De reden dat je niks kon vinden is omdat de daadwerkelijke naam een 'Graphics Tablet' is. Een 'tabloid' is een Engelse term voor een roddelblad. Wat de prijzen betreft: Deze verschillen inderdaad zeer. Ik ben zelf de trotse bezitter van een Wacom Intuos3, één van de serieuzere modellen, en ben er erg tevreden mee. De verschillen tussen de prijsklassen berusten voornamelijk op precisie, druk-, tilt- en hoekgevoeligheid en grootte. Een tablet is echter géén wondermiddel, en het heeft dan ook lang geduurd voordat ik op het niveau zat dat ik nu zit, en het zal nog langer duren voordat ik er echt goed mee ben. In feite is een tablet niks anders dan een intuïtievere, snellere muis met meer opties. Vooral in programma's als Photoshop, Painter en Artrage komt een tablet goed tot zijn recht. Quote Ikke: Wil je echt een tablet pc, of een soort muismat waar je op kunt tekenen? Een èchte tablet PC is momenteel bizar duur, rond de 4000 euro (cfr. Wacom Cintiq). Hetgene wat veel gebruikt wordt ter promotie, is een PC met een ingebouwde tablet ('tabtops'), of een semi-touchscreen met uitermate slechte mogelijkheden wat betreft druk-, tilt- en hoekgevoeligheid. En omdat ik het toch niet laten kan, toch even snel een linkje naar mijn gallery om te laten zien wat je zoal met een tablet kan; http://verticae.deviantart.com/gallery/ |