hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Beveiligingsniveau IE 7 beïnvloedt Firefox 3

23-07-08 09:51:12 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Dit las ik op Webwereld:

Gebruikers van Firefox 3 kunnen geen bestanden downloaden als ze de veiligheidsinstellingen in Internet Explorer 7 te scherp hebben afgesteld.

Volgens Mozilla is dit het gevolg van nieuw beleid. In tegenstelling tot eerdere Firefox-versies laat Firefox 3 zich wel wat gelegen liggen aan de security settings in Windows voor het downloaden van bestanden. Deze instellingen worden geconfigureerd via Internet Explorer. De problemen doen zich alleen voor als de instellingen op de hoogste stand staan.

De beleidswijziging van Mozilla is mede ingegeven door de wens om zakelijke klanten tegemoet te komen. Omdat Internet Explorer bij bedrijven nog altijd de meest gebruikte browser is, ligt het voor de hand om de instellingen van die browser over te nemen.

De bezoekers van Security Fix, het weblog van Washington Post journalist Brian Krebs, zijn in meerderheid niet te spreken over de aanpassingen in Firefox. "Als Firefox op deze weg voortgaat, veranderen ze Firefox in een kloon van IE. Niet de moeite waard om te downloaden", schrijft bijvoorbeeld een zekere 'fcsanders'.

23-07-08 14:37:38 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Heb ik gisteren ook gelezen. Vreemde gang van zaken. :|
Breng dan een speciale firefox voor zakelijke klanten uit.

Ik heb de beveiliging in IE7 niet op het hoogste niveau staan, want dan kan je geen site meer bekijken. :| Gebruik IE7 alleen voor hotmail. Waardeloze browser dat IE7.

23-07-08 16:42:27 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Het is toch juist logisch. Volgens mij ontstaan het probleem alleen als je ervoor kiest je IE7 gegevens te importeren.

23-07-08 16:44:18 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende

WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
IE7 is juist een kloon van FireFox :O Stomme Microsh*t :nee:r

23-07-08 20:13:36 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende

WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
@Giovanni: Als je IE7 alleen voor hotmail gebruikt kun je misschien beter Windows Live Mail installeren; die is speciaal gemaakt voor Hotmail. :D

@Caster: Wat is er mis met de Mac? :{
Ik zie trouwens de link niet van FF/IE naar Mac! 8O

23-07-08 23:35:01 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
lees
Quote:
laat Firefox 3 zich wel wat gelegen liggen aan de security settings in Windows voor het downloaden van bestanden. Deze instellingen worden geconfigureerd via Internet Explorer

Het ligt dus niet aan de instellingen van IE, IE is alleen maar een (niet
per se DE) manier om die instellingen (van Windows dus) te bereiken.

Ergens is de ontwikkeling een stap in de goede richting te noemen. Ik vind het namelijk nogal "arrogant" van een browser om de beveiligingsinstellingen van je OS te negeren. Oh, natuurlijk mag je er zelf wel een beveiliging tegenaan gooien als je dat nodig/handig vindt in een browser, geen probleem. Maar zomaar de OS-beveiliging passeren vind ik "not-done"

Eigenlijk een stap die ze achterliepen/lopen op IE. IE heeft natuurlijk een voordeeltje op dat gebied omdat het iets makkelijker programmeren is als je dichter bij de bron zit :P

Quote Caster:
IE7 is juist een kloon van FireFox :O Stomme Microsh*t :nee:r

In which way?
Tabbed browsen wordt vaak genoemd, maar om nou te zeggen dat FF daar origineel mee was? :nee Opera had het al jaren, bijvoorbeeld... En wat dacht je dat de taakbalkknoppen in Windows-Explorer zijn?

De engine is ook volledig anders, dus ook technisch is het geen kloon te noemen...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven