hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-11 18:00 - 75434 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

i phone home

11-08-08 21:44:16 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

11-08-08 23:52:02 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Quote:
geeft het eigenlijk al aan: 'clbl' staat voor Core Location Blacklist.

Het gaat hier om een lijst waarmee Apple de mogelijkheid uit kan zetten voor bepaalde programma's om de locatie van de gebruiker te benutten. Dit is gevoelige informatie. Misbruik ervan zou zeer grote gevolgen kunnen hebben. Stel je voor dat de schrijver van zo'n programma de informatie gebruikt om te weten wanneer jij van huis bent en dan je huis leeg te roven!

macfreak legt het uit dan moet je ff naar het bericht van "mvdg" scrollen.

Verder boeit het me ook niet. Laat Apple lekker :P beter dat ze zoiets doen als mn ipod raar begint te doen

12-08-08 00:16:31 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote stryper:
Verder boeit het me ook niet. Laat Apple lekker :P beter dat ze zoiets doen als mn ipod raar begint te doen

Bekijk het even :O... Stel dat een autofabrikant een mogelijkheid in zijn auto's zou inbouwen die de auto uitschakelt als er een bepaald merk brandstof gebruikt wordt (6)... En dat onder het mom dat die brandstof weleens schade aan de auto zou kunnen veroorzaken :P

De gebruiker is verantwoordelijk voor de extra software die hij/zij op zijn telefoon wenst te zetten. Als daar dan voor betaald is en Apple besluit de killswitch te gebruiken, is die gebruiker zijn geld mooi kwijt :S Ik denk niet dat er een refund komt ;)

12-08-08 15:28:13 - Quote! - @SilentGhost
SilentGhost
Senior lid

WMRindex: 123
OTindex: 1.417
S
I phone HOME :P
Quote:
Bekijk het even ... Stel dat een autofabrikant een mogelijkheid in zijn auto's zou inbouwen die de auto uitschakelt als er een bepaald merk brandstof gebruikt wordt ... En dat onder het mom dat die brandstof weleens schade aan de auto zou kunnen veroorzaken

De gebruiker is verantwoordelijk voor de extra software die hij/zij op zijn telefoon wenst te zetten. Als daar dan voor betaald is en Apple besluit de killswitch te gebruiken, is die gebruiker zijn geld mooi kwijt Ik denk niet dat er een refund komt
idd daar heb je wel een punt

12-08-08 19:52:32 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

S
Heb je het stukje gelezen? Het is een optie die het programma toegang weigert tot het kernonderdeel dat de positie van de gebruiker kan bepalen. Zodat je huis niet leeggeroofd wordt.

13-08-08 10:43:57 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote stryper:
Heb je het stukje gelezen? Het is een optie die het programma toegang weigert tot het kernonderdeel dat de positie van de gebruiker kan bepalen. Zodat je huis niet leeggeroofd wordt.

Ik wel ;):
Quote:
Apple-topman Steve Jobs werd gevraagd naar de mogelijkheden van de iPhone om ongeoorloofde applicaties te verwijderen, waarop hij antwoordde dat het 'onverantwoordelijk' zou zijn wanneer Apple een dergelijke mogelijkheid niet in zou bouwen. "Hopelijk hoeven we die mogelijkheid nooit te gebruiken, maar het zou onverantwoordelijk zijn om niet over die mogelijkheid te beschikken". Jobs gaf aan dat een 'kill switch' gebruikt zou kunnen worden om toepassingen die via de Apple Store worden verkocht te verwijderen. Daarmee geeft Apple dus aan dat het de mogelijkheid heeft programma's die gekocht en betaald werden via de App Store zonder toestemming van de iPhone-eigenaar te verwijderen.

13-08-08 13:44:23 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

S
Oww naja mijn fout dan(A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven