Dat sommige fans veel overhebben voor de befaamde szechuansaus van McDonald's blijkt uit het verhaal van Rachel Marie. De 23-jarige grafisch designer uit het Amerikaanse Michigan was erin geslaagd een potje van de begeerde saus te bemachtigen en ruilde het deze week in voor... een Volkswagen Golf. Dat schrijft Nieuwsblad.be.
De szechuansaus werd door McDonald's gelanceerd in juni 1998 als tijdelijke dipsaus voor McNuggets. Het potje maakte deel uit van een campagne voor de Disneyfilm 'Mulan'. Zodra de film uit de startblokken was geschoten, besloot de keten de szechuansaus weer van de markt te halen. In april dit jaar dook de exclusieve saus opnieuw op, maar dan wel in de eerste aflevering van het derde seizoen van 'Rick & Morty', een populaire animatiereeks gebaseerd op de film 'Back To The Future'. De fans reageerden zo enthousiast dat ze McDonald's smeekten om nog eens te kunnen proeven van het sausje. Met succes. Op 7 oktober bracht de hamburgerketen de saus opnieuw uit, als promotiestunt en in gelimiteerde oplage. Omdat zoveel fans met lege handen moesten afdruipen, gaat McDonald's de saus vanaf januari opnieuw aanbieden, ditmaal in grotere hoeveelheden. Omdat de sauspakjes pas in januari terug op de markt gaan en erg gegeerd zijn bij fans, worden ze nu voor grof geld verkocht op tweedehandssites. Rachel Marie, een 23-jarige grafisch designer uit de Amerikaanse staat Michigan, besloot het pakje aan te bieden op een Facebookgroep waarop 'Rick & Morty'-fans pins ruilen. "Er kwam eigenlijk veel respons op mijn zoekertje, en sommige pins waren echt mooi", legt ze uit aan Business Insider. "Maar ik dacht: waarom zou ik niet vragen of iemand er een auto voor over had?" En inderdaad: één fan die vlakbij woonde was bereid zijn Volkswagen Golf Mk4 in te ruilen voor een sausje. De fan liet weten dat hij nu op zoek is naar een andere auto voor dagelijks gebruik, maar dat hij gewoon écht dat pakje saus wilde.