Schaken |
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Wie hier schaken wel eens? Als je een keer tegen mij wilt spelen (ik ben verschrikkelijk slecht) maak dan een account aan op Spelpunt Misschien kunnen we een keer een toernooitje spelen In de tussentijd ga ik verder lezen in mijn Schaken voor Dummie's boek. |
|
nietmeer
|
Aangemeld! |
|
nietmeer
|
Maar mijn pc doet weer es niks met de site! Hij weigert om de net geistalleerde rommel te lezen. Iets met Java geloof ik? |
|
Mmore Administrator
|
Java, iedereen heeft Java toch? Gebruik je IE of FF? |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Java, alsof er iets verschrikkelijkers bestaat |
|
Mmore Administrator
|
Werkt prima als het gaat om bijvoorbeeld online schaken, hoor |
|
Ikke Oudgediende
Schaken doe je niet online Java is langzaam en in ascii kan ik nog 'n betere interface tekenen |
|
Mmore Administrator
|
Schaken doe je wel online Jij misschien niet, ik wel. |
|
Ikke Oudgediende
Schaken doe je met z'n tweeën aan een tafel met een bord tussen je, zodat je de tegenstander intimiderend aan kunt staren terwijl je ze afleidt door allerlei rare geluiden te maken |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Ikke: door allerlei rare geluiden te maken Waardoor iedere zichzelf respecterende schaker van het begin af aan weigert om tegen jou te spelen, geluid maken is namelijk valsspelen |
|
Ikke Oudgediende
Precies, en dan krijg je alleen nog maar de zichzelf niet respecterende schakers tegenover je, wat hele leuke partijen opleverd |
|
pietjevlip Oudgediende
|
vandaar de |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
als kind hebben ze mij een paar keer geprobeerd schaken te leren, met wisselend succes. vorige zomer -ik had ruim 30 jaar niet meer geschaakt- zag het er naar uit dat ik werkloos zou worden (ging niet door, vast werk heb ik nog steeds niet, maar wel altijd werk) en meer tijd zou krijgen. toen lag er in de supermarkt goedkoop een schaakcomputer die geschikt zou zijn om het beginners te leren. die zit nog steeds in het plastic als ik meer tijd over heb dan doe ik dus, zonder anderen er mee lastig te vallen, nog een poging om schaken te leren |
|
Mmore Administrator
|
Het is makkelijk hoor, en redelijk snel te leren |
|
Ikke Oudgediende
Schaken is makkelijk, goed schaken is verschrikkelijk moeilijk |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Maar wel leuk Maar goed schaken is alleen leuk als de ander ook goed kan schaken, ofzoiets |
|
Ikke Oudgediende
Ja, mat in twee is ook niet leuk |
|
pietjevlip Oudgediende
|
mat in 2 is volgens mij niet mogelijk, enlighten me... Er zijn trouwens 318.979.564.000,7 mogelijkheden om de eerste 4 zetten (per kant) te spelen... da's een boel partijtjes om via 'trial and error' de beste te vinden Ja, ik twijfel ook aan die ,7 |
|
Ikke Oudgediende
Mat in twee is zeker mogelijk 1. f2-f4, e7-e6 2. g2-g4, Dd8-h4 mat Narrenmat is de naam hiervoor |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ja, sorry, als je tegenstander je helpt is het mogelijk |
|
Ikke Oudgediende
Ik heb op een toernooi wel eens iemand herdertjesmat gezet |
|
pietjevlip Oudgediende
|
dat is zielig... voor dat toernooi dan, die zie je toch van het begin af aankomen |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Schaken |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Wil je geschaakt worden Luun? |
|
nietmeer
|
schaken dat doe ik elke schooldag wel alleen ben ik daar niet aangemeld maar op www.schaakclub.net |
|