Ubuntu 7 10 Gutsy Gibbon |
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Quote Ikke: Ik ben wel voorstander van de minimalistische GUI (of nog liever: de CLI).. Alle fancy-schmancy friemels en frutsels leiden alleen maar af. Ik wil werken met mijn desktop environment, niet ermee spelen Dat is nou het leuke van Linux, je kunt het optuigen zoveel als je wilt. Maar je kunt ook alles via de CLI doen. Heb hier ook nog wel met een text bases browser zitten spelen (elinks) Gewoon voor de fun |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Muah, browsen doe ik dan wel weer liever in 'n grafische omgeving, is toch wat prettiger. Maar voor configuratie en programmeren vind ik niks fijner werken dan 'n CLI |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Ikke: Maar voor configuratie en programmeren vind ik niks fijner werken dan 'n CLI Dat wordt dus de server editie installeren |
|
Ikke Oudgediende
Nee, want voor muziek bestaat er niets wat ook maar enigzins kan tippen aan Amarok om te IM'en heb ik helaas nog steeds 't msn-protocol nodig en dat betekent kopete... Browsen doe ik met konqueror, cd's fikken met k3b enzovoorts.. Genoeg dingen waarvoor ik 'n GUI nodig heb |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Ikke: Nee, want voor muziek bestaat er niets wat ook maar enigzins kan tippen aan Amarok om te IM'en heb ik helaas nog steeds 't msn-protocol nodig en dat betekent kopete... Browsen doe ik met konqueror, cd's fikken met k3b enzovoorts.. Genoeg dingen waarvoor ik 'n GUI nodig heb I Amarok, zowel voor radio 1 en 2 als MP3's (één van de redenen dat ik edubuntu met de KDE desktop draai).. Alleen jammer dat Kopete en MSN in de laatste versie niet standaard werkt |
|
Ikke Oudgediende
De installatie van 'n ander kdelibs pakket lost 't probleem op, staat op launchpad. Vind 't wel 'n slordige fout van 't Kubuntu-team |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Ikke: De installatie van 'n ander kdelibs pakket lost 't probleem op, staat op launchpad. Vind 't wel 'n slordige fout van 't Kubuntu-team Wijziging had ik idd al doorgevoerd. Is trouwens geen probleem van het Kubuntu-team, maar van het KDE team |
|
Ikke Oudgediende
Bedoel ik ook |
|
Thommy Erelid
WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
Ik pleur 'm als ik in USA wel op een ExHD |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Moet 1 ding zeggen, vind het vooral een vooruit gang dat de restricted-drivers nu ook in KDE zitten, verder werkt het goed, ga nu eens zien of ik het lekker naar mijn zin kan zettten |
|
tornadojump Senior lid WMRindex: 176 OTindex: 156 Wnplts: Arnhem S |
ik heb nu voor het eerst ubuntu echt geinstaleert en windows vista en xp eraf gepleurt, mis vista wel , wat ik vooral mis is msn kheb amsn geprobeert maar dat lukte niet, kent iemand msn voor ubuntu 7.10???? je zou me erg blij ermee kunnen maken |
|
Ikke Oudgediende
er zit 'n fout in kdelibs waardoor Gutsy Gibbon niet met msn kan werken... Kan opgelost worden door een aangepast pakket te installeren. Zal het even voor je opzoeken... |
|
nietmeer
|
Quote tornadojump: ik heb nu voor het eerst ubuntu echt geinstaleert en windows vista en xp eraf gepleurt, mis vista wel , wat ik vooral mis is msn kheb amsn geprobeert maar dat lukte niet, kent iemand msn voor ubuntu 7.10???? je zou me erg blij ermee kunnen maken amsn werkt prima.. weet niet welke versie er in gutsy zit maar je kan ook van verschillende sites de 0.97 RC halen welke ik altijd prima vond werken ook pidgin werkt lekker vind ik.. anders kan je altijd nog met crossover office MSN erop knallen als het echt moet.. persoonlijk zie er geen meerwaarde van in |
|
Ikke Oudgediende
of gewoon: aptitude install kopete |
|
nietmeer
|
kopete vond ik vervelend omdat er teveel mense zijn met een te lange msn naam.. als je dan zo'n melding krijg van OMG DINGES IS ONLINE sta er heel die naam en is je scherm vol valt vast in te stelle maar heb nooit de moeite genomen eigenlijk |
|
Ikke Oudgediende
Nooit last van... Kopete vind ik het prettigst werken. Crasht niet, goed customizable, snel, kleine footpring. Toppie programma |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Werkt dit alles ook op een Pentium-II 450 ? |
|
nietmeer
|
Quote heraux: Werkt dit alles ook op een Pentium-II 450 ? linkQuote: Minimum requirements
300 MHz x86 processor
64 MB of system memory (RAM)
At least 2 GB of disk space (for full installation and swap space)
VGA graphics card capable of 640x480 resolution
CD-ROM drive
If your system has less than 192 MB of system memory, use the Alternate Installation CD. |
|
tornadojump Senior lid WMRindex: 176 OTindex: 156 Wnplts: Arnhem S |
tnx alemaal, ik ga kopete ff proberen ps ubuntu bevalt me wel |
|
De Dikke Viking Senior lid WMRindex: 303 OTindex: 47 Wnplts: dirksland S |
misschien dat ik ook erop ga draaien, door dual te booten, maar dat weet ik nog niet precies... aangezien ik (samen met tosti) een keer xp probeerde te installere... en dat ging niet geweldig |
|
nietmeer
|
ubuntu installe is daarom ook 10x makkelijker.. |
|
Ikke Oudgediende
Alleen even goed opletten bij het partitioneren |
|
nietmeer
|
och dat kan ook automatisch |
|
Ikke Oudgediende
Vertrouw nooit een computer om iets automatisch te doen. Automatisme is prachtig, zolang het werkt. Maar het kan ook niet werken. Het is een goede gewoonte om zoveel mogelijk zelf te doen. En als je iets automatisch laat doen, controleer het dan altijd.. |
|
stormzoeker Erelid
|
@IkkeHelemaal mee eens Bovendien leer je er ook nog van |
|