hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Wie kent flock?

19-09-07 11:02:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

19-09-07 11:05:09 - Quote! - @ArjanDo
ArjanDo
Erelid

WMRindex: 221
OTindex: 3.307
een .exe? wat is het dan 8O ik ken het iig niet :)

19-09-07 11:12:23 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Het is een FireFox Based Browser

19-09-07 11:15:01 - Quote! - @ArjanDo
ArjanDo
Erelid

WMRindex: 221
OTindex: 3.307
is het een extension voor FireFox?

19-09-07 11:20:50 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Nee - lijkt me niet
Ik heb het nu in gebruik.

afbeelding

afbeelding

19-09-07 11:23:12 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Uw server is of down, of t plaatje is krom

19-09-07 11:25:28 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
afbeelding
Als u dit ziet.. ligt mijn Server niet om

19-09-07 12:57:55 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik zie alleen maar kruisjes 8O

19-09-07 13:13:53 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
kijk, ik gebruik zelf ook een alternatieve browser, namelijk Firefox.
Dit gebruik ik omdat dit de beste browser is voor Linux.

Ik heb niks tegen het gebruiken van de broncode voor het maken van een andere browser, maar dan moet je wel voldoende functies toevoegen om het een 'andere' browser te noemen.

Meestal is het gewoon firefox met een ander thema geinstalleerd, en mogelijk een plugin die ook onder firefox wel werkt.
Dit vind ik niet het predicaat 'nieuwe software' waard maar ik noem dat het Hot Shot syndroom.

Omdat de de broncode vrij is zijn er overal wannabee programmeurs die denken dat ze heel wat kunnen en daarom eigen versies van opensource spullen uitbrengen om zo de grote jonge uit te hangen.

ik heb het over programma en distri's als

- Linux mint (ubuntu met nieuw wallpaper)
- Seamonekey (firefox in een ander jasje.)

enz.

Als je dan toch opensource software wilt bouwen, zorg er dan voor dat het een ANDER programma wordt wat weer waarde toevoegd aan het orgineel, enz.

Alleen je naam erop drukken om zo credit te krijgen als programmeur voor het werkt van een ander is niet de bedoeling van opensource !!

19-09-07 14:10:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Vind je dat echt?

De bedoeling van OpenSource is
is dat het Open is aan de maker
wat er mee te doen..

En niet dat er een instelling is 'JIJ?'
die iedereen gaat vertellen wat er WEL of NIET moet worden gemaakt - want daar komen we vanaf.. van de bepaalde moeten en zijn wezen..

toch?

19-09-07 15:22:40 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
jah, maar ik gaf alleen een mening.

Kijk vroeger had je:

-Suse linux.
-Red Hat (nu fedora) Linux.
-Mandrake(nu mandriva) Linux.
-en zo er nog een paar meer.

Deze verschillen zo veel van elkaar kwa filosofie en gebruikte systemen dat het daad werkelijk een opzich staand besturings systeem is.

Echter worden van die hoofd distributie vele kleinere onnodige distributies gemaakt, neem bijvoorbeeld de vele slackware of freebsd klonen, if de vele ubuntu klonen zoals Linux mint, enz.

Ze voegen niets toe aan het besturings systeem, er zit alleen een nieuwe appalicatie in (en zelfs dat meestal niet) en waarnodig zijn de thema's en wallpapers verandert, meer niet.

zo'n beetje ieder bedrijf en iedere linux gebruiker heeft zijn eigen distributie en zo maken ze de keuze niet makkelijker voor een nieuwe gebruiker om een distro te kiezen.

Nog steeds moet je bij het beginnen een van de bovenstaande distro's kiezen, er zijn er tegen de 10, maar er zijn wel 5000+ verschillende variaties op de markt.

Opensource is goed, maar als je ervoor kiest om een bijdrage aan de opensource community te doen, zorg er dan wel voor dat het waarde toevoegt of een functie heeft.

BV:

- een linux verie voor een bepaalt geloof.
- een linux versie voor kinder (edubuntu)

Het zelfde geld ook voor bijvoorbeeld Seamonkey browser, het is gewoon een standaard installatie van firefox met een ander thema, dit vind ik niet bevordelijke voor het opensource gebeuren...

19-09-07 15:27:54 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@DB: ik begrijp wat je bedoelt, denk ik... ik denk dat je bedoelt: maak dan een plug-in met die functie...

19-09-07 15:29:04 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
wat is flock? :|

19-09-07 15:35:22 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote pietjevlip:
DB: ik begrijp wat je bedoelt, denk ik... ik denk dat je bedoelt: maak dan een plug-in met die functie...

of doe het helemaal niet, niemand heeft er iets aan, het voegt niets toe en dus moet je het niet doen, wallpapers kun je wel op kde-look of gnome-art posten.

Meestal gaat het de makers er alleen om dat ze kunnen zeggen "ik heb een eigen distro gemaakt !!" alsof ze dan de man zijn ofzo :(

19-09-07 15:37:48 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik denk dat je die dingen vooral moet blijven maken, maar dan voor jezelf, dat is het hele punt van OS-projecten... en ga uit van de basic-variant, en herschrijf die, dan mag je het van mij best eigen noemen... als je sleutelt aan een bestaande versie, zeg dan dat je een bewerkte versie van dat hebt (Dus een bewerkte versie van Linux-Ubuntu bijvoorbeeld)

19-09-07 16:25:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
juist...

19-09-07 21:50:39 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Wat is het nut van een Distro die gebaseerd is op bijvoorbeeld Debian

zoals Ubuntu en Sidux

Dat gebruikers keuze hebben - Ubuntu schoot omhoog in de Distrowatch listing - Net voor die scoring vond ik Ubuntu - heb deze een beetje uitgeprobeerd en vond deze prettig in de opzet en installatie..
Maar debian vond ik toen kaloté - die Apt-get irri - Dus koos ik voor Ubuntu - andere look, Debian quality en verbeterde install en packaging..

Dan zie ik Debian 4.0 - een behoorlijke verbetering.. overweeg dat Debian core well alle aanpassingen meegeeft.. updates afgeeft.

Alle sub-distros hebben last van verlate updating - voor bedrijven dus een NONO - voor de gebruiker even goed opletten.

- Naast me staat een FreeBSD 6.2 machine
die waarschijnlijk morgen overgaat op NetBSD 4.0 of zelfs BEOS - als ik die nog kan vinden..

puur een experimenteer machine - dat is hard nodig om Linux en niet windows systemen te testen..

19-09-07 21:51:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Quote davh11:
ik zie alleen maar kruisjes 8O

nog steeds?

19-09-07 21:52:35 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Niet zomaar plaatjes plaatsen als het ook via een linkje kan!

21-05-08 14:40:25 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende

WMRindex: 90.820
OTindex: 39.086
heb een paar dagen geleden Flock geinstalleerd en probeer het nu uit. eerste indruk is dat het een goeie browser voor 'computerleken' is. duidelijk en begrijpelijk. wat vakmensen er van vinden kan ik dus niet inschatten, daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar

21-05-08 17:18:28 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Dennis Beekman: de vele verschillende distributies voegen wel zeker wat toe aan het geheel. Debian laat alleen maar software in zijn tree toe die uitvoerig (lees: maanden) getest is, waardoor het een hele stabiele distro is. Sommigen hebben helaas de nieuwste versies van programma's nodig, die zitten niet in de tree. Sidux is in principe Debian maar dan gebaseerd op de unstable tree, waardoor je wel het gevoel van Debian hebt en tegelijkertijd toch de nieuwste software hebt. De vele klonen van Slackware zijn er omdat Slackware zelf alleen maar op x86 draait. Slax is een live-versie van Slackware, Slamd64 is de 64-bits kloon van Slackware, Slackintosh is voor op de PPC-macs. Suse is heel simpel begonnen als een Duitse vertaling van Slackware. Xandros is op Debian gebaseerd, Linspire is op Debian gebaseerd, Ubuntu ook. Mandriva is op Red Hat gebaseerd. Fedora is een testgrond voor Red Hat. Vind je dat allemaal overbodig? Dan heb je nog Knoppix (ook Debian-based) voor livesystemen. Het verschil tussen Knoppix en Debian is nihil. Knoppix is alleen gemaakt om vanaf 'n cd te draaien en Debian niet zo. De verschillen zijn misschien klein, maar als er genoeg mensen zijn die het willen gebruiken vanwege die verschillen maakt het toch niet uit? De meeste nieuwe gebruikers van een linux-distributie komen toch wel bij een van de groten uit.

21-05-08 17:39:29 - Quote! - @Freek
Freek
Senior lid

WMRindex: 161
OTindex: 284
Wnplts: nergenshui
S
ik heb flock een tijdje uitgeprobeert op aanraden van netscape navigator op het moment dat zij de ondersteuning stopten..

Het is heel irritant, je kunt beter bij firefox blijven, toen ik het uitprobeerde (3 maanden geleden, vanaf 1 maart?), was het nog niet in het nederlands, liep het constant vast op het moment dat ik flashplayer gebruikte, en dat ik op youtobe e.d. kwam.. Ook vond ik het opties menu heel irritant...

Nu ben ik weer terug bij Firefox.. maar ik mis netscape:[:[

21-05-08 19:44:34 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
zo heb je ook iceweasel, dat is 100% firefox, maar dan voor linux..

21-05-08 19:46:49 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Niet helemaal. Firefox is er ook voor linux. Iceweasel is gemaakt door het Debian team omdat zij vonden dat Firefox niet voldeed aan hun eisen wat betreft de vrijheid van software die in Debian wordt meegeleverd. Daarom hebben ze Iceweasel gemaakt: 100% firefox, zonder de door niet-vrije gedeeltes.

21-05-08 20:00:20 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Ja, gelijk heb je..
Flock ziet er goed uit..
De pro zal zich meer vestigen
op een kern product..
zoals IE of FF
of Safari.. denk ik
(wat denken jullie?)

Al zie ik weinig mensen
schrijven over ervaring met
Safari..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven