hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

Vista en DOS

31-01-08 00:00:11 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Als je direct x 10 compatibility wil? Sure.. ;)

31-01-08 00:00:18 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Tovernaar:
Quote heraux:
Wil je weten hoe ik dat deed?

Nieuwsgierig.. buiten de krant en daklozenDVD?
Terug naar xp zeker, hehe.

SLAX 6.0 - copy to ram
die snelheid is legendarisch
ECHT WAAR! :D :D

31-01-08 00:01:47 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Ja, ik weet het. Er zijn meerdere distro's die op die manier werken. ;)

Snel is het zeker!

31-01-08 00:04:43 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Vlite is de VistaVersie van nLite
Met nLite heb ik ervaring - zeker zeker interesant.. die Tuto-video! :D

31-01-08 00:05:11 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Tovernaar:
[Denk je? Ik heb dat laatst getest, TOEN was dat iig niet compatible. Aangezien 95% (als niet meer) van de bedrijven met office 2000-2003-2007 werken, dan zou het misschien handig kunnen zijn om die bestanden direct zonder probs te kunnen openen. ;)

Ik weet het vrij zeker. Access is nog nooit behoorlijk backwards compatable geweest (zelfs niet als je ze converteert, dat heeft me behoorlijke hoofdbrekers gekost in het verleden) en sinds SP2 voor Office 2003 worden oude Office bestanden door Microsoft zelf aangemerkt als onveilig en kun je ze niet openen zonder dat je het register moet verbouwen. En ik kan je verzekeren dat er nog heel wat Office 95 bestanden rondslingeren waar nu een oplossing voor gevonden moet worden. Een schitterend voorbeeld hoe Microsoft zijn problemen bij de klant neerlegt.... De oplossing die op dit moment de rondte doet: installeer OpenOffice om die bestanden te kunnen openen (6)

31-01-08 00:08:27 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Nou, ik heb ergens Wordperfect 8 - En daarin word nog ondersteuning gegeven voor AMI - en voor de gekste andere formaten.

Waarschuwing:

Het aan te bevelen voor elk goed werkend bedrijf de docu files ook te archiveren in plain-txt formaat - omdat dit formaat wellicht alle andere formaten gaat overleven.

De beste Desktop-Pub die op de 286 liep - Ventura 2.0 - scheide tekst en teken in verschillende bestanden.
Olt-Skool Yes, sir..
Maar het voordeel blijft - de tekst is altijd toegankelijk en kan met een eenvoudige editor worden aangepast.
Notepad Rox - wordpad is ok.

31-01-08 00:10:00 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Oh.. Maargoed, ik heb het deze week met 2000-2003-2007 getest. Acces nogwel, dit werkte best gemakkelijk. Het ging niet vlekkeloos inderdaad. Maar het ging met office alleen. No converters needed! Met OpenOffice heb ik op het bedrijf waar ik werk grote problemen. Vooral met excel en word.

31-01-08 00:26:47 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Frontpage news
for a Better Outlook
Excel in Word
if you Access it

31-01-08 07:33:38 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Tovernaar:
Met OpenOffice heb ik op het bedrijf waar ik werk grote problemen. Vooral met excel en word.

In other news: water is wet and grass is green.

Natuurlijk heb je in OpenOffice.org moeite met het openen van doc en xls bestanden, het is het een concurrerend product. Wat mij verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die voor de toegang tot hun data afhankelijk besluiten te zijn van één bedrijf waar ze totaal geen invloed van hebben in plaats van totaal onafhankelijk van commerciëe oplossingen door ODF te gebruiken. En nee, dat betekent niet automatisch OpenOffice.org: Microsoft Office 2007 kan ook bestanden in open standaarden opslaan (volgens mij wel middels een plugin).

31-01-08 08:15:29 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende

WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Ik ben maar een leek in dit geheel van technische termen. Ik gebruik windows XP-pro, en vindt dat voldoende voor wat ik nodig heb.

31-01-08 11:57:14 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
@Ikke: Waar kan ik die plugin dan downloaden?

31-01-08 11:57:54 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
We zijn nu wel leuk verder aan het kabbelen. Maar niks meer gehoord van de topicstarter. Zo wordt het moeilijk om on-topic te blijven niet?

31-01-08 12:28:29 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Quote Tovernaar:
Voor Windows is niks te vinden geloof ik.

31-01-08 12:37:38 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
1. Je moet eerst en werkende partitie hebben
2. Die partitie moet opstartbaar zijn (kun je instellen met fdisk)
3. je moet gewoon alles van de windows opstart diskette kopieren naar de partitie
dit doe in does (vanaf de diskette) met

Format /s e: (of welke letter de drive in dos krijgt c: zou ook wel kunnen) and vervolgens xcopy a:*.* c:

vervolgens moet je alleen nog een andere bootmanager hebben of dos aan je opstart gegevens van windows toevoegen...

check ook even http://www.bootdisk.com/

31-01-08 16:33:10 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Quote Ikke:
Quote Tovernaar:
Met OpenOffice heb ik op het bedrijf waar ik werk grote problemen. Vooral met excel en word.

In other news: water is wet and grass is green.

Natuurlijk heb je in OpenOffice.org moeite met het openen van doc en xls bestanden, het is het een concurrerend product. Wat mij verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die voor de toegang tot hun data afhankelijk besluiten te zijn van één bedrijf waar ze totaal geen invloed van hebben in plaats van totaal onafhankelijk van commerciëe oplossingen door ODF te gebruiken. En nee, dat betekent niet automatisch OpenOffice.org: Microsoft Office 2007 kan ook bestanden in open standaarden opslaan (volgens mij wel middels een plugin).

Het idee "de aarde is rond"
is pas officieel erkent in 1980

31-01-08 18:46:12 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Quote Tovernaar:
Quote Tovernaar:
Voor Windows is niks te vinden geloof ik.

Je hebt niet eens gezocht want hij staat bovenaan als je "Office ODF plugin" invoert bij Google, de drie meest voor de hand liggende zoektermen. Klikjens [sun.com]

31-01-08 19:22:06 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Ik had het over Docx openen in open office, sorry voor de miscommunicatie. Die had ik inderdaad direct gevonden. ;)

31-01-08 19:55:04 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
als je wat wil typen zonder plaatjes enzo moet je gewoon kladblok gebruiken :ja
txt word door bijna alles ondersteund :P

31-01-08 20:47:52 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
docx kun je niet openen in OpenOffice. Microsoft doet alsof OOXML een open standaard is, maar in de echte wereld is het onmogelijk voor concurrenten om het te implementeren. Daarbij is de OOXML versie die Microsoft nu tot ISO standaard probeert te kopen niet de versie die door Office 2007 gebruikt wordt. En binnenkort komt er een derde vorm van het formaat uit..

01-02-08 00:37:34 - Quote! - @Tovernaar
Tovernaar
Quote lucb1e:
als je wat wil typen zonder plaatjes enzo moet je gewoon kladblok gebruiken :ja
txt word door bijna alles ondersteund :P
Doe ik ook hoor! Alle lyrics die ik geschreven heb zijn opgeslagen in txt formaat. ;) Ik heb ook altijd "Nieuw - Tekstdocument.txt" op mijn bureaublad staan. :P

Quote Ikke:
docx kun je niet openen in OpenOffice. Microsoft doet alsof OOXML een open standaard is, maar in de echte wereld is het onmogelijk voor concurrenten om het te implementeren. Daarbij is de OOXML versie die Microsoft nu tot ISO standaard probeert te kopen niet de versie die door Office 2007 gebruikt wordt. En binnenkort komt er een derde vorm van het formaat uit..
Ja, dat weet ik niet precies. Hoe dat in elkaar zit, en of het moeilijk is of niet. Ik vind het gewoon erg jammer dat OpenOffice het niet heeft, om welke reden dan ook. Ik snap niet precies wat die versies doen of niet doen. Ik begrijp hierom je verhaal dus niet helemaal. :) Wat ik wel begrijp is dat ze het allemaal weer lekker ingewikkeld maken. :?

01-02-08 14:44:00 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Microsoft verandert de OOXML standaard constant (ook met veranderingen die helemaal niet in de officiele standaard doorgevoerd worden), waardoor het voor de concurrentie onmogelijk is om de hele specificatie te implementeren. Hierdoor lijkt het alsof concurrerende producten niet goed werken, terwijl het juist Microsoft is dat zich niet aan haar eigen standaard houdt. Een smerige marketingtruc: embrace, extend, extinguish.

Maar goed: alleen al het feit dat Microsoft stemmen moet kopen laat al zien hoe bagger OOXML is. Het is gewoon weer een manier om hun monopoliepositie te behouden.

Jammer. Ooit zat M$ vol innovatie. Nu concentreren ze zich op schimmige praktijken om hun marktpositie te handhaven in plaats van het maken van vernieuwende producten die echt concurreren.

01-02-08 21:51:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
This Vista Machine
is Without Vista..

Its Running Knoppix LiveCD 5.11

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven