hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Router of switch of .....

14-07-08 20:10:41 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Misschien kan iemand adviseren....
Ik krijg straks een Alice aansluiting thuis, met meegeleverde (niet wireless) modem en een internet-snelheid van 16-20 Mbit.
Ik wil wireless naar mijn pc op zolder toe maar daar zit geen wireless modem in (en die wil ik ook niet gaan verbouwen).
Verder wil ik met mijn laptop (wifi) ook kunnen internetten.

Wat moet ik kopen?

14-07-08 20:22:03 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Ik heb zo'n zelfde situatie en ik heb een Ethernet Broadband Router van D-link (DI-604). Die is al wat ouder, maar ik heb 'm ook al weer twee jaar. Ik heb indertijd geen router genomen met Wifi-optie, omdat ik al van die Fonera's had (Wifi kastje van de Fon Movimiento) dus dat vond ik zonde van het geld. Gezien de gunstige prijsval zou ik aanraden een Ethernet Broadband Router en dan MET wifi-antennetjes erop. Bijv. van D-link, ik heb er thuis ook één (de 604 is op kantoor(tje), vandaar) en ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Eenvoudige webinterface etc. Nou kan 't natuurlijk zijn dat je zelf al goede ervaringen hebt met een ander merk, maar het handigste lijkt me dus een Ethernet Broadband Router met Wifi die je dan (met PPPoE) aansluit op je niet-draadloze modem. :D

Edit: Ik had even over het hoofd gezien dat je een waardeloze :D wireless aansluiting wilt op je PC op zolder. :$
Dan is een router niet echt nodig en kan je volgens mij volstaan met bijv. zo'n Fonera (kijk maar ff op www.fon.com, als je 't nog niet kent) die je aansluit op je modem en één of ander USB-to-Wifi dingetje. Die heb je ook al heel goedkoop van D-link, maar daar heb ik (helaas?) (nog) geen ervaring mee. Wellicht kan een andere WMR-er je daar mee op weg helpen. :)

Edit de Mexicaan: Bedankt gwc! Uiteindelijk heb ik een D-Link Wireless N DKT-400 besteld.

21-07-08 23:07:55 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik adviseer bij een eventuele uitbreiding een switch toe te voegen - ook al heb je tonnen van kilobytes over de pijp - een switch maakt singen topologisch overzichtelijk.

Een beetje switch kost 50€ - en ondersteund de 1000mbit - zodat je ook ooit over kunt gaan op 1000mbit kaarten - die zijn al niet meer zo duur. Het overzetten van media bestanden zal zeker vlotten met deze config.

De switch schakeld automatisch terug op 100mbit als nodig.

22-07-08 15:20:12 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Mexicaan, kijk wel uit met de Wireless-n apparaten. De 802.11n standaard is nog steeds in kladversie en er is dus nog niks definitief. De wireless-n apparaten kunnen onderling op verschillende 'drafts' van de standaard gebouwd zijn en zijn daarom niet per definitie compatible met elkaar.

22-07-08 20:52:52 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

Tja, ik heb hem nu al besteld. Maar goed, er zit een USB bij voor de belangrijkste ontvangende kant (de desktop) dus hopelijk levert het geen problemen op. Ik begreep dat er in principe ook nog wireless-g op moet kunnen communiceren, waardoor mijn laptop het ook zou moeten doen.
Wat me eigenlijk meer zorgen baart is of Alice wel op tijd aangesloten gaat worden. Dat moet komende maandag gebeuren maar ik heb niet veel meer van ze gehoord.

23-07-08 01:35:27 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
g werkt altijd, want dat is een definitieve standaard. Maar niet dat je dadelijk een n router hebt en dan allemaal n kaarten gaat kopen die uiteindelijk incompatible zijn.

23-07-08 03:31:36 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Haha Mexicaan.. Alice was hier een ramp, maargoed, dat kan natuurlijk per huishouden verschillen. We hebben momenteel zelfs helemaal geen internet via Alice meer. Lekker als vroeger een kabeltje die door de muur heen loopt naar het huis van de buren toe gebruiken dus. Alice vond het wel leuk geen aansluiting te leveren hier in Zeeland en vervolgens te zeggen via de helpdesk dat alles aan hun kant oké is.

Schiet niet op met een computermonteur (de buurman), een medewerker van een computer winkel (de buurjongen), iemand die goed technisch overweg kan met hardware (m'n vader) en iemand die relatief veel weet van software (ik). Natuurlijk was hier alles goed aangesloten, maar toch moest er maar een monteur komen.

Monteur komt, zegt dat alles goed is hier en dat het probleem bij Alice ligt. En in de tussentijd blijft de deurwaarder nog wel komen over een rekening die we niet hoefde te betalen (omdat het internet het dus niet doet, schriftelijk heeft Alice ermee ingestemd de rekening van de eerste maand te schrappen). Anyway.. laatste wat we hebben gehoord is dat het probleem binnen 10 dagen gefixt zou worden. Dat was 14 dagen geleden.

Welkom bij de Nederlandsche Telecom HEL 8O

Hope I didn't scare you off :P

Oh, en een beetje ontopic: Wij hebben hier enorm veel computers staan en dus belachelijk veel bekabeling. Het beste is gewoon een switch met van die attententjes erop. Beetje klooien en het werkt allemaal vanzelf wel. (A)

23-07-08 07:15:11 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

Ik ontving toevallig net e-mail van Alice met nog een keer de bevestiging en mijn nieuwe telefoonnummer er in. Er is nog hoop dus.

23-07-08 09:43:14 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

Zolang er gaten worden gegraven is er hoop! :P

26-07-08 18:59:54 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

De aansluiting van Alice is inmiddels uitgesteld van 28 juli naar 6 augustus.
Ik denk, ik houd jullie even op de hoogte. Duss...

26-07-08 20:29:29 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Daar moet je bovenop gaan zitten. @Home bleef het bij ons ook maar uitstellen, totdat we een keer zeiden van: "Als jullie dan en dan niet komen, zoeken we wel iemand anders"

26-07-08 21:10:08 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
wil ik eigenlijk ook doen..

maar achteraf hebben de buren
te veel geld om te klagen..
anders had ik wel een deelnet
gemaakt.. ik heb 15Mbit..
dus.. het maakt goede buren nog
beter.. of juist slechter

oppassen voor technische
problemen want die kunnen een
goede buur een goede zuur maken..

07-08-08 09:40:32 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

6 augustus was gisteren. De activering van Alice is blijkbaar wel gebeurd, maar het werkt niet. Ze sturen een monteur binnen 10 werkdagen :o :@

07-08-08 10:51:56 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Arme Mex. Is je huis helemaal aan kant, krijg je dit gezeur weer. Gggrrrr.
Alice met die mooie praatjes is dus ook al niks.

Nou ik blijf erbij dat als ik ooit switch, ik naar XS4All ga, Dan maar wat meer betalen.
Op 1 keer na werken die correct EN (belangrijk!) ze hebben een prima helpdesk.

14-08-08 22:39:06 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

Het is zover, twee weken te laat werkt Alice dan toch eindelijk. Eindelijk ook thuis weer internet....

14-08-08 22:49:58 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

Lang gewacht
Stil gezwegen
Nooit gedacht
Tóch gekregen! :jeej

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven