De Britse supermarktketen Sainsbury verpakt zijn kippen voortaan in een verpakking die je niet hoeft aan te raken. De reden? Millennials zijn bang om rauwe kip met blote handen uit de verpakking te halen.
De nieuwe verpakking komt er na een enquête van het Britse onderzoeksbureau Mintel. Daaruit blijkt dat maar liefst 37% van de millennials bang is om rauw vlees aan te raken. Een kwart van de oudere klanten geeft hen gelijk.
Kip met antibacteriële saus
Volgens Sainsbury vermijden jongeren contact met rauw vlees omdat ze zich bewust zijn dat het hen kan besmetten met bacteriën. Campylobacter kan bijvoorbeeld voedselvergiftiging veroorzaken. “Sommige millennials zijn zo bang om ziek te worden dat ze hun kip inspuiten met een antibacteriële spray”, vertelde een medewerker van Sainsbury aan de Sunday Times.
Als blijkt dat de nieuwe verpakking, die vanaf 3 mei in de winkels ligt, een groot succes is dan zal binnenkort ook het varkensvlees en de vis ermee verpakt worden.