hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Webserver(tje)

09-12-07 14:52:16 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Omdat er hier iemand is die regelmatig opslagruimte voor haar blog te kort komt ben ik de afgelopen nacht eens aan het knutselen geweest om een eigen webserver in de lucht te zetten. Omdat ik het niet zie zitten om een complete PC 24/7 aan te hebben staan, moest er een andere oplossing komen.
De eerste gang was dan ook naar de rommeldoos. Tussen een stapel afgedankte routers/switches/hubs/kabels en andere hardware die ik ondertussen verzameld heb, vond ik wat ik zocht: Een 'oude' ASUS W-500g draadloze router. Deze was op de stapel beland omdat het draadloze gedeelte het niet meer deed. Van deze router was me bekend dat er makkelijk nieuwe firmware op gezet kan worden. Verder kan er een externe HD (of geheugenstick) en een printer op aangesloten worden.
Als eerste maar eens gekeken of ik een reparatie kon uitvoeren. En zowaar: na het openmaken van de router en het aandrukken van de miniPCI kaart, deed hij het weer naar behoren (en nu zal ik hem niet meer laten vallen ;)
Vervolgens de 2GB USB stick in beslag genomen en in de router geprikt voor het hogere doel: een eigen webserver!
Na de installatie van de nieuwe firmware en de benodigde software (waar internet al niet goed voor is), hebben we hier in huis onze eigenste webserver :P 2 gig opslag klinkt beter dan de 50 MB die @Home ons ter beschikking stelt (A)
Bovendien is hij klein (kan overal weggestopt worden), energiezuinig (in verhouding tot een complete PC) en de dekking van het WiFi netwerk is behoorlijk verbeterd :P
Hetzelfde geintje zou ook met andere routers uit te halen moeten zijn. Ik heb nog een US Robotics en een LinkSys ergens rondslingeren. Volgens mij hoef ik me de komende dagen niet te vervelen.
Nu maar hopen dat het ook buiten mijn eigen netwerk werkt....
Voor de liefhebbers: Dit zou een simpele pagina moeten tonen.

09-12-07 15:11:31 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Vorig jaar las ik over een heel klein moederbordje, met alleen maar een UTP-poort en 'n USB-aansluiting dat je ook op die manier kon gebruiken :P Ik kan het alleen niet terugvinden :{

09-12-07 15:17:41 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

Zou je eens naar die VIA Epia plankjes moeten kijken: 17x17 cm en een volledige pc :P

09-12-07 15:18:02 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Nee hij was niet van VIA :P

10-12-07 00:53:45 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

@Ikke
Soekris heeft ook hele leuke bordjes ;)

10-12-07 08:17:26 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Ook niet van Soekris. Vriend van me liet een artikel erover zien, ik zal hem vandaag even vragen waar hij het vandaan had ;)

Lijkt me wel een grappig idee :D

10-12-07 20:36:49 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Gevonden :D

Fox Board [acmesystems.it]

A Linux core engine in just 66x72mm 8)

En dit is natuurlijk al helemaal een must-have :jeej:jeej

10-12-07 22:21:11 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

:jeej Die zou op mijn buro niet misstaan :jeej

14-12-07 18:57:36 - Quote! - @Lukas Degens
Lukas Degens
Junior lid

WMRindex: 9
OTindex: 6
Wnplts: Zelhem
S
netjes bedacht moek zegge! :)

14-12-07 19:07:56 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Goed idee Storm_O_geweldig...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven