In China heeft de eigenaar van een buffetrestaurant zijn zaak al na 11 dagen moeten sluiten, nadat gulzige klanten hem letterlijk arm hadden gegeten. Hij zag zijn schulden oplopen tot 100.000 dollar, of 86.000 euro.
Als openingsactie kon iedereen voor 25 dollar, of 21,5 euro, een maand eindeloos van het buffet eten. Het abonnement gaf de gasten een onbeperkte toegang tot het buffet. De abonnementen gingen dan ook als warme broodjes over de toonbank.
Het systeem was niet op naam, waardoor iedereen een graantje kon meepikken. Het aantal maaltijden steeg drastisch, omdat veel gasten hun abonnement met hun familie en vrienden deelden.
Al na een paar dagen stond er van ’s ochtends tot ’s avonds een lange rij voor het kleine restaurant. De onorthodoxe openingsactie bleek meteen de ondergang te zijn van de onderneming. Hoewel het restaurant tot wel vijfhonderd gasten per dag had, liepen de kosten veel te hoog op. De eigenaar liet het restaurant al na elf dagen failliet verklaren.