ok natuurlijk is 64 bit sneller dan 32 bit.. niet meer dan logisch
maar aangezien ik morgen (eindelijk) mijn nieuwe pc in elkaar kan gaan zetten (moest ff sparen enzo
) vraag ik me toch wel af of het goed werken is met 64 bit..
ik ga voor mijn nieuwe PC zoiezo multiboot opzetten met Mac OSX x86, Windows XP (64 bit?), Ubuntu 64 bit en nog wat ruimte bewaren voor een variabele 4e OS
Ubuntu word zoiezo 64 bit omdat OSS zich gewoon veeeel sneller aanpast en eigenlijk alleen flashplayer nog 32 bit is en niet dat dat zo heel boeiend is dan installeer ik toch gewoon 2x firefox ofzo
Mac OSX x86 geen idee daar heb ik geen verstand van maar ik wil daar gewoon ff mee rotzooien
Windows word voor gamen en Vista zie ik ook niet zitten al heb ik wel een DirectX 10 videokaart erbij zitten en voldoende geheugen
bij alle tests is gewoon gebleken dat XP meer FPS geeft dan Vista en aangezien het alleen voor games is boeit me die aero ook niet.. k heb compiz toch op ubuntu
maar ik heb dus gehoord dat Windows XP ook een 64 bit editie heeft en nu vraag ik me af of dat de moeite waard is..
eerste vraag is natuurlijk de drivers.. zonder drivers is het niet eens een keuze.. maargoed stel dat de drivers er allemaal zijn
hoe zit het dan met de software?
k wil Windows ALLEEN voor games.. voor de rest zie ik totaal geen meerwaarde in windows en ik denk dat alle games tot nu toe 32 bit zijn? zo niet zijn ze waarschijnlijk OSS en draai ik ze gewoon lekker op ubuntu..
dus mijn vraag is heeft er iemand ervaring met 64 bit windows en games?
andere programma's interesseren me niet zo.. misschien photoshop maar dat hoopte ik dan eigenlijk op Mac OSX x86 te draaien als ik het zover kan krijgen