hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Irritante sneltoetsen in Winddoos

20-08-08 16:41:03 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De meest irritante sneltoets: wisselen van toetsenbordindeling.

De meest irritante sneltoets is waarschijnlijk wel de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Met deze toetscombinatie kan worden geswitcht tussen vooraf ingestelde toetsenbordindelingen. Deze toetscombinatie wordt regelmatig per ongeluk aangeraakt, met het gevolg dat de toetsenbordindeling (zonder daar een melding over te geven) wordt aangepast. Opeens zit het apenstaartje (@) en menig ander teken niet meer op zijn plaats. Door Windows te herstarten of wederom de toetscombinatie te gebruiken, wordt de juiste indeling hersteld.

Hoe kan dit permanent worden opgelost? Simpel! Zorg dat de huidige toetsenbordindeling correct is, wijzig deze anders met de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Open via het configuratiescherm het onderdeel Landinstellingen, tabblad Talen, knop Details. Een van de toetsenbordindeling wordt nu vet getoond. Is het actieve toetsenbord correct (controleer dat met het indrukken van @), dan kunnen alle andere indelingen worden verwijderd. Selecteer ze een voor een en druk op de knop Verwijderen. Het probleem moet nu opgelost zijn.

Met dank aan Een schoone pc

20-08-08 16:43:00 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Weetje...
ik heb het gisteren nog aan iemand proberen uit te leggen, en was al van plan een simpele uitleg hier neer te zetten... maar dat scheelt weer, bedankt :)

20-08-08 16:44:22 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

S
Geen dank, ik heb er geregeld last van en vind het ronduit een belachelijk iets, zulke marginale instellingen die zo makkelijk zijn te beïnvloeden. M$? Het blijft behelpen.

20-08-08 16:51:09 - Quote! - @Sjaak
Sjaak
Moderator

WMRindex: 21.413
OTindex: 55.346
Je kunt alle andere talen en toetsenbordindelingen, die je niet gebruikt, gewoon verwijderen. Eens kijken of ie dan nog overschakelt. :P

edit: o, dat zei je zelf ook al. :P:$

20-08-08 16:53:31 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

S
Grinzz, Sjaak, ik denk dat ze effectief om zeep zijn geholpen, wel wat drastisch maar dan moet M$ er maar niet zo een soepzootje van maken *boink*

20-08-08 17:28:25 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Heb ik nooit last van, dus ik verwijder niets. 8)

Edit: Handige jongen he, die Menno. :)

20-08-08 17:36:06 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

S
Komt omdat jij veel muist Gio 8)

20-08-08 17:36:51 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Klopt de muis en ik zijn een. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven