hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Windows goedkoop

01-05-08 13:13:37 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
De afgelopen dagen eens lekker met Windows XP aan het stoeien geweest. In het achterhoofd een paar zaken: geen illegale software, zo min mogelijk software van Microsoft (afgezien van Windows zelf dan), zo goedkoop mogelijk (lees gratis) en alles zoveel mogelijk in het Nederlands. Zoals je in het overzicht kunt zien, heb ik nogal zwaar ´leentjebuur´ gedaan bij Ubuntu :P
Voor tekstverwerking, spreadsheets en databasebeheer kwam ik dus uit op OpenOffice 2.4. Gratis, in het Nederlands en goede ondersteuning.
Messenger: niet gekozen voor MSN messenger maar voor Pidgin. Dat programma is niet zo opgeblazen als MSN-messenger en het gebrek aan advertenties is een verademing. Bijkomend voordeel is dat niet alleen het MSN protocol ondersteund wordt, maar ook ICQ, IRC, Yahoo, AIM en nog een hele rits. Meerdere MSN accounts? Geen probleem, je kunt ze allemaal tegelijk open hebben. Mooi meegenomen: programma is in het Nederlands :P
Voor het grafische werk staat GIMP op de pc geïnstalleerd. Veel functies, goede ondersteuning en ja hoor: ook in het Nederlands. Wel even wennen als je Photoshop gewend bent :) Maar dat is met alle nieuwe software het geval.
De browser is FireFox 2 geworden, denk niet dat daar verder commentaar bij hoeft ;) Ik wacht nog met FF3 totdat die uit de beta is.
Nog een belangrijke: email! Het standaard geïnstalleerde Outlook Express links laten liggen en meteen maar Thunderbird op de PC gezet. Een prima programma voor email, newsgroepen en RSS feeds. Vooral die RSS feeds zijn leuk: alle berichten van WMR komen bij mij binnen en kan ik lezen zonder dat ik op WMR ben :P Gratis en in het Nederlands.
Omdat een kalender niet standaard in Thunderbird zit, meteen maar even wat addons gedownload om dat probleem op te lossen: Lightning (een kalender), Provider voor Google Agenda (synchronisatie van de gezamenlijke agenda op het internet en Lightning) en Minimize to Tray. Nu is Thunderbird omgetoverd in een prima vervanger voor MS Outlook, inclusief de kalender/agenda en taak functies.
Om het geheel af te maken nog MyPhoneExplorer geïnstalleerd. Met dit handig programma is het mogelijk om de SonyEricsson telefoons hier in huis te synchroniseren met Thunderbird (zowel de contactpersonen als de agenda en taken). Keuze uit bluetooth, usb, infrarood of serieel. Buitengewoon handig en nog gratis ook.... Leuke extra geintjes: sms versturen vanaf de computer, bellen/sms´en met behulp van de adreslijst in Thunderbird en bestandsbeheer om alle foto´s, plaatjes en thema´s fatsoenlijk op de telefoon te krijgen (of vanaf de telefoon naar de computer natuurlijk). En natuurlijk gratis en in het Nederlands :P
Het enigste waar ik nog geen keuze in heb gemaakt is software om muziek mee af te spelen. Ik denk dat dat MediaMonkey gaat worden.
Al met al was ik aan de extra software om Windows echt te gebruiken precies 0 euro kwijt :P

01-05-08 13:20:12 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
*Ik lees en ben jaloers* *8

Wordt toch tijd voor een bezoekje aan't hoge Noorden 8)

01-05-08 13:24:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Relpa pc meenemen dan wordt alles er voor je opgezet ;) en krijg je nog uitleg ook :P

ik ben vooral blij dat gimp nu goed onder windhoos werkt, voorheen gaf dat altijd problemen.

01-05-08 13:24:15 - Quote! - @CrazyM
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Voor mij is het ook 0 Euro, maar dan niet helemaal op de legale manier.
Op zich wel grappig dat iedereen altijd klaagt over Windows maar het toch blijft gebruiken. Jij geeft dan het goeie voorbeeld.

Vind het zelf ook niet allemaal geweldig, maar op windows werkt sowieso alles en het alternatief voor producten van Micorsoft zijn ook niet altijd geweldig.

01-05-08 13:41:17 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

Quote CrazyM:
Voor mij is het ook 0 Euro, maar dan niet helemaal op de legale manier.

Tsja, dat was nu eenmaal één van de eisen die ik mezelf opgelegt had ;) Alles legaal en goedkoop(A)

Quote CrazyM:
Op zich wel grappig dat iedereen altijd klaagt over Windows maar het toch blijft gebruiken. Jij geeft dan het goeie voorbeeld.

Mijn eerste keuze blijft Kubuntu. Niet omdat ik Windows zo slecht vind (XP is een heel behoorlijk OS in mijn ogen), maar omdat ik het geld er niet voor over heb om het op iedere PC te zetten.

Quote CrazyM:
Vind het zelf ook niet allemaal geweldig, maar op windows werkt sowieso alles en het alternatief voor producten van Micorsoft zijn ook niet altijd geweldig.

Nadeel van de software van Microsoft vind ik dat je veel betaald voor functie die 90% van de mensen nooit zullen gebruiken. Waar ik dan wel weer de slappe lach van krijg is als mensen die met een illegale versie van Windows of Office zitten moord en brand beginnen te schreeuwen als Microsoft met nag-screens aan komt zetten (6). Een probleem van Office is dat Microsoft besloten heeft om oude office documenten niet meer te ondersteunen (na één van de laatste updates werden gebruikers blij verrast doordat ze oude Word documenten niet meer konden (lees mochten) openen in Word. Microsoft had verzuimd deze nieuwe ´optie´ duidelijk aan te geven. :D) Het is op te lossen na het veranderen van enkele registerinstellingen (A)

01-05-08 14:10:45 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
@Relpa pc meenemen dan wordt alles er voor je opgezet en krijg je nog uitleg ook

:S Net foto-hulp van Hans gehad en dan een aanbod als dit 8O WMR works :D
Zal ergens in de zomer worden..;)

01-05-08 14:11:53 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende

WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Winamp :D.. Geweldig programma voor muziek en streaming media:D

01-05-08 14:12:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Relpa no problemo :D kan storm nog meer gratis software ontdekken én uitproberen :P

01-05-08 14:16:49 - Quote! - @drummerdude
drummerdude
Erelid

WMRindex: 311
OTindex: 2.296
Als fotobewerkingssoftware is paint.NET ook een super programma! Gebruik ik meer dan wekelijks en nog geen probleem mee gehad!

01-05-08 14:19:01 - Quote! - @Deniz
Deniz
Erelid

WMRindex: 2.086
OTindex: 242
Doe mij maar gewoon goede illegale programma's 8)

01-05-08 14:21:44 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

Quote Deniz:
Doe mij maar gewoon goede illegale programma's 8)

Waarom stelen als je even goede (soms zelfs betere) alternatieven gratis kunt krijgen? (a)

01-05-08 15:48:01 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Voor muziek raad ik Winamp aan, voor beeld VLC Media Player. VLC pakt vrijwel alles zonder codecs te hoeven installeren, terwijl Winamp lekker licht is (niet bij default, maar wel in te stellen) en je bovendien makkelijk op de achtergrond kan laten wegvallen.

Thanks for the kalender tip, die kan ik wel gebruiken. Zometeen even installeren. Persoonlijk ga ik toch liever voor Outlook, vind ik wel ietsje fijner en gemakkelijker dan Thunderbird.

01-05-08 17:22:34 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hoe heb je dat Lightning voor elkaar gekregen storm? Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik de aanwijzingen volg op de add-ons pagina dan krijg ik de waarschuwing dat het niet compatable is met firefox. :|

01-05-08 17:23:31 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

Tis niet voor firefox, maar voor thunderbird. Je moet hem dus niet openen, maar opslaan, en dan via thunderbird installeren.

01-05-08 17:26:05 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Dat weet ik Mmore. Hoe doe ik dat dan? Want ik begrijp dat nog steeds niet. :) Ik ga hem eerst wel even downen.

01-05-08 17:28:40 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

Installeren in Thunderbird:
Extra -> add-ons en dan installeren.

01-05-08 17:31:05 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Je moet met rechts op de download klikken en dan de koppeling opslaan, maar dat kan alleen maar in firefox of alle bestanden, en niet in Thunderbird.

01-05-08 17:35:19 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

Gewoon op de computer opslaan met firefox, en dan met Thunderbird installeren. Tijdens het installeren kun je de locatie op je harddisk aangeven waar je het bestand heb opgeslagen ;)

01-05-08 17:35:37 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Fout ingetikt. Hij is hem nu aan het downen. Ogenblik. :)

01-05-08 17:37:06 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gio, aste.

01-05-08 17:39:16 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

(6)

01-05-08 17:44:12 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Ik krijg weer de warschuwing dat het niet geschikt is voor firefox. Ik snap er echt geen zak van. Ik ga nu weg. Tot straks. :w

01-05-08 19:13:15 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Quote Mmore:
(6)

Grapjas. :p

01-05-08 19:20:54 - Quote! - @tosti
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote Giovanni:
Quote Mmore:
(6)

Grapjas. :p

(6)[wel het filmpje kyken xD]

01-05-08 21:01:49 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Het is gelukt hoor. Hij staat erin. 8)
Ik ben toch slimmer dan ik dacht. O+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven