Vistalook |
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
@TJ nee, dat kan kloppen. Ik heb een aantal, dus niet alle, problemen geteld die ik als maar kreeg en ik kwam al zo op 23 uit. Bij Windows XP was het er 2. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Doctor Insano: TJ nee, dat kan kloppen. Ik heb een aantal, dus niet alle, problemen geteld die ik als maar kreeg en ik kwam al zo op 23 uit. Bij Windows XP was het er 2. Dan doe je toch iets verkeerd |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik zal er eens een paar noemen. Als ik een nieuwe XP pc in het netwerk zet en instel vind deze alle andere pc's. Doe ik dit bij Vista, dan zie ik alleen andere Vista pc's. Als je de stekker uit je router trekt en zo je netwerk laat crashen, en daarna alle schade op elke pc herstelt, werkt het pas goed. Bij toeval is het ons een keer overkomen dat de router viel en de stekker eruit ging. Dus moest ik alles weer goedzetten.
En ook met Punkbuster zijn er problemen. Dit is een anti-vervelende-mensen-die-graag-videogames-doen-programma. Het is zeer populair en zit in verschillende spellen, zoals de welbekende Battlefield-serie ingebouwd. Natuurlijk wil Vista voor de werking een stokkie steken. Punkbuster voor Battlefield-Vietnam veroorzaakte geen problemen, maar die voor Battlefield 2142 kreeg ik met geen mogelijkheid aan het werk. Oorzaak: een belangrijk bestand van Punkbuster werd beschermd en kon niet worden gewijzigd, terwijl Punkbuster dit bestand moet kunnen veranderen.
Allerergste:instabiliteit. Als ik zoveel sites open tegelijekrtijd (soms 20, maar soms zelf al bij 5) kan ik er niet meer openen. Dus sluit ik er een paar af. Na een halve minuut moet ik er nog meer afsluiten, en al snel kan er niks meer worden geopend. Geen enkel foutmeldinkje komt er nog op. In het hele proces blijft alles wat nog wil werken wel vlotjes werken. Ik heb goeie malware scans die up to date zijn en ik heb geen malware op dit moment.
Dit zijn enkele problemen. Bij XP had ik alleen zeer af en toe een crash (nooit te voorkomen) en af en toe een compatibaliteitsprobleem (bij de oeroude spellen). |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Als dat aan Vista ligt... verklaar dan eens... waarom ik die problemen niet heb. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik heb het idee dat elke Viesta anders is. Ik hebover veel problemen gelezen. Sommigen hebben wel problemen met Punkbuster, sommigen niet, de een heeft dit probleem de ander die. En een ekeling helemaal geen probleem. En een ander heeft ze allemaal. Er zit maar één verband in: al die meldingen zijn van mensen met Viesta. Mogelijk heeft het te maken met een zeer beperkte hardware compatibaliteit, wat heel flauw zou zijn, vanwege het ZEER beperkte. Niet gewoon beperkt, maar uiterst beperkt. En het zou (zeggen ze) toch compatibel zijn met al die pc's. Is het schijnbaar niet. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Zeer Beperkt houdbaar lijkt me een betere omschrijving.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Drogreden gedetecteerd Het verband tussen alle meldingen van mensen met Vista, is dat het allemaal meldingen zijn van mensen met Vista. yeah, right |
|
Doctor Insano Erelid
|
Wat ik bedoel, toen XP nieuw was, had ik nog nooit van die problemen gehoord, sinds Vista duiken ze massaal op. |
|
heraux Oudgediende
Quote pietjevlip: Drogreden gedetecteerd Het verband tussen alle meldingen van mensen met Vista, is dat het allemaal meldingen zijn van mensen met Vista. yeah, right dit is afdeling serieuze Vista problematiek? Een Vista factor vind ik wel grievend Van je 2GB blijft er 512 over voor gebruik. De rest teerd Vista.. is dat acceptabel? Ok, in DOS bleef er ook niet veel van je werkgeheugen over. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Vista zuigt veel op. En dan doet hij nog niets. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Dat klopt dus niet... ik heb geen enkel probleem met vista. Ook niet dat het teveel opzuigt, en ook niet dat het "niets doet". Kan dus niet aan vista liggen... zoek een andere oorzaak voor je probleem. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik hou nog genoeg power over, maar toch merk ik wel dat vergeleken met allerlei andere OSses Windows best veel nodig heb. Ook bij spellen staat er vaak bijvoorbeeld Minimum Ram: 1GB, Windows Vista: 1,5GB Dergelijke dingen staan er ook over minimum processor vermogen. Je kan het zo na trekken. |
|
CrazyM Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 406 Wnplts: Cairns
|
Sinds SP1 uit is voor Vista, is Vista op veel dingen vooruit gegaan, (bijna) net zo snel als XP. En MAC is gewoon saai, bij windows heb je nog gezellig af en toe een Error melding. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Never nooit niet dat ik op m'n thuis-pc zoiets als een lijkt erop of het echte Viesta er op zet, wat een bagger. Ik wil gewoon in één oogopslag via het start-menu de programma's kunnen zien en niet of eerst zoeken of het kreng op klassiek zetten, dan heb je nog die achterlijke gadget van hou je muis op Afbeeldingen en je ziet iets boven in dat start=menu als extra verschijnen. Dan heb je nog zo een zeer nodige zijbalk die een deel van je desktop weg vreet, bwegh, allemaal onzin en troep. |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik ben blij met XP in Vistalook. Wat de rest ervan vindt, mij een biet. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
That's the way Gio |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
In hoeverre kun je de look van Vista eigenlijk aanpassen? In XP is het redelijk beperkt (dan bedoel ik de ingebouwde opties, niet wat je er allemaal met 3d-party programma's nog aan kunt redden). Ik moet namelijk een interface hebben die ik helemaal naar mijn hand kan zetten tot op hoe de icoontjes reageren als ik er met mijn muis overheenga.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
De aanpasbaarheid is voor mijn eisen ruim voldoende... Er zijn weinig dingen die voor mijn gevoel echt anders moeten Wat ik wel lekker vind is dat een icoon en een flink vak daaromheen (met ctrl-mwheel is de grootte van die vakken aan te passen;)) als een grote knop fungeert... voorkomt misklikken |
|
Ikke Oudgediende
Leren richten voorkomt ook misklikken Stel: ik wil mijn taakbalk transparant maken, verkleinen tot ongeveer tien pixels hoogte, de systray naast het menu, een icoontje voor de prullenbak integreren en de datum bij de klok zetten.. Kan dat in Vista? Kan ik explorer zo instellen dat hij me de inhoud van een bestand in een groot pictogram laat previewen? Kan ik explorer zo instellen dat hij de eerste dertig seconden van een soundfile afspeelt als ik er met m'n muis op blijf hangen? Kan ik de interface zo instellen dat ik van de sweet spots op mijn scherm gebruik kan maken, dus de hoeken en randen? Ik heb de boel hier zo ingesteld dat ik m'n muis gewoon tegen de rechterrand kan zetten en toch kan scrollen met de scrollbalk, ondaks de marge die er nog tussen de scrollbalk en de rand van het scherm zit, ik heb de sluitknop zo ingesteld dat ik m'n muis gewoon in de rechterbovenhoek kan pleuren en kan klikken, zonder dat de muis dan eigenlijk op de knop zelf staat... Kan ik dat? Ik heb in alle KDE-geïntegreerde programma's mouse gestures aanstaan. Kan ik dat in Vista ook? Kan ik in Vista voor alle programma's een sneltoets instellen? Dat soort eisen stel ik aan een interface. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ik verveel me, dus ik ga er even lekker serieus op in Quote Ikke: Stel: ik wil mijn taakbalk transparant maken, verkleinen tot ongeveer tien pixels hoogte, de systray naast het menu, een icoontje voor de prullenbak integreren en de datum bij de klok zetten.. Kan dat in Vista? Geen idee eigenlijk, maar wel een vermoeden: nee Quote: Kan ik explorer zo instellen dat hij me de inhoud van een bestand in een groot pictogram laat previewen? Jazeker, dat soort geintjes doet explorer tot vervelens toe Afhankelijk van de grootte van je pictogrammen natuurlijk, als je die maar een paar milimeter geeft, lukt dat natuurlijk niet Quote: Kan ik explorer zo instellen dat hij de eerste dertig seconden van een soundfile afspeelt als ik er met m'n muis op blijf hangen? Ik denk het niet, grote kans dat ze dan ook wel weer gezeik zouden krijgen dat de mediaplayer teveel geïntegreerd is Quote: Kan ik de interface zo instellen dat ik van de sweet spots op mijn scherm gebruik kan maken, dus de hoeken en randen? Ik heb de boel hier zo ingesteld dat ik m'n muis gewoon tegen de rechterrand kan zetten en toch kan scrollen met de scrollbalk, ondaks de marge die er nog tussen de scrollbalk en de rand van het scherm zit, ik heb de sluitknop zo ingesteld dat ik m'n muis gewoon in de rechterbovenhoek kan pleuren en kan klikken, zonder dat de muis dan eigenlijk op de knop zelf staat... Kan ik dat?
Geen idee, nooit geprobeerd... ik sluit tabs eigenlijk altijd met ctrl+F4, en vensters met alt+F4 Trouwens wel raar dat dit dezelfde post was waarin je een ander verwijt dat hij moet leren richten Quote: Ik heb in alle KDE-geïntegreerde programma's mouse gestures aanstaan. Kan ik dat in Vista ook? Volgens mij niet ondersteunt. Quote: Kan ik in Vista voor alle programma's een sneltoets instellen? Volgens mij wel. |
|
Ikke Oudgediende
Quote pietjevlip: Quote: Kan ik explorer zo instellen dat hij me de inhoud van een bestand in een groot pictogram laat previewen? Jazeker, dat soort geintjes doet explorer tot vervelens toe Afhankelijk van de grootte van je pictogrammen natuurlijk, als je die maar een paar milimeter geeft, lukt dat natuurlijk niet Op mijn laptop staat dat natuurlijk uitgeschakeld, daar heb ik niet zoveel ruimte, maar op mijn 22" monitor kan ik alle pictogrammen lekker groot maken. In 1 oogopslag kunnen zien wat er in het eerste gedeelte van een textfile staat is echt te handig voor woorden. Ik kan niet meer zonder die feature, zolang hij maar met beleid wordt toegepast Quote Pietjevlip: Quote: Kan ik explorer zo instellen dat hij de eerste dertig seconden van een soundfile afspeelt als ik er met m'n muis op blijf hangen? Ik denk het niet, grote kans dat ze dan ook wel weer gezeik zouden krijgen dat de mediaplayer teveel ge�ntegreerd is Dat is geen probleem als je een openbare API maakt waar je elke media-player die het maar geeft op kan inpluggen. Quote Pietjevlip: Trouwens wel raar dat dit dezelfde post was waarin je een ander verwijt dat hij moet leren richten Ik maakte een grapje, zie ook de ' '-emoticon En midden op het scherm kan ik prima overweg met kleine pictogrammen hoor, alleen bij de randen en de hoeken ben ik lui Daar is het ook lekker makkelijk raken Quote Pietjevlip: Quote: Kan ik in Vista voor alle programma's een sneltoets instellen? Volgens mij wel. En dan bedoel ik niet alleen als je een toetsenbord hebt met tweehonderd media keys, maar gewoon: ik wil OpenOffice.org Writer kunnen openen met Ctrl-Alt-O, ik wil mijn browser kunnen openen met Ctrl-Alt-B, etc.. En dat die sneltoetsen alleen op die manier werken als de focus op de desktop zit, want binnen programma's hebben ze natuurlijk weer een andere taak |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Over die sneltoetsen, dat kon al in XP toch? |
|
heraux Oudgediende
Ofwel, weg met de muis ik las op een ander forum hoe anders denkenden door hyperchristies werden toegesproken - dat heeft me geinspireerd.. Quote:
Als je maar niet denkt dat GOD dat goed vind hoooor :curse: :curse:
|
|
Ikke Oudgediende
Pietje: Hoe dan? |
|
heraux Oudgediende
Via snelkoppeldingen |
|