Compiz Fusion + Vista |
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Hallo mensen, ik vind compiz fusion best wel chill, is er ook een soort compiz fusion voor windows? Of misschien een emulatielaag voor Windows waarmee ik een linux versie voor zo'n soort programma erop kan zetten? |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
je kan Virtual PC gebruiken linux opzetten en dan compiz fusion installeren maar daar heb je ook niks aan volgens mij |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ja, dat heet Debian 4 het converteerd je systeem naar een Stabiele machine Reduceerd drastisch het opslag verbruik
Gaat efficienter om met bandbreedte Heeft een beter TCP stack
Is goedkoper dan Vista Komt met regelmatige updates Bevat snelle en interactieve software installer
Draait ook op een Pentium-II 450
Steld minder eisen aan hardware Voldoet aan het Open Source Concept
Unix is hier geen issue |
|
Doctor Insano Erelid
|
nee, dan heb ik aparte systemen. Ik weet trouwens niet zeker of het wel kan, kan virtual pc niet alleen windows? Virtual pc maakt trouwens de boel erg sloom, want je draait echt twee systemen tegelijk. Dan zou ik nog beter kunnen dual-booten. Ik was eigenlijk van plan te trial-booten, maar mijn plan was ook om ook bij windows zo linux achtig te doen, en niet alleen bij ubuntu. Het is me wel eens gelukt om hem te vermaccen. Dus had ik gehoopt dat linuxen ook zou kunnen |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Andreesie: je kan Virtual PC gebruiken linux opzetten en dan compiz fusion installeren Dat werkt niet. Virtual Machines (of je nu Virtual PC, Qemu, kvm, Xen of VMware server pakt) hebben geen ondersteuning voor direct rendering. Compiz Fusion is 'n onstabiel barrel. Gewoon niet gebruiken, waar heb je het voor nodig? En zeg nou niet de exposé plugin, want die heeft kwin al veel langer. De nieuwste KDE (4.0) voegt compositing toe aan kwin waardoor het soortgelijke eigenschappen krijgt, maar dan veel stabieler. Omdat kwin al gebouwd is om samen te gaan met de rest van KDE en Compiz Fusion is dat niet. Helaas is 4.0 meer een release voor ontwikkelaars en als proof of concept. Versie 4.1 staat pas gepland voor juli... |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik heb KWin op youtube opgezocht, maar ik vind het veel minder leuk. Ik denk dat ik gewoon maar Ubuntu ga installeren. Mijn vader heeft nog wel ergens een cd liggen. Ga ik daar lekker mee spelen. Iemand trouwens goede ervaringen met WINE? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. |
|
Ikke Oudgediende
Je hebt 'n keuze uit heel uitgebreid systeem dat zo onstabiel is als een door termieten aangevreten houten hutje op een seismografische breuklijn (Compiz) of je kunt kiezen uit software die nog iets minder ver is, maar veel stabieler werkt (kwin). Your funeral...
Ligt eraan waar je wine voor wil gebruiken? Oudere programma's (win98,win2000) draain vaak zonder al teveel moeite, voor nieuwere programma's moet je vak wat meer kloten. En verwacht al helemaal niet om al je games erop te kunnen draaien, want dat valt vies tegen. |
|
Doctor Insano Erelid
|
@IkkeCompiz is toch weer wat anders dan Compiz Fusion? Hoe erg instabiel is het eigenlijk? |
|
Ikke Oudgediende
Toen ik het voor het laatst probeerde crashte het aan de lopende band... |
|
heraux Oudgediende
Quote Doctor Insano: nee, dan heb ik aparte systemen. Ik weet trouwens niet zeker of het wel kan, kan virtual pc niet alleen windows? Virtual pc maakt trouwens de boel erg sloom, want je draait echt twee systemen tegelijk. Dan zou ik nog beter kunnen dual-booten. Ik was eigenlijk van plan te trial-booten, maar mijn plan was ook om ook bij windows zo linux achtig te doen, en niet alleen bij ubuntu. Het is me wel eens gelukt om hem te vermaccen. Dus had ik gehoopt dat linuxen ook zou kunnen Tuurlijk - je draaid 3 systemen 1. De host 2. de VM 3. de klant onder de VM de VM vertaald het gedrag van de klant naar de host. Dit mechanisme wil men op processor niveau gaan brengen. Games : DirectAccess naar hardware - lijkt me niet mogelijk in een VM achtige omgeving - denk eraan een NT systeem laat geen direct Access toe - Een VM schil nog minder. right/wrong - your comment please |
|
Doctor Insano Erelid
|
ik houd niet zo van VM's, doe mij maar dual-boots, dat is veel sneller. Draai je maar één zo'n ding, niet drie dingen. |
|
heraux Oudgediende
Dual Boot tja, dan moet je of in de of de ander actief zijn
Waarom geen tweede machine dat hoeft toch geen high end machine te zijn
uitwisselbaarheid is soms aanvulling.. |
|
Ikke Oudgediende
@Doctor Insano: onderschat het nut van 'n VM niet. Als ik 'n nieuwe distro ga proberen test ik 'm altijd uit in 'n VM. Een andere VM gebruik ik weer om te experimenteren met Linux. Die installatie wordt echt mishandeld. Alles maak ik kapot om het weer te kunnen repareren. Verder heb ik soms een VM van windows draaien als ik 'n programmaatje moet draaien om iemand te helpen met een M$ gerelateerd probleem. |
|
heraux Oudgediende
Is het ook zo dat je dan wel wat geheugen moet hebben en wat tikken per seconden..
VM op een P3 is toch niet nee.. niet zo lekker..
maar het werkt wel |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote heraux: Dual Boot tja, dan moet je of in de of de ander actief zijn
Waarom geen tweede machine dat hoeft toch geen high end machine te zijn
uitwisselbaarheid is soms aanvulling.. Ik heb al een tweede, maar erg snel is ie niet. Ik gebruik hem om mee te experimenteren als ik bang ben dat het gaat werken en als ik een spelletje doe op mijn goede computer, dan kan ik via 2X Ctrl overschakelen naar de andere pc. Ze staan via een gek aparaat aangesloten op hetzelfde beeldscherm en toetsenbord. @heraux' laatste bericht Ik heb 1,5 GB ram, 600 MB readyboost en een Celeron D 360 met 3,46 GHz. Tis allemaal niet duur, maar het werkt redelijk, als ik een beter videokaart had (ik heb nu de onboard Radeon Xpress 200) zou ik Crysis moeten kunnen draaien. @IkkeJa, in zulke gevallen is het idd wel handig. Je zei trouwens een poos terug dat Compiz Fusion crashte aan de lopende band. Was het nou echt erg? Het Vista-systeem hier crasht ook behoorlijk vaak. Helemaal instabiel, maar er is geen virus te vinden. Ook geen rootkits. Ik ga nu checken met Spybot. |
|
Ikke Oudgediende
Je vraagt of een crash erg is. Natuurlijk is 'n crash erg. Stel dat je net met iets belangrijks bezig bent, stel software-management, en midden in die actie crasht de hele zooi. Dan zit je mooi met half-geïnstalleerde pakketten en zo te kijken.
Maak onderscheid tussen 'n productiesysteem en 'n test-systeem. Je productiesysteem mag alleen maar stabiel bevonden software bevatten en alleen maar security updates krijgen, terwijl je op je testbak rondkloot totdat er rook uitkomt. We hebben hier thuis een computer staan met Ubuntu 6.06 erop staan, zonder universe software, zonder backports. Alleen maar stabiele software. Het ding is nog nooit gecrasht. NOG NOOIT. Op mijn eigen desktop heb ik wel backports en universe software aanstaan, dus d'r crasht hier en daar wel eens wat. En op m'n laptop ben ik nu (redelijk succesvol) een nieuwe distro op aan het installeren. Alleen op de eerste bak staan belangrijke bestanden (en op de backuplocatie uiteraard) |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik bedoelde of het hevige crashes waren, of kleine probleempjes. Je hebt kleine crashes, zoals een spel wat niet werkt, of grote, zoals een gecrashte harde schijf, en er zit nog van alles tussen in. |
|
Ikke Oudgediende
Crashes als in: je window manager crasht, de zooi loopt vast en dan kun je vanaf 'n vt gaan lopen rotzooien in 'n text-based browser om uit te zoeken hoe je van compiz weer teruggaat naar kwin/metacity |
|
Doctor Insano Erelid
|
Das niet echt leuk. Was het Compiz of Compiz Fusion? En welke versie? |
|
Ikke Oudgediende
Beide. En ik heb ze 'n maand geleden voor het laatst uitgeprobeerd. Normaliter gebeurt in die tijd bij een project veel, maar niet bij Compiz. Dat is altijd al zo buggy als de pest geweest en ze schijnen er maar niks aan te willen doen |
|
Doctor Insano Erelid
|
dan kan ik maar beter ff wachten. Je hebt wel een snelle pc? |
|
Ikke Oudgediende
Meer dan snel genoeg... |
|
Doctor Insano Erelid
|
Zal ook wel. Tegenwoordig is een behoorijk snelle pc enorm goedkoop. |
|
Ikke Oudgediende
Er zijn drie dingen die ik veel doe: Muziek luisteren, multi-tasken (qua hoeveelheid programma's) en compilen... Daarvoor is mijn computer geoptimaliseerd... Met een grappige videokaart erin is het allemaal goed te doen.
Zolang Compiz draait, draait het prima, maar het is altijd maar wachten op de volgende crash |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Ikke: Zolang Compiz draait, draait het prima, maar het is altijd maar wachten op de volgende crash Net als bij Vista |
|