WMR Headline Script |
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Onderstaande vraag had ik ook al bij OFT gezet, maar hoort eigenlijk thuis bij Computers:
Dat WMR Headline-script heb ik ook in de Bron van een email gezet, zodat als ik in Outlook Express bezig ben, via die mail kan zien welk artikel erbij gekomen is. Het leuke was dat op zeker moment al in de mail het nieuwe artikel werd aangekondigd, terwijl - toen ik naar de WmRsite ging, het daar pas een minuut later verscheen. Ik heb er echter een vraag over: als ik de email doorstuur naar vrienden, zien zij in de mail niet de 10 artikelen vermeld. Ik snap niet waarom, want krijg ik die mail terug van hun dan kan ik die wel weer zien (het is dus onderweg niet uit de Bron verwijderd) Weet iemand hoe dat komt? |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Weet je toevallig welke emailclient de ontvangers van je email gebruiken? Want Outlook Express heeft Javascript standaard aan staan, maar ik weet dat Kmail het standaard uit heeft staan.. |
|
|
Tovernaar
|
Bij veel emailclients zijn alle scripts geblokkeerd. Inclusief @hotmail/@live/@msn/etc. |
|
|
ledi Oudgediende
@Ikke en Tovernaar: ze werken allemaal met Outlook Express en "gewone"providers: casema, xs4all, planet. Ik heb het aan 5 verschillende adressen gestuurd en niemand kan het zien. |
|
|
Ikke Oudgediende
Dan denk ik dat de providers de scripts blokkeren.. |
|
|
ledi Oudgediende
Tja, maar andere scripts met afbeeldingen ontvangen ze wel. En het script zit er nog in als ze op mijn mail reageren, want dan zie ik die regels wel staan in de mail. Het blijft vreemd. In het verleden heb ik vaker dergelijke geintjes gestuurd, zoals een website van een ooievaarsnest in Duitsland en dat konden ze wel zien via de email. |
|
|
Ikke Oudgediende
Ja maar echt scripts of gewoon HTML? |
|
|
Tovernaar
|
Plak het script eens hier. |
|
|
ledi Oudgediende
Het laat zich niet plaatsen hier. Het is echter te vinden onder WMR-gadgets. Als je dat in de Bron plakt van een email krijg je steeds de laatste 10 artikelen in de mail te zien. Om 11 uur wist ik via de email al 4 (!) minuten lang wat het volgende artikel zou zijn voordat het daadwerkelijk te zien was op WMR. |
|
|
Tovernaar
|
Kan het ook niet zijn dat de url gewoon geblokkeerd is? |
|
|
Ikke Oudgediende
Het script laat zich wel plaatsen, moet je alleen even alle spitse haken even vervangen door:
& lt; voor < en & gt; voor >
Zonder de spatie ertussen.
Post eens een van de scripts die de geaddresseerden wel konden zien? |
|
|
ledi Oudgediende
@Ikke: de scripts die ze wel kunnen ontvangen zijn de vbs-scripts (van die lange lappen) en vorig jaar hebben ze dus dat ooievaarsnest gezien dat voortdurend liet zien wat de ooievaars aan het doen waren. Die mail is er momenteel niet omdat het nest gesloten is. @Tovernaar: ik kan het wel zien, dus het is niet geblokkeerd. |
|
|
Tovernaar
|
lol vbs scripts wordt normaal nog sneller geblokkeerd. Bij jou niet, bij die anderen wel? Want daar ligt het probleem dan he. |
|
|
ledi Oudgediende
Nee Tovernaar, ik schreef dus dat die vbs scripts wel ontvangen werden door degenen die nu het WMRscript niet kunnen zien. Dat laatste is ook niet uit de mail verwijderd, want als ze via Forward mij terugschrijven zit het er nog in. De vraag is dus: waarom kunnen ze het dan toch niet lezen? |
|
|
Tovernaar
|
Quote ledi: Nee Tovernaar, ik schreef dus dat die vbs scripts wel ontvangen werden door degenen die nu het WMRscript niet kunnen zien. Dat laatste is ook niet uit de mail verwijderd, want als ze via Forward mij terugschrijven zit het er nog in. De vraag is dus: waarom kunnen ze het dan toch niet lezen? Weet ik, daarom vond ik het vreemd. |
|
|