Nieuwe onderdelen? |
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Ik ga misschien via internet een nieuwe CPU kopen. Daar is het goedkoper dan in de winkel. Maar bij ons thuis is er niemand met veel ervaring (mijn vader een beetje, maar veel meer dan PCIe/AGP/PCI-kaarten, RAM geheugen en BIOS aanpassingen heeft hij niet). Kan ik wel met mijn pc en de nieuwe CPU naar de winkel stappen, en daar de boel laten doen? Tis niet erg leuk als mijn PC sneuvelt. Hij was dan wel goedkoop, maar ik heb niet het geld om meteen een nieuwe te kopen. Kan ik dan ook in die winkel de koelpasta erop laten smeren? |
|
|
CrazyM Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 406 Wnplts: Cairns
|
Ja, alleen.... je moet daar wel voor betalen natuurlijk. Misschien is het beter om het CPU bij een normale pc winkel te kopen waar ze hem er gelijk in zetten. Soms doen ze het inzetten dan gratis of met korting omdat je het CPU ook bij hun koopt, plus met de garantie is het ook handiger. Dus uiteindelijk kan je toch iets goedkoper uit zijn. |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
In de winkel hebben ze niet die ik wil. Nou ja wel die ik wil, maar mijn moederbord ondersteund die niet. Ik kan alleen Celeron @533MHz FSB of pentium 4 @800MHz FSB
Ik heb nu een Celeron D 360 (3,46 GHz) en ik wil overgaan naar een P4 3,2 GHz. Die is een klein beetje slomer met aantal GHz maar de FSB is veel sneller, of zal dat niks uitmaken? |
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
mmh.. erg veel ervaring heb je volgens mij niet nodig daarvoor, maar let op; je moet wel je slot/socket weten, anders koop je een verkeerde processor. en google gewoon een beetje naar cursussen E.D. daar staat ook héél veel uitgelegd e.d. |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
socket is 775. Zo dom ben ik ook weer niet Ik heb redelijk research op internet gedaan, zodat ik nu niet meer in het wilde weg dingen kan kopen. Maar practische ervaring heb ik niet. Ik moet nu dus nog eigenlijk weten of P4 3,2 GHz 800MHz FSB (veel) sneller is dan Celeron D 360 3,46 GHz 533MHz FSB |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Maaarrrr... Is die 775 socket LGA of PGA? |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
LGA 775 kan alleen maar LGA zijn. Nou ja kan in theorie misschien ook PGA zijn, maar in de praktijk is het altijd LGA. Bij mij dus ook.
Ik ben er ook nog achter gekomen dat 775 ook wel Socket T wordt genoemd. Maar dat boeit volgens mij niet zoveel. Het komt op hetzelfde neer. |
|
|
Ikke Oudgediende
775 is niet altijd LGA |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Nee? Ik kan echt alleen maar LGA775´s vinden. In elk geval, volgens mijn diagnostische tooltjes is het LGA en volgens de Packard Hell website ook. |
|
|
Ikke Oudgediende
Oke, misschien is het tegenwoordig allemaal LGA, maar 'n tijdje terug was LGA nog zeldzaam |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik heb trouwens ook iets gevonden wat FC-LGA4 heet. En ik zag net ook een CPU die LGA775 en FC-LGA4 was, volgens de website daar. Wat houd FC-LGA4 in? |
|
|