hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

32 Bit vs 64 Bit

08-08-07 20:14:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ok natuurlijk is 64 bit sneller dan 32 bit.. niet meer dan logisch

maar aangezien ik morgen (eindelijk) mijn nieuwe pc in elkaar kan gaan zetten (moest ff sparen enzo :P) vraag ik me toch wel af of het goed werken is met 64 bit..

ik ga voor mijn nieuwe PC zoiezo multiboot opzetten met Mac OSX x86, Windows XP (64 bit?), Ubuntu 64 bit en nog wat ruimte bewaren voor een variabele 4e OS

Ubuntu word zoiezo 64 bit omdat OSS zich gewoon veeeel sneller aanpast en eigenlijk alleen flashplayer nog 32 bit is en niet dat dat zo heel boeiend is dan installeer ik toch gewoon 2x firefox ofzo

Mac OSX x86 geen idee daar heb ik geen verstand van maar ik wil daar gewoon ff mee rotzooien

Windows word voor gamen en Vista zie ik ook niet zitten al heb ik wel een DirectX 10 videokaart erbij zitten en voldoende geheugen
bij alle tests is gewoon gebleken dat XP meer FPS geeft dan Vista en aangezien het alleen voor games is boeit me die aero ook niet.. k heb compiz toch op ubuntu

maar ik heb dus gehoord dat Windows XP ook een 64 bit editie heeft en nu vraag ik me af of dat de moeite waard is..
eerste vraag is natuurlijk de drivers.. zonder drivers is het niet eens een keuze.. maargoed stel dat de drivers er allemaal zijn
hoe zit het dan met de software?
k wil Windows ALLEEN voor games.. voor de rest zie ik totaal geen meerwaarde in windows en ik denk dat alle games tot nu toe 32 bit zijn? zo niet zijn ze waarschijnlijk OSS en draai ik ze gewoon lekker op ubuntu..

dus mijn vraag is heeft er iemand ervaring met 64 bit windows en games?
andere programma's interesseren me niet zo.. misschien photoshop maar dat hoopte ik dan eigenlijk op Mac OSX x86 te draaien als ik het zover kan krijgen

08-08-07 20:15:59 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik heb Suse 10.1 als 64-bit op mijn computer gehad... Ik wist niet hoe snel ik het eraf moest krijgen...

Ik merkte niks van extra snelheid, je hebt geen flash en je moet bepaalde dingen hercompileren... Libdvdcss bijvoorbeeld en bepaalde drivers...

08-08-07 20:18:09 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het is niet logsich of natuurlijk dat 64bit sneller is - om 64Bits te kunnen verwerken heb je wel een snellere machine nodig - wat wel waar is dat 64bit meer data kan beheren - en dat heeft niets met snelheid te maken - nog niets.

Je zou kunnen zeggen dat 64Bits misschien sneller is met het verplaatsen van data.. maar er zijn zoveel andere factoren die een rol spelen.

1. Is alles 64Bit of zijn er nog 32Bit delen (chunking)
2. Is de klok-snelheid hoog genoeg om 64Bit blokken te kunnen verplaatsen
3. Hoe snel is het werkgeheugen
4. Hoe snel is het opslag geheugen
5. Kan of moet alles 64Bit zijn?
6. Welke nadelen heeft 64Bit
als ze nog niet genoemd zijn?

08-08-07 20:26:31 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Ikke
suse zuigt zoiezo vind ik :P

@heraux
als 32 bit net zo snel is als 64 bit waarom doen veel fabrikanten en software ontwikkelaars dan zoveel moeite om de overstap te maken :P

1) ik krijg alles 64 bit
2) Intel Core2Duo E6750 (Conroe)
3) DDR2, PC6400, 800 Mhz
4) 74 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA, 2.99 ms
5) als je gaat voor 64 bit lijkt me dat alles ook 64 bit moet zijn
6) zover was ik nog niet :P

08-08-07 20:29:29 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Suse zuigt niet, alleen Suse's package management :P Een aantal leden op de Suse-forums raden zelfs aan om apt te installeren ipv YaST Software Management te gebruiken. De rest van YaST vind ik wel weer goed bedacht. Er zijn weinig distro's die alles in 1 control panel hebben

08-08-07 22:31:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@heraux
als 32 bit net zo snel is als 64 bit waarom doen veel fabrikanten en software ontwikkelaars dan zoveel moeite om de overstap te maken

Exit::naivity

- Om geld te verdienen
- door niet achter(lijk) te blijven
- Omdat de technische ontwikkeling gewoon een dwingend/ dringend factor is

- jij koopt 64bit dus software fabs en Hw-fabs gaan mee.. noodzakelijk - misschien een afschuw ervan.. maar volwassen en practisch doen ze mee..

morgen komt 128bit..
jij gild alsof het iets geweldig is
de fabs gaan weer in de pen
voor een nieuw ontwerp en jij stroopt weer de technische plantsoenen af voor nieuw materiaal.. die ewige Wiederkehr.

08-08-07 22:40:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik koop 64 bits omdat het erbij zit en zowel 32 bits als 64 bits kan werken dus niets verliest ;)

08-08-07 22:48:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
klikklik

als ik het goed begrepen heb is Windows x64 nog een drama dus..
terwijl dat dus juist bij ubuntu niet het geval is.. alleen flashplayer en een enkele codec draait nog als 32 bit

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven