouk Erelid
WMRindex: 297 OTindex: 2.105
|
Wat heeft het voor zin om een virus te maken ik snap het hele gebeuren niet |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Chantage, voor de lol.. Maar je hebt ook proof-of-concept virussen, die bewijzen dat 't probleem bestaat en exploiteerbaar is waarna er naar een oplossing gezocht kan worden |
|
|
possible Senior lid WMRindex: 118 OTindex: 167 Wnplts: verhuist
|
Quote heraux: Quote possible: [...] helemaal niet mov ah,01 int 61h dit is alles wat je nodig hebt om de speaker aan te sturen.. dus.. data in het geheugen zetten loop decompress to reg ah exec int16h end loop houw het allemaal niet meer bij. moest me kennis maar weer eens gaan oppoetsen. |
|
|
heraux Oudgediende
mijn correctie - int moet zijn out daarmee wordt het een poort 61 call een directe aansturing op de speaker poort.
Ik vond dat int61 niet bestaat en zelfs een lockup veroorzaakt..
mea culpa |
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|