Virus |
Preddie Senior lid
WMRindex: 118 OTindex: 1.649
|
Ik heb een link aangeklikt op msn, en nu heb ik dus een virus lijkt het. Ik kan niet meer inloggen op mijn spel, AVG wilt ie niet meer laten updaten. Wat kan ik hieraan doen? |
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
|
Preddie Senior lid
|
Nou, mensen, als je ook dit virus krijgt (hartje met een youtube link erachter), moet je het volgende doen: 1. systeemherstel 2. AVG free download 8.0 downloaden 3. scannen for life |
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@Giovanni: ik wil klikken Maar goed, je pc opstarten in veilige modus en dan scannen, schijnt ook nog wel eens te helpen |
|
|
bartman Senior lid WMRindex: 272 OTindex: 422 Wnplts: Boxtel T S |
Ik heb 'm ook maar Avast herkent 'm niet |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Bartman, probeer eens om Avast een bootscan laten doen? |
|
|
Kwabbernoot Senior lid WMRindex: 32 OTindex: 283 S |
Ik weet ook nog een oplossing....Je windows DVD in je speler doen en dan opnieuw opstarten. Zorgen dat er geboot wordt vanaf CD en dan nieuwe installatie kiezen. Bij de vraag of de systeemschijf geformateerd moet worden klik op JA *boink* |
|
|
Kpuc Oudgediende
Als je helemaal van t gezeik af wilt zijn, volg eerst Kwabbernoot's advies op en zodra je pc weer draait verwijder je direct MSN |
|
|
Preddie Senior lid
|
Op de manier als ik het heb gedaan ben je er ook meteen vanaf. Veel makkelijker en er gaat niets verloren, behalve dat virus |
|
|
Kpuc Oudgediende
Dat wel Cola-Freak, maar een systeemherstel, brr, ik heb daar nog steeds flinke twijfel over, dan heb ik liever een compleet fris systeem |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
of overgaan op minix - dan heb je van msn geen last |
|
|
Madarian Oudgediende
WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
Ik heb niet één rus gezien, laat staan vier... |
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
of gooi die hele w*ndoos zooi eraf en zet er linux/Mac OSX op |
|
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
|
|
|
bartman Senior lid WMRindex: 272 OTindex: 422 Wnplts: Boxtel T S |
De virus was http://youtube.glx.nl/watchv/=LJTwgF9BSYk-youtube.com Ik heb gister een mailtje naar de host (glx.nl en dus niet youtube) gestuurd met die link en een heel verhaal enzo, en ik heb vanochtend een mailtje teruggehad Quote Mailtje:
Beste L.S.
Bedankt voor uw melding met betrekking tot het verspreiden van een virus via MSN.
ServerThuis bied alleen dns registratie aan, wat voor ons mogelijk is (het account en subdomein blokkeren) hebben wij gedaan.
Het virus zelf is gehost buiten ons netwerk (in America), deze kunnen wij helaas niet verwijderen.
|
|
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
de volgende... Eigenlijk zou je als je msn instaleert verplicht een waarschuwing moeten lezen over dit soort virussen. (of bij het eerste gesprek een nep-virus-link laten zien die na een minuut zegt dat het een grap was en dat je dus moet uitkijken ) |
|
|