Linux 2 6 * Waarschuwing |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
SSH = Secure SHell... Een daemon waarmee je vanaf 'n andere computer een login shell kunt openen naar je eigen computer En iedereen met shell access op je computer kan de exploit uitvoeren, dus ook in 'n remote shell. Maar zolang sshd niet draait ben je veilig voor externe aanvallen |
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
|
|
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
Lees ook; het koekoeksei |
|
|
Layda Erelid
WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
Linux is d'dossable no matter what. als er internet is + pc |
|
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
d'dossable |
|
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Hmmmm, een standaard Ubuntu installatie heeft geen SSH server. Ik zou zo snel ook geen distro kennen die dat wel als standaard installeerd. Ik neem aan dat mensen die een SSH server draaien, weten waar ze mee bezig zijn. Ook is poort 22 in de firewall van bijna iedere router standaard dicht (en als dat niet zo is, dan kun je je afvragen of de firewall van de router wel zo lekker is). Om hiervan dus last te hebben, moet de gebruiker én de configuratie van de router hebben aangepast én een ssh-server geïnstalleerd hebben. Degenen die niet weten waar het over gaat hebben dus waarschijnlijk nergens last van |
|
|
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Dus als je een gewone internetter/gamer (er zijn nog niet zo veel games op Linux maar wel wat)/youtuber dan heb je niks te vrezen? |
|
|
stormzoeker Erelid
|
@DoctorNope, die poort 22 staat alleen open als je een SSH server draait. Normaal gesproken doet een 'gewone internetter/games' dat niet... Al eens Urban Terror geprobeerd op Linux? |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
nee, ik heb er geen eens ooit van gehoord. Maar ik weet dat er games op Linux kunnen, ik heb eens een of ander deel van Unreal Tournament gezien en ik kan me herrinneren dat toen ik op Windows online ging bij Battlefield, dat ik toen bekende pinguins zag.
Leuk spel, Urban Terror? |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@Storm: Gentoo, Slackware en openSUSE hebben allemaal standaard 'n SSH server geïnstalleerd. Niet draaien, dat wel, maar wel op het systeem |
|
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Doctor Insano: Leuk spel, Urban Terror? Gebaseerd op Quacke 3 Arena, véél schieten dus |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Gaat het erg snel? Ik vind Half-Life 2 Deathmatch wel snel. Maar dat is wat anders dan Quake 3 Arena. Quake 3 Arena heb ik nog nooit gespeelt. Maar ik houd wel van een shootertje. En hoe zijn de graphics van Urban Terror? |
|
|
stormzoeker Erelid
|
|
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Volgens mij hebbie wel een lichte engine. Zal eens kijken of ik hem leuk vind. Ik ben eigenlijk meer het Battlefield type, maar ik vond Half-life ook wel aardig, dus dees vind ik vast ook wel leuk. |
|
|