hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1] 2

Xbox 360 of Playstation 3

19-03-08 19:36:21
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Wat kan ik beter nemen?
Een Xbox 360 pro (elite is dan wel goedkoper dan de PS3, maar ik heb die extra opties niet nodig, dus kan ik geld besparen) of een PlayStation 3 40GB?

19-03-08 22:49:44
Layda
Erelid

WMRindex: 1.189
OTindex: 3.091
T S
ik hou van xbox360 devil may cry is trouwens een mooie game :)

19-03-08 23:07:26
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Alsof dmc alleen op de 360 is:P

Het ligt eraan wat je wil en waar je geintreseerd in bent.

Binnenkort zal er niet veel verschil meer zijn qua games op beide consoles. De PS3 maakt een aardige inhaalslag op de 360. De PS3 heeft meer rekenkracht, das een feit. Daardoor kan hij betere/mooiere beelden weergeven op je scherm. Ook heeft hij full hd support(de 360 volges mij niet{t kan zijn val wel!!dont blame me})

Online is de 360 beter. Alleen kost het geld. Heb je geld om een ps3 te hale kan je die 5 eurie per maand ook wel missen aan online abo. De ps3 beidt wel een goede online game. Maar extra's zoals achivesmends en die zooi heb je (nog) niet.

Er komt dit jaar een shitload aan mooie games, die niet verschijnen op de 360. Andersom ook. Ook heeft de PS3 blu ray. De 360 hddvd welke niet meer ondersteund wordt. Waarschijnlijk..waarschijlnijk! komt er een blu ray addon voor de 360, die moet je dan weer appart kope, maar nix is zeker.

Het is echt om de games te doen. zoek eens op welke games je leuk vind, en waar ze op komen. Komen er meer games die je leuk vind op de 360 dan haal je die, zo ook andersom.

19-03-08 23:18:47
Juraj
Erelid

WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
ik zou kiezen voor 360 omdat ik hemzelf ook heb, voorlopig heb ik op de PS3 nog geen leuke exclusive game gezien, maar op de 360 heb je de exclusiefste, n.l. Halo3 :D maar ik vindt 360 gewoon goed werken :D

20-03-08 06:53:09
Doctor Insano
Erelid

Ik wil ook voor multimedia gaan als het kan, maar dat is bijzaak. Als een Xbox 360 een betere keus blijkt te zijn kan ik ermee leven. Bedankt voor de tips.

PS dit topic blijft open staan, hoor:P

20-03-08 06:58:11
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
via de xbox kon je toch films streamen, dus op je tv laten af spelen

20-03-08 07:45:17
Doctor Insano
Erelid

Ik weet het niet, PS3 heeft wel blu-ray speler

Ik denk dat ik er uit ben waar ik op moet letten. Mede via andere fora.

Ik moet kijken naar welke games ik wil, sommige zijn alleen voor Xbox, andere alleen voor PS3.

Xbox is puur gamen, Wii is fun in je een of met zijn allen. PS3 is multimedia en gamen.

Maar zoals ik al zei, topic blijft open.

20-03-08 07:51:50
Wilco
Oudgediende

WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
X-box 360!!! veel betere spellen 8)

en ook gewoon omdat het online spelen heel vet is :ja verhalenlijnen van spellen zijn nooit echt goed, maar het online spelen maakt het helemaal af :ja

20-03-08 16:58:38
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
X360 heeft wat probleempjes met vastlopers... dat is een voordeel, veel betere service :P

20-03-08 21:16:11
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
PS3!!! xbox 360 maakt krassen op CD's, laat je lekker vaak genieten van blue ring of death, en ik herinner me een artikeltje op WMR over een gast die zijn xbox360 12x [!!] heeft ingeruild... daarbij ix xbox360 van microsoft en daarom zuigt het gwoon ZWAAR, daarbij moet je nog per maand gaan dokken voor online games, alsof die 60 euri die je voor de game zelf betaalt nog niet genoeg is... 0_o

20-03-08 21:26:38
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Red ring of death :P

20-03-08 22:55:09
Doctor Insano
Erelid

Quote tosti:
PS3!!! xbox 360 maakt krassen op CD's, laat je lekker vaak genieten van blue ring of death, en ik herinner me een artikeltje op WMR over een gast die zijn xbox360 12x [!!] heeft ingeruild... daarbij ix xbox360 van microsoft en daarom zuigt het gwoon ZWAAR, daarbij moet je nog per maand gaan dokken voor online games, alsof die 60 euri die je voor de game zelf betaalt nog niet genoeg is... 0_o
Ik ga denk ik toch maar voor safe. Sommigen zeggen dat het een goed systeem is (knappe prestatie voor Microsoft) maar voor safe gaan klinkt toch wel veilig. Bovendien krijg ik dan (in vergelijking totaal niet dure) Blu-Ray speler.

20-03-08 23:27:42
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
The only scenario in which Microsoft makes something that doesn't suck, is when they start producing vacuum cleaners 8-)

Dat was een grapje :P

21-03-08 08:05:35
Doctor Insano
Erelid

Quote tosti:
blue ring of death
Er worden twee Microsoft problemen des doods door elkaar gehaald:P

21-03-08 14:49:20
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote tosti:
PS3!!! xbox 360 maakt krassen op CD's, laat je lekker vaak genieten van blue ring of death, en ik herinner me een artikeltje op WMR over een gast die zijn xbox360 12x [!!] heeft ingeruild... daarbij moet je nog per maand gaan dokken voor online games, alsof die 60 euri die je voor de game zelf betaalt nog niet genoeg is... 0_o

De eerste serie deed dat inderdaad nogal veel. Schandalig, inderdaad, een Beta-systeem op de markt brengen, foei MS. Waar MS dan wel weer goed in is, is een nette oplossing voor de problemen vinden. Mocht er iets zijn, stuur het op, MS betaalt de verzendkosten, binnen een week heb je een nieuwe. Doen ze er nog een aardigheidje (maandje Xbox-Live Gold) bij om dat weekje goed te maken.

nee, dan Nintendo... je draait zelf op voor de verzendkosten, moet twee maanden wachten, En direct uit de doos doet de volgende het ook niet. weer dokken, weer 2 maanden weg, Geen feest. MS-bashen is makkelijk, maar de problemen die er zijn, weten ze op te lossen.

21-03-08 15:42:11
Doctor Insano
Erelid

Ik denk dat er een reden is dat Microsoft zo'n goede ervaren klantenservice heeft.

Hoewel, enorm goed is ie eerlijk gezegd ook niet. Die gast aan de telefoon die me belde (wel weer heel goed) omdat ik een probleemlijstje had ingevuld kon zelf ook geen antwoorden geven.

Maar waarschijnlijk waren die antwoorden er niet.

21-03-08 23:13:31
stryper
Senior lid

S
Wat wil je met de console kunnen doen?
Qua games zijn ze gelijk. Natuurlijk heeft de ene games die de andere niet heeft, maar dat is ook andersom.

360: Halo,Gears of War, Bioshock, Splinter Cell 5, Alan Wake etc.

PS3: God of War, Resistance, Final Fantasy XII, Metal Gear Solid.
Je moet wat googlen om erachter te komen welke games bij welke consoles horen. Maar je hebrt ook games die op bijde komen: GTA IV, Call of Duty, rainbow six en nog veel meer.

De PS3 gaat langer mee. Niet door die RoD maar meer door wat erin zit. De blu ray speler is echt iets wat eraan zit te komen, daar komt een dvd speler niet bovenuit. Ik zou zeggen, koop een PS3. Een 360, tja hij is geod, gewoon goed zelf zou ik er ook 1 kopen, maar heb al een PS3. De 360 heeft dingen die de PS3 niet heeft. Maar ik zou een 360 halen alleen al om de online service, dat loopt bij de PS3 nog ver achter. En de eclusieve games: Alan Wake en Splintercell zijn zeker goed. De PS3 heeft er weer andere voor.

21-03-08 23:42:30
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De XBox us goed, maar de PS3 heeft een set aan games die zo bijzonder is (Alleen al voor Metal Gear Solid kies ik de PS boven de Xbox) en bovendien kan zoals stryper scherp op merkt de PS3 een veel langere tijd ermee vooruit.

We hebben een Xbox 360 en zoveel speciaals is het nou ook weer niet.. De PS3 is toch net een tikkie beter voor je geld.

22-03-08 09:17:40
Doctor Insano
Erelid

@stryper
Wat is een RoD?
En wat loopt er bij de online service van de PS3 achter?
Hij heeft toch gewoon ook internetverbinding en zo?

22-03-08 11:24:19
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote stryper:
Maar ik zou een 360 halen alleen al om de online service, dat loopt bij de PS3 nog ver achter.

houden zo! bij de xbox moet je dus per maand gaan betalen om online te kunnen... dus dat betekend dat je al ongeveer 60 euri hebt moeten dokken voor zo'n game, en dan kan je oowk nog eens je hele portomenee gaan laten leegroven door m*crosoft...8O

22-03-08 13:36:39
Doctor Insano
Erelid

Quote tosti:
Quote stryper:
Maar ik zou een 360 halen alleen al om de online service, dat loopt bij de PS3 nog ver achter.

houden zo! bij de xbox moet je dus per maand gaan betalen om online te kunnen... dus dat betekend dat je al ongeveer 60 euri hebt moeten dokken voor zo'n game, en dan kan je oowk nog eens je hele portomenee gaan laten leegroven door m*crosoft...8O
Je kan gratis heb ik gelezen, alleen kan je niet gamen.

Een sarcastische _O_

Maar zoals ik net vroeg:
Quote Doctor Insano:
Quote stryper:
De PS3 gaat langer mee. Niet door die RoD maar meer door wat erin zit. De blu ray speler is echt iets wat eraan zit te komen, daar komt een dvd speler niet bovenuit. Ik zou zeggen, koop een PS3. Een 360, tja hij is geod, gewoon goed zelf zou ik er ook 1 kopen, maar heb al een PS3. De 360 heeft dingen die de PS3 niet heeft. Maar ik zou een 360 halen alleen al om de online service, dat loopt bij de PS3 nog ver achter. En de eclusieve games: Alan Wake en Splintercell zijn zeker goed. De PS3 heeft er weer andere voor.

Wat is een RoD?
En wat loopt er bij de online service van de PS3 achter?
Hij heeft toch gewoon ook internetverbinding en zo?

22-03-08 17:13:42
stryper
Senior lid

S
Ring of Death is een hardware fout die heel veel voorkomt. 1 op de 3 consoles heeft er last van. Dan moet je de console naar microsoft opsturen, wordt ie gerepareerd en krijg je m weer trug.

De 360 heeft bijvoorbeeld ingame chatten. Dus wanneer je een spelletje online speelt kun je tegelijk slap ouwehoeren. Overal voice chat. De online winkel is veel uitgebreider dan die van de PS3. Je kan er vanalles kopen: xbox games, arcade games, wallpapers. Muziek onder het gamen. Demo's downloaden.

De PS3 heeft het niet allemaal. In de PlayStation Store betaal je met je credit card/visa. Geen punten die je eerst in de winkel meot kopen(zoals 360). Wallpapers zijn gratis, idd voor die van de 360 moet je betalen. Het online gamen is gewoon goed. Je kan vrienden uitnodigen alleen dat gaat per game en niet zoals bij de 360 als service bij elke game. Bij de ps3 kun je ook PS1 games kopen, PSP games en ps3 en psp demo's downloaden.

Die 60 euro op jaarbasis is idd weer een game he. Je kan het er voor over hebben, maar je kan ook een extra game kopen. Ik zou zeggen haal een PS3 :P

22-03-08 17:24:58
Doctor Insano
Erelid

Online gamen is mij het belangrijkst, maar kan je bij PS3 helemaal niet ingame chaten?

22-03-08 20:58:25
nickdhnick
Actief lid

WMRindex: 76
OTindex: 3
Wnplts: Apeldoorn
S
De RRoD bij de 360 is alweer verleden tijd, alleen de eerste versies hebben er last van.. degene die nu nieuw op de markt komen niet meer!

zelf zou ik ook voor de PS3 gaan.. Vooral wanneer home nou een keer uitkomt (duurt vast nog wel ff :ja ) dan is het online gamen en dergelijke ook een stuk beter op de PS3. En het fijt dat de PS3 gebruik maakt van Blue Ray en de 360 de DVD.
Bij de 360 heb je dan weer veel downloadable content en de PS3 minder (misschien omdat daar meer ruimte beschikbaar is op een schijfje ;) )

Btw, je hebt alleen iets aan die Blue Ray als je natuurlijk een HD-TV hebt :lol:

22-03-08 22:20:53
Doctor Insano
Erelid

Jongen, we hebben een prachtige Bravia 42". Full HD, dus geen probleem.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven