hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Xbox 360 smeult zich dood

24-10-07 09:28:58 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende

WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Wat is er aan de hand met de Xbox 360? Nadat in de VS een groot aantal was defect geraakt, lijkt nu Europa aan de beurt. In onze eigen kennissenkring alleen al gaven in twee weken tijd maar liefst vijf consoles de geest. Toeval lijkt uitgesloten.

“Een Xbox 360 bevat ongeveer 1.500 onderdelen. Sinds de lancering hebben we sommige van die onderdelen verbeterd,” zegt Frederic Van Espen PR manager gaming van Microsoft. “Sommige consoles uit de eerste generatie krijgen af te rekenen met een hardwarefout.”

Die staat bij gamers al bekend als de gevreesde Red Ring of Death. Microsoft had na het debacle in de VS de garantie verlengd tot drie jaar en noodgewongen een budget van 750 miljoen euro vrijgemaakt om de exemplaren met deze hardwarefout gratis te vervangen door een nieuwe Xbox 360.

Even technisch: de eerste generatie had een probleem met warmteafvoer. Daardoor ging het moederbord buigen en kwamen er barstjes in de soldeerpunten, met een fatale hardwarefout tot gevolg. Kortom, de Xbox 360 smeult zich langzaam dood.

lees verder

Bron; Gazet van Antwerpen.

24-10-07 09:32:42 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
daarom heb ik de Wii gekocht ;)

24-10-07 09:36:00 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik heb er zelf ook al eentje een hele tijd staan. Het heeft ook voor een redelijk groot deel te maken met hoe men met het ding omgaat. Het warmteprobleem was inderdaad een gegeven probleem, en in de handleidingen werd dan ook duidelijk verteld en vermeld dat men het ding het beste kon laten liggen in plaats van laten staan (bekraste discs), en er werd vermeld dat men er voor moest zorgen dat de lucht inlaat kant en de lucht uitlaat kant minimaal 30 centimeter vrij moesten hebben.

Als je dat niet doet, zuigt ie op een gegeven moment warme lucht aan om te koelen... Logisch dat ie dan doorbrand.

Ach ja, ik kan het op zich wel begrijpen, omdat de meeste mensen hier geen kennis van hebben, maar dan neemt het niet weg dat men gewoon de handleiding eens een keer goed moet doornemen. Dat is iets wat 90% lijkt mij niet of nooit doet. En dit is niet specifiek iets bij de Xbox, maar in het algemeen. Ik kom dagelijks in aanraking met mensen die voor een stukje software hetzelfde niet doen. Ze lezen de handleidingen niet, ze letten niet op bij de trainingen, en hangen vervolgens een dag of zo daarna in de telefoonlijn, waarna ik dan stap voor stap de handleiding met ze door mag nemen...

Begin er dan niet aan denk ik dan zelf, maar goed, aangezien 90% van de mensen dit op deze manier lijkt aan te pakken, ben ik denk ik in de minderheid, en heb ik hier niks over te zeggen lijkt het zo.

24-10-07 09:39:15 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Jive, dus je bedoelt dat de xbox koude lucht uit de omgeving moet hebben om te koelen?
Dus als je in siberië zit is t goed?

24-10-07 09:41:35 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid

WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
het is heel simpel... zorg gewoon dat je geen xbox koopt. ik heb voor de aankondiging al gezegt dat de eerste 2 generaties prut waren en zie hier.

die dingen moeten zich ook kunnen redden met minder dan de voorgeschreven regeltjes want minimaal 30 cm vind ik belachelijk... mijn iMac G5 wil volgens de regels ook 25 cm vrij hebben aan de achterkant en heeft er op het moment maar 5... nooit te warm geworden

24-10-07 12:08:32 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Het gaat hier dus om het naleven van de voorschriften... als ik mijn PC op z'n kant boven op de verwarming leg en de luchtuitlaat afplak, kun je ook wachten tot er iets BOEM doet... nu is het natuurlijk wel zo dat het iets meer zou moeten kunnen hebben dan wat er staat, maar als er staat "30 centimeter" dan ben je ook wel lekker slim bezig als je dat niet goed regelt... MS baalt, natuurlijk, maar de verkoop van die dingen loopt harder dan welk ander apparaat ook... geen problemen met kiddy-image of $$$$ Blu-ray... da's ook voor het eerst, dat MS niet het $$$$-gevoel opwekt...

24-10-07 15:30:26 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid

WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Volgens mij is het probleem nu wel aardig opgelost, met al die verbeteringen. Ik ken niemand die een RROD heeft gehad, van mijn 3 vrienden die een xbox360 hebben

24-10-07 16:46:30 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid

WMRindex: 535
OTindex: 1.868
ik ga een ps 3 eerder kopen

24-10-07 16:52:41 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik denk aan de Atari 800XL

24-10-07 17:12:30 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
Wat een ellende met die Xbox 360. Ik koop nooit meer een console.
Problemen:
-waardeloze helpdesk
-krassen op cd`s
-crashes/bevroren scherm

Ofwel doe mij maar een PC daar heb je veel meer aan.

24-10-07 17:24:19 - Quote! - @heb ik
heb ik
Oud Moderator

WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
ik heb 2x een 360, de eerste is 2x weg geweest en heeft nu al een hele tijd niks meer, de ander houd het nog steeds vol.
Owja, bij mij was de service trouwens heel goed.
Even bellen, xbox werd opgehaald, gerepareerd en in 1,5 week had je m weer.
Kostte niks...

24-10-07 17:34:51 - Quote! - @tosti
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
koop gwoon een ps3... een xbox zuigt, maakt(te) krassen op cd's, en ...
xbox is van MICROSOFT!! net als WINDOWS!!
het zuigt allebei...

24-10-07 17:38:21 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
QnX - zou daar een Game console voor gebouwd kunnen worden?

24-10-07 21:06:04 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Jive ik lees altijd de handleiding.. Misschien dat ik daardoor begrijp hoe mijn mobieltje werkt.. En hoe mobieltjes in het algemeen werken..

Mensen lezen geen handleidingen omdat ze lui zijn en denken dat ze het toch wel begrijpen, al doende leert men, met dit als gevolg..

24-10-07 21:07:22 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Soms lijkt het heel logisch in elkaar te zitten en denk je dat je het niet nodig hebt 8)

26-10-07 15:18:57 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
xbox 360 :nee
playstation 3! :ja

28-10-07 09:55:14 - Quote! - @De Dikke Viking
De Dikke Viking
Senior lid

WMRindex: 303
OTindex: 47
Wnplts: dirksland
S
Quote sjatter:
Wat is er aan de hand met de Xbox 360? Nadat in de VS een groot aantal was defect geraakt, lijkt nu Europa aan de beurt. In onze eigen kennissenkring alleen al gaven in twee weken tijd maar liefst vijf consoles de geest. Toeval lijkt uitgesloten.

�Een Xbox 360 bevat ongeveer 1.500 onderdelen. Sinds de lancering hebben we sommige van die onderdelen verbeterd,� zegt Frederic Van Espen PR manager gaming van Microsoft. �Sommige consoles uit de eerste generatie krijgen af te rekenen met een hardwarefout.�

Die staat bij gamers al bekend als de gevreesde Red Ring of Death. Microsoft had na het debacle in de VS de garantie verlengd tot drie jaar en noodgewongen een budget van 750 miljoen euro vrijgemaakt om de exemplaren met deze hardwarefout gratis te vervangen door een nieuwe Xbox 360.

Even technisch: de eerste generatie had een probleem met warmteafvoer. Daardoor ging het moederbord buigen en kwamen er barstjes in de soldeerpunten, met een fatale hardwarefout tot gevolg. Kortom, de Xbox 360 smeult zich langzaam dood.

lees verder

Bron; Gazet van Antwerpen.

zo zie je maar wéér dat die gasten van microschoft niet te vertrouwen zijn :nee

28-10-07 12:38:27 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
een echte plug 'n pray als je het mij vraagt :(:nee

28-10-07 19:30:37 - Quote! - @Phail
Phail
Junior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1
Hij werkt weer als je hem slaat.echt waar!

29-10-07 14:03:56 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
Quote Phail:
Hij werkt weer als je hem slaat.echt waar!

Dat heb ik geprobeerd, no way ik heb m`n (ni)Xbox 360 een paar hoeken gegeven (fight night round 3) en zelfs met een paarse raketwerper (saints row) beschoten. Ik zeg nu: Halo waar ben ik mee bezig geweest?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven