Eee pc |
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
ik heb nu dus het wachtwoord, en ik heb de .deb file gedownloado op een usb-stick ~# dpkg -i /pad/naar/usb/wpa_supplicant*.deb wat moet er staan bij pad/naar/usb/ ? - de pad naar de usb en hoe kom ik daarachter? broadcast ssid staat aan |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
waar je usb-stick gemount is. Op Debian-achtige systemen is dit meestal onder /media |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
omg dit is te vaag ik heb nog niks gedaan, start em op hij vind een netwerk en dan klik er op maak connectie en wacht en ik heb gewoon op eens internet effe kijken of ik op wmr kom |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
Update: internet deed het dus, nu niet meer, toch maar wpa_supplicant installeren. Ook de full-desktop geinstalleerd, KDE. kan je veel meer en vind ik handiger ook achtergekomen hoe je een schermpje verplaatst zonder de balk hoeven aan te raken. dat is handig want soms kan ik bij instellingen niet de ok knop krijgen en enter werkt ook niet. dus dat is fijn Firefox 2.0.0.11 zit erop, en ik kan alleen de tekst zoomen dus dat is wel een probleem want dan kan ik wmr niet helemaal erop krijgen, maar ik ga proberen mijn oude vertrouwde 2.0.0.13 erop te zetten, of 14 |
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Misschien had je beter dezekunnen nemen Andreas. |
|
|
Ikke Oudgediende
Tsja Andreesie, dat wordt efficient met je schermruimte omgaan. Je kunt Firefox ook fullscreen maken met F11 dan past het volgens mij wel, anders zul je de tekst moeten verkleinen (ik weet niet hoe goed jij kleine tekst kunt lezen) etc |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
maar de tekst blijft op de plek als ik het verklein en ik heb nog steeds problemen met draadloos internet, dat wordt verkleinde versie van windows installeren als dat gaat lukken. heb ik een externe cd ding nodig als ik het makkelijk wil doen. en dan de driver cd erin en de firefox downlaoden die ik wil |
|
|
Ikke Oudgediende
Hmm.. Ik heb eens bij vrienden van mij nagevraagd die ook een Eee pc hebben, maar die hadden geen enkel probleem met het netwerk |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
das echt raar ook al is de ontvangst altijd boven de 80% op mijn thuisnetwerk heb ik toch nog maar 2 keer een connectie gekregen |
|
|
Ikke Oudgediende
En als je de beveiliging nou eens van het netwerk haalt? (tijdelijk) |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
zal ik maar niet proberen, dan wordt me vader wel boos denk ik die zit ongeveer altijd mee te kijken als ik wat met de pc aan het klooien ben. et is wel een mogelijkheid |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
ik heb gister een onbeveiligd netwerk ontvangen, 48% sterkte. dus ik denk: yes, ik kan verbinding gaan maken maar nee, dat doet hij ook al niet... ik ga er zeker weten windows opzetten... |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
triple.. maar goed, internet deeed ( ) het soms, gelijk wat updates gedownload voor WAP en blabla-instellingen, en nu doet hij het gelijk en in 1 keer goed hopelijk komt er nog een firefox update naar een hogere versie van 2 of zelfs 3 dan ben ik heel blij, door de internet-update en nog een paar anderen denk ik dat ik Xandros er op laat zitten |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
quadruple. kan iemand alvast vertellen wat de naam is voor 5-voudig? internet is nu goed, na lang zoeken heb ik nu ook firefox3 kunnen installeren, welleswaar met elke keer een leuke thank you for downloading firefox3 scherm maar dat maakt niet uit, want nu kan ik wmr gewoon alle menu's zien ben ik blij om |
|
|
stryper Senior lid WMRindex: 197 OTindex: 578 S |
hehe, geen dank |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
dankje, geen 5voudige post maar goed, coole thema is geinstalleerd (zie blog, na vee typwerk inmiddels ook beryl, allerlei leuke effecten ziet er echt cool uit en maakt de laptop nog geen eens zoveel langzamer ook al heeft het een vrij lage werkgeheugen en video kaart misschien ga ik er nog een 2 gig of minstens een 1 gig strip inzetten |
|
|
stryper Senior lid WMRindex: 197 OTindex: 578 S |
heb n week terug ook laptop geheugen gekocht. Is nog zo gek duu. 90 euro voor 2 kaartjes van 2 gig heb me overigens laten naaien door een apple store, daar kreeg ik 4 maand drvoor 1 gig voor 70 euro |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
4 maanden ja, das veel ik vind et wel vaag met geheugen, de langzamere geheugen bij officecenter was duurder dan de snellere vaag SO-DIMM DDR2 500 ofzo was 22 euro voor 1 gig Xandros (wat standaard op de eeepc zit) wordt straks waarschijnlijk vervangen door Eeebuntu, wil toch meer mogelijheden hebben qua software enzo, door alle custom spul in xandros is het redelijk incompatible met de meeste dingen |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
Eeebuntu is nu voor de derde keer geinstalleerd, internet liijjkt het te doen, maar dat was de eerste keer ook en na een herstart of een update deed ie et niet emer, dus geen updates voor mij voorlopig... maar goed, hij doet et tot nu toe, werkt fijner dan de standaard xandros die er op zat |
|
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
Om even te reageren op de EEE pc van Asus, ik weet niet of je de 900 of de 1000 hebt want de Wind U100 van MSI is beter dan de 900 en gelijk aan de 1000 en goedkoper naar verhouding. |
|
|
Andreesie Oudgediende
|
ik zie aan 1 rij al wat er fout is: • Windows® XP Home = slecht, plus tweaken is veel moeilijker • 10” Wide Screen Display = te groot • Convenient Magnifying Capability = standaard heb ik ook al • Ergonomic Big-Size Keyboard and Touch Pad = dat maakte de laptop te groot • Hard Drive with Massive Capacity = and a massive weight en ik heb trouwens de 701 nonsurf ik wil iets kleins, iets echt mobiel wat echt laptop is, laptops van 4 kilo met een beeldscherm is geen 'lap'top meer, maar een 'desk'top, ergens anders passen die dingen niet... en de eeepc heeft hartstikke veel support van open-community's die linux hebben, en je kan ook hartstikke veel distro's draaien omdat het ingesteld is op linux. ik heb nog nooit een enkele laptop/desktop-pc gezien met zoveel tutorials en support, gratis. i rest my case edit; eeebuntu doet het na een paar kleine aanpassingen heel goed, is wel wat sloom, dus als ik weer geld heb ga ik een 1 gig ram er in pleuren. voor de rest heel goed osje vind ik, nog effe problemen gehad met afsluiten, alleen als internet uitstond kon dat, met effe een bestandje editten deed hij het gewoon goed. nu alleen nog effe een networkmanager waarbij ik niet de wireless hoef uit en in te schakelen en dan de netwerk te selecteren, dan de 26 cijferige wachtwoord intypen en DHCP selecteren om internet te krijgen na opstarten weet iemand daar een oplossing voor? |
|
|
Ikke Oudgediende
|
|
|