PC versnellen 2 |
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
O&O Defrag is ook heel goed, een defragmentatie programma dat kan defragmenteren op bestands gebruik (handig voor c schijf) gootte (handig voor grote bestanden)
Ja windows heeft een defragmentatie er standaard in zitten, maar dat is gekocht in 1996 en nooit geupdate, niet hele recente software dus.
Als die bestanden goed aansluiten maakt het downloaden sneller en schrijft je schijf sneller. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Probeer eens Linux met ReiserFS of NetBSD met FFS
Dat praat je niet meer over fragmentatie omdat het dan niet meer bestaat.
En je kunt je NetBSD Box gebruiken om te downloaden - installeer Apache en je klikt - en pakt het bestand over..
Na... kan het nog leuker? |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote heraux: Probeer eens Linux met ReiserFS of NetBSD met FFS
Dat praat je niet meer over fragmentatie omdat het dan niet meer bestaat.
En je kunt je NetBSD Box gebruiken om te downloaden - installeer Apache en je klikt - en pakt het bestand over..
Na... kan het nog leuker? Jep, heb zelf ReiserFS onder openSUSE en is echt kei snel. Alsj cedega van transgaming koopt, kunj 'n hele hoop Wingames onder Linux spelen. De meeste gamers merken zelfs dat gamen onder linux sneller gaat dan onder Windows omdat Linux gwoon minder system resources vreet dan windhoos |
|
akira1909 Senior lid WMRindex: 5 OTindex: 640 Wnplts: Dordrecht
|
Nou aan Linux wilde ik maar niet aan beginnen. Ik ben blij dat ik windows onder de knie hebt. Maar het schijnt echt wel beter te werken. @Raptorial O&O gebruik ik ook en ben er zeer tevreden over. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik maakte een post over cache-management mocht het verdwenen zijn
Cache optimizers zijn dubieus ik wil even niet in details gaan wellicht zijn er nog andere ervarings-deskundigen die me tegenspreken..
|
|
|
Ja je kan linux gebruiken, maar heb je geproberd daar spellen op te draaien? werkt niet zo goed he? ik wil soms wel een spel spelen terwijl ik download |
|
RS-88 Senior lid WMRindex: 29 OTindex: 224
|
je kan wel gamen op linux, dan zou je gebruik kunnen maken van een virtuele windows machine.. die gebruik je dan alleen om te gamen en linux gebruik je voor de rest van je bezig heden |
|
Jivebunny oud moderator
WMRindex: 2.033 OTindex: 2.918 T |
Mjah, maar als je het grootste deel van je tijd aan gamen besteed... Kan je net zo goed gewoon windows nemen... toch? Ach ja, OS wisselen enzo is altijd zo'n gezeik, heb ik geen tijd voor op het moment helaas. |
|
|
Jaah eigenlijk heeft het ook geen zin, maar er zijn mensen die echt zweren bij Linux, en dan is dit echt dè oplossing |
|
|
nouja kijk linux is gewoon chill, en als je Partition Magic hebt kun je 2x een OS instellen en die kies je gewoon in het boot menu, nadeel is dat je altijd moet kiezen voor hij opstart. Maar op linux gamen is gewoon niet chill... en ok windows is 's werelds qualitatief meest slechte product dat toch gewoon verkoopt...
Maar soms heb je geen keus |
|
Jivebunny oud moderator
WMRindex: 2.033 OTindex: 2.918 T |
Ik hoop daarom ook dat vista vet flopt of zo, en dat er es een keer een OS ontwikkelaar komt die wat concurrentie voor Microsnot kan zijn. |
|
|
windows is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedoel je? |
|
|
nouja ik ken weinig producten die zo vaak geupdate moeten worden. Moet ej je voorstellen dat ze iedere keer een onderdeel in je koelkast zetten Bosch Service Pack 2 2003 Versie 2.01.123.88 haha |
|
Stryfe Senior lid WMRindex: 525 OTindex: 572 Wnplts: Den Bosch S |
Kan iemand in gruwelijke leketaal uitleggen hoe je je computer sneller kunt laten lopen zonder hardware te vervangen. Misschien ook een linkje naar een pagina (alst mag van Voogeltje). Mijn broertje zijn comp is namelijk SUPERtraag en aangezien ik daar ook op zit ben ik het beu. Vraag me niet naar de specs pls... adlon 1,8 gellof ik windows 2000, rest weet ik niet |
|
Slicky Erelid
WMRindex: 697 OTindex: 1.759
|
Zoek wat schoonmaak progjes, die kun je wel vinden op download.com, denk ik. Verder kun je nog defragmenteren. Schoonmaakprogjes verwijderen nutteloze bestanden, zoals updates van windows die al geinstalleerd zijn. (aangezien je ze al geinstalleerd hebt, heb je die installatieprogramma's niet meer nodig) en temporary internet files. Defragmenteren is uit te leggen als een kamer met een hele hoop troep er in. Die kamer is je harde schijf. Jij bent de computer. je vindt het moeilijk om dingen te vinden, dus je begint dingen te sorteren op wat waarbij hoort e.d. Je kunt dan weer alles makkelijk vinden, en dus gaat het sneller. En dat heet defragmenteren. Om dat te doen, ga je (iig in WinXP, weet niet of het anders is in Win2k) naar start, programma's, systeembeheer, computerbeheer en dan in het linkerlijstje 'schijfdefragmentatie'. Klik op analyseren, en dan is ie even bezig, en krijg je een schermpje met 3 knoppen, klik op defragmenteren. Ik neem aan dat je pc aardig vol staat, dus ik raad je aan dit in de nacht te doen, terwijl je slaapt. Het kan uren duren. edit: Oh ja, als je ze kunt vinden, deze programma's gebruiken we op mijn stageplek, ze zijn gratis en werken best goed: A1Click Ultra PC Cleaner, Disk Cleaner 1.56 en RegVac 4.02.12 Begin met Disk Cleaner, dan regvac, dan A1 cleaner en dan nog eens disk cleaner. Programmaatjes zijn ook niet erg groot, trouwens. |
|
|
ok wat heel goed werkt en wat ieereen snapt: download het installeer het en start het. Hij doet alles voor je en draait 6 programma's voor je. je moet wel ff een uurtje met je tengels van de pc afbleiven. |
|
Slicky Erelid
WMRindex: 697 OTindex: 1.759
|
@Raptorial: "Ik weet niet wat er fout ging maar wat je zoekt bestaat niet." Linkje werkt niet Hitman Pro 2 is Inderdaad goed trouwens, duurt wel lang. |
|
|
Quote Raptorial: nouja ik ken weinig producten die zo vaak geupdate moeten worden. Moet ej je voorstellen dat ze iedere keer een onderdeel in je koelkast zetten Bosch Service Pack 2 2003 Versie 2.01.123.88 haha IK WEL: ADOBE READER!!! elke dag 1 keer |
|
|
haha das waar en de nieue link naar hitmanpro: Hit ME! |
|
Ikke Oudgediende
Quote Stryfe: Kan iemand in gruwelijke leketaal uitleggen hoe je je computer sneller kunt laten lopen zonder hardware te vervangen. Misschien ook een linkje naar een pagina (alst mag van Voogeltje). Mijn broertje zijn comp is namelijk SUPERtraag en aangezien ik daar ook op zit ben ik het beu. Vraag me niet naar de specs pls... adlon 1,8 gellof ik windows 2000, rest weet ik niet Linux downloaden ( Ubuntu bijvoorbeeld), op cd fikken. In je cd-romspeler doen (waar de cd meestal nog zit, aangezien je 'm net gefikt hebt). Computer opnieuw opstarten. uit het bootmenu "Start or install Ubuntu" kiezen. De installer staat op 't bureaublad (voel je vrij om eerst even rond te kijken, de live-cd doet verder niets met je bestanden). Dubbelklik op de installer en volg de instructies op 't scherm |
|
Ikke Oudgediende
Quote akira1909: Nou aan Linux wilde ik maar niet aan beginnen. Ik ben blij dat ik windows onder de knie hebt. Maar het schijnt echt wel beter te werken.
Het schijnt niet alleen veel beter te werken: het werkt ook veel beter Linux is niet moeilijker, alleen anders |
|
Ikke Oudgediende
Quote RS-88: Quote Raptorial: nouja ik ken weinig producten die zo vaak geupdate moeten worden. Moet ej je voorstellen dat ze iedere keer een onderdeel in je koelkast zetten Bosch Service Pack 2 2003 Versie 2.01.123.88 haha IK WEL: ADOBE READER!!! elke dag 1 keer Foxit reader is 'n PDF-reader zonder alle fratsen van Adobe erin |
|
Ikke Oudgediende
Quote Jivebunny: Mjah, maar als je het grootste deel van je tijd aan gamen besteed... Kan je net zo goed gewoon windows nemen... toch? Of gewoon 'n abonnement nemen op Cedega is op de lange termijn denkk nog goedkoper dan windows... Quote Raptorial: nouja kijk linux is gewoon chill, en als je Partition Magic hebt kun je 2x een OS instellen en die kies je gewoon in het boot menu, nadeel is dat je altijd moet kiezen voor hij opstart. Maar op linux gamen is gewoon niet chill... en ok windows is 's werelds qualitatief meest slechte product dat toch gewoon verkoopt...
Maar soms heb je geen keus Partition magic is echt 'n kutprogramma I Gparted! |
|
Ikke Oudgediende
Quote Slicky: Zoek wat schoonmaak progjes, die kun je wel vinden op download.com, denk ik. Verder kun je nog defragmenteren. Schoonmaakprogjes verwijderen nutteloze bestanden, zoals updates van windows die al geinstalleerd zijn. (aangezien je ze al geinstalleerd hebt, heb je die installatieprogramma's niet meer nodig) en temporary internet files. Defragmenteren is uit te leggen als een kamer met een hele hoop troep er in. Die kamer is je harde schijf. Jij bent de computer. je vindt het moeilijk om dingen te vinden, dus je begint dingen te sorteren op wat waarbij hoort e.d. Je kunt dan weer alles makkelijk vinden, en dus gaat het sneller. En dat heet defragmenteren. Om dat te doen, ga je (iig in WinXP, weet niet of het anders is in Win2k) naar start, programma's, systeembeheer, computerbeheer en dan in het linkerlijstje 'schijfdefragmentatie'. Klik op analyseren, en dan is ie even bezig, en krijg je een schermpje met 3 knoppen, klik op defragmenteren. Ik neem aan dat je pc aardig vol staat, dus ik raad je aan dit in de nacht te doen, terwijl je slaapt. Het kan uren duren. I pity you. 1. Temporary files: Windows gaat daar gewoon echt dom mee om aangezien ze, tenzij je ze zelf verwijdert, gewoon permanent zijn. In linux worden /tmp en /var/tmp elke keer dat je afsluit geleegd 2. Je kunt ook gewoon ext3/ext4, ReiserFS of JFS gebruiken, dan fragmenteert je schijf nooit in de eerste plaats.... |
|
|
nouja ik gebruik altijd al partition magic en geen enkel probleem... zeker niet nu het van symantec is.
En temp files doe ik elke week ff handmatig... stat gewoon onder local machine |
|