Colours of Alev |
nietmeer
|
|
|
Jura6 Erelid
WMRindex: 3.149 OTindex: 2.078
|
Wat een heerlijk kleurrijke site zo Alev. Ga zo door! |
|
nietmeer
|
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
mooi mooi mooi weer een talent erbij gave een gift het light een sage |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Ik ga nu live. Kijken of ik een tekening af kan krijgen. |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
|
|
zeurkous Senior lid WMRindex: 119 OTindex: 76 Wnplts: wereld
|
Doe es weer tekenen dan! |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
|
|
|
Mooi hoor je bent het tekenen nog niet verleerd Heb je een nieuwe vogelt? |
|
nietmeer
|
Tekenen verleer je ook niet zo snel. 'k Heb inderdaad een nieuw valkparkiet. Het is een lutino en hij heet Limoncello. Ik heb hem gekocht van 'n mevrouw die meerdere valkparkieten binnen hield. Ze zei dat ze 'm weg doet, omdat ze problemen had met haar longen. Maar ze rookte héél erg en daar hadden de vogels zelf ook last van. We denken dat Limoncello gepest werd door de andere vogels. Hij was gelijk dominant naar Zar'hope toe, zodat hij niet weer onderaan de pikorde zou belanden. Limoncello was echt een vieze vogel. Bruin van alle rook en hij stonk er naar. Met meerdere keer douchen en goede voeding is dat goed gekomen. Hij wordt steeds mooier en begint zijn veren terug te krijgen. Helaas was hij gekortwiekt, dus dat laat ik nu ook terug groeien. Hij kan steeds beter vliegen en voelt zich helemaal thuis hier. Elke dag is hij vrolijk aan het zingen. afbeelding |
|
nietmeer
|
|
|
|
nieuwe vogel. Je hebt de nicotine er goed af gekregen zo mooi wit en geel. |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.000 OTindex: 93.451
|
Quote Alev: Bruin van alle rook en hij stonk er naar zo hé, dramatisch wat een geluk voor hem dat jij je over hem ontfermd hebt mooie tekening |
|
nietmeer
|
@zeurkous: @allone: Hij is inderdaad mooi geworden. Een paar douches en de juiste voeding kan 'n vogel compleet veranderen. De vorige eigenaar heeft de vogels echt niet slecht verzorgd. Ze hield duidelijk van de vogels en wilde het beste voor ze. Grote kooi, met speeltjes en erg dure voeding. Alleen had ze gewoon niet de juiste kennis en roken bij dieren is zowieso niet verstandig. Ik heb ook goed nieuws: Limoncello kan vliegen! Zijn dagelijkse fladderoefeningen en springsessies hebben nut gehad. Limoncello heeft goed getrainde spieren in zijn vleugels en hij kan prima vliegen. Alleen nog 'n beetje de fijne motoriek leren, zoals het sturen en landen. |
|
allone Oudgediende
|
Alev: wat heerlijk voor hem.. dat hij nu toch nog leert vliegen hoezo douches, heb je hem onder de douche gezet? |
|
nietmeer
|
@allone: Nee, niet onder de douche. Dat vinden ze eng. Ik vul een plantenspuit met warm water en besproei ze ermee. Ze vinden het echt heerlijk, dus ga ik vaak door tot ze zeiknat zijn. Ze zijn dan alle stof, talg en losse veertjes kwijt. Voor hun echt 'n opluchting en ze worden er erg zacht van. Vliegende Limoncello. |
|
|
Limoncello likes you Met mooi weer springen de kouwtjes en kraaien ook onder de tuinslang tijdens schoonmaken. Zet hem dan snel op sproeier en geniet |
|
allone Oudgediende
|
Alev: leuk filmpje ze zien er prachtig uit en hebben een mooi hok.. jij ook trouwens.. met lekker veel groen buiten meestal hebben vogels een badje bij hun kooi hangen.. maar douchen vinden ze dus ook heerlijk?! die vogels hebben geluk, jij zorgt zo goed en liefdevol voor ze.. Laatste edit 30-09-2015 05:48 |
|
nietmeer
|
Ik heb een paar keer een badje opgehangen, maar ze gebruiken het als een extra grote drinkbak. Ze badderen zelf niet. Daarom is het belangrijk om ze te douchen. |
|
nietmeer
|
|
|
allone Oudgediende
|
|
|