hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Printen over netwerk, Ubuntu>XP

19-06-08 20:05:46 - Quote! - @Doctor Insano
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Hoi, we hebben hierzo een netwerk. Hij is opgebouwd door XP computers, maar later is daar nog een Vista en twee Ubuntu's bijgekomen.
Mijn Ubuntu kan niet vanaf de Windows pc's worden gezien (die kunnen trouwens ook niet in een EXT2 of EXT3 kijken). Vind ik stiekem ook wel leuk, dan kunnen mijn ouders niet zien of ik laat achter dat ding zit.
Ik kan wel over ons thuisnetwerk andere computers zien. Laten we ons thuisnetwerk gewoon ff "netwerk" als naam geven. Mijn moeders pc noemen we "XP". Op die computer staat op usb een HP deskjet 3520 aangesloten en gedeeld. Via windows-pc's kan je er gewoon mee printen. Via Ubuntu zie ik hem wel, maar kan ik niet printen. De opdracht lijkt niet te worden verwerkt. Of misschien denkt mijn pc dat de printer daarop is aangesloten.

Vertel mij gewoon maar welke stappen ik zou moeten volgen om die printer in te stellen, en jullie horen vanzelf wel als er problemen komen. Ik begin gewoon wel van voorafaan.

19-06-08 22:25:48 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
In XP een IP-poort aanmaken en in Linux printen naar die IP-poort. Is dat wat?

22-07-08 00:02:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
is deze zaak nog actief?

22-07-08 15:18:30 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Met Samba kun je met computers die op een linux-distributie draaien in een windows-netwerk meedoen. Maar ik heb Samba nog nooit succesvol opgezet gekregen. Een alternatief is: een aantal printers (zoals vele HP-printers) hebben een ingebouwde printserver. Onze printer hoef je alleen maar aan het netwerk te hangen en elke pc herkent 'm als netwerkprinter :P

22-07-08 21:02:28 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik heb samba één keer per ongeluk aan de praat gekregen - alleen god weet hoe.. en God en ik zijn niet goede vrienden dus.. die ga ik het even niet vragen..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven