bouwen van een computer |
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
oh, dat... |
|
nietmeer
|
spaar 99 euries meer Eur 599,00 (Eur 503,36 excl. BTW) of met studenten korting Eur 562,87 (Eur 473,00 excl. BTW) en dan is mac mini snel, stil en prima voor 'gewoon' gebruik zonder games.. tegenwoordig heeft deze zelfs een core 2 duo processor en een 64 bit OS die makkelijk 8 programma's (afhankelijk van de programma's) tegelijk kan draaien zonder dat het langsaam wordt linken als ik het goed heb gelezen (te weinig interesse om het verder uit te zoeken) is het mogelijk om hier een soort dual boot op te maken met XP.. als je dat echt noodzakelijk vind.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Da's in deze situatie inderdaad ook een optie die je serieus moet overwegen... ik weet niet hoe stil "stil" moet zijn, maar de mac mini komt wel het beangstigend dicht in de buurt van wat je hebben moet... let op de specificaties, moet je misschien overwegen om een weekje langer te wachten en nog wat knaken weg te leggen voor meer geheugen? Edit: what the... ik zit dat lijstje even te bekijken, en me te ergeren aan het feit dat ze +€70 vragen voor 50GB extra schijfruimte en €140 voor 1GB geheugen extra is ook schandalig |
|
nietmeer
|
als ik het goed begrepen heb is dat wel geheugen met ECC en fully buffered.. is wat duurder dan 'normaal' geheugen en ik gok erop dat het van die kleine laptop hardeschijven zijn aangezien die mac mini echt mini is zijn dus wat duurdere onderdelen.. teminste als ik het dus allemaal goed heb.. en waarsschijnlijk verkopen ze de standaard versie onder de kostprijs en proberen ze winst te maken met zulke uitbreidingen.. ik heb wel raardere marketing strategien gehoord maar iig is de prijs voor de standaard mac mini best goed te doen vind ik |
|
pietjevlip Oudgediende
|
jaaaa, ik ken nog een bedrijf dat daar goed in is... iets met een M... nouja, anyway... DIT had ik dus niet verwacht van een bedrijf dat beweert dat het "eerlijker" is... stelletje vuile afzetters... de enige reden waarom ik dat geld voor een beetje schijfruimte zou neerleggen is als het SSD was geweest... koopje in dat geval |
|
nietmeer
|
maar ja pietje dan neem je toch een externe harddisk? externe behuizing met usb2 en firewire is niet al te duur en voor die 70 eurie heb je dan 320 gb ofzo |
|
pietjevlip Oudgediende
|
precies ja... vuile afzetters... man, als ik €70 moet neertellen voor elke 50 GB die IN m'n kast zit, dan kom ik hoger uit dan die hele kast inclusief Quadcore en 3MB kostte... en dan heb ik zelfs m'n PPU meegeteld |
|
nietmeer
|
800 eurie is nog steeds minder dan wat ik veel mijn pc heb neergelegd btw bedoel je niet 3 GB? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
ohw lol... foutje en ja, 800 eurie is ook minder dan ik betaald heb, maar 1400 is meer... |
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
ik heb 24,37 euro excl. 19% btw betaald voor een DDR2 1 GB-werkgeheugen. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Daarom vindt ik dit ook zo schandalig... inkoopprijs kan eigenlijk niet hoger liggen dan 20... |
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Voor het moederbord (Intel BOXDG31PR Pearl Creek Moederbord) was ik kwijt 65,55 euro excl. 19% btw. |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: ohw lol... foutje en ja, 800 eurie is ook minder dan ik betaald heb, maar 1400 is meer... 1400 is bij mij ook nog minder |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Wat heb jij dan in vredesnaam betaald voor die kast ... specs erbij als het kan... nog een vraagje... custom-build of retail... in mijn geval retail: Acer Aspire M5620, en daarvan dan de Gamer-editie... mag je raden wat er als eerste op mijn lijstje voor vervanging staat Edit: site momenteel nogal traag... geduld |
|
nietmeer
|
€ 1320,47 + € 121,41 zoiezo custom ik weet wat ik wil en kan het zelf bouwen.. Antec Sonata III Intel Core 2 Duo, E6750 Asus P5KC Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II Creative X-Fi XtremeMusic Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart Canyon Web Camera (1.3M) Black/Silver Logitech Z-4i,wit EVGA Geforce 8800 GTS KO ACS,GDDR3, PCI Express x16, 320MB G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x 2x Zalman ZM-2HC2 Scythe Infinity Scythe Kaze-White 120 x 120 x 25 mm |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: mag je raden wat er als eerste op mijn lijstje voor vervanging staat een losse geluidskaart erin proppe.. daarna vid card.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
leuk kastje zo bijmekaar... Edit: EVGA Geforce 8800 GTS KO ACS,GDDR3, PCI Express x16, 320MB, die wordt het bij mij niet... tegen de tijd dat ik echt een nieuwe videokaart nodig heb graai je deze uit de budgetbak, en een geluidskaart? op het moment voldoet de kwaliteit echt wel, en het onboard zijn stoort me niet echt, ik heb een processor die wel wat hz-jes mag inleveren voor geluid... ik heb er al wel een 5.1 setje op staan, maar de meeste games stel ik in op stereo Je "gok" op videokaart was dus wel goed |
|
nietmeer
|
och als ik nu een vid card zou halen zou het ook niet deze zijn die ik nu heb er zijn inmiddels betere kaarten.. voor een betere prijs maar deze word iig voorlopig nog niet vervangen |
|
pietjevlip Oudgediende
|
mijn 8600GT wordt pas vervangen op het moment dat de opvolger van de Geforce 9-serie er is... of dat nou 10-serie wordt of de A-serie... budget: €150 wanneer: 2009Q3... |
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote pietjevlip: wat jij wilt is dus meerdere programma's tegelijk uitvoeren... nou kan ik je uit de droom helpen, maar als je een computer wilt samenstellen die 8 programma's tegelijk "lekker snel" draait en dan ook nog Vista wilt, dan red je dat al niet met €2000,- ik draai er nu 9 (+3 msn gespreksvensters) met een pc voor €300 van een jaar oud en ik gebruik nog maar ongeveer 4% van mn CPU |
|
ekko0006 Lid WMRindex: 26 OTindex: 47 Wnplts: spierdijk S |
programas zo als internet pspx msn en itunes en openoffece |
|
nietmeer
|
Quote ekko0006: programas zo als internet pspx msn en itunes en openoffece geen probleem met mac mini iig.. heb net zelf ook een mac mini besteld |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote lucb1e: Quote pietjevlip: wat jij wilt is dus meerdere programma's tegelijk uitvoeren... nou kan ik je uit de droom helpen, maar als je een computer wilt samenstellen die 8 programma's tegelijk "lekker snel" draait en dan ook nog Vista wilt, dan red je dat al niet met ?2000,- ik draai er nu 9 (+3 msn gespreksvensters) met een pc voor ?300 van een jaar oud en ik gebruik nog maar ongeveer 4% van mn CPU haha, grapjas... ik draai Windows Vista Home Premium, iclusief Windows Aero, Media Player, Windows Sidebar, een snelle browser met zo'n 20 tabs open, een system monitor, en dan nog... 4 cores op 0%... zolang de programma's niets hoeven te doen, maakt dat ook helemaal niets uit... Ga maar eens een DVD branden, Een film bewerken, een virusscan draaien, en een spel spelen tegelijk... DAN belast je je CPU... een CPU is namelijk net een ambtenaar... zolang je 'm niet achter z'n vodden zit, voertie niks uit... Nizzle: ff voor de zekerheid: MSN draait op Mac? heb ik namelijk nooit geprobeerd, maar kan me met dat "MS" in de naam toch voorstellen dat daar weer de één of andere adder onder het gras zit... |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
MSN draait ook prima onder linux hoor.. MSN is een protocol, geen specifieke software.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@Ikke: er zijn meer protocollen die gek doen onder een ander OS... en de stap Win->Lin is een andere dan Win->Mac volgens mij... Met de meeste programma's zul je dus een Macversie moeten hebben... Ik maak me weinig zorgen om MSN als protocol, maar het messenger-programma dat daar gebruik van maakt... |
|