Quote Jivebunny:
Jullie snappen het nog steeds niet hè? De grap is dat de mensen die het verkocht krijgen, zich dood lachen om de mensen die het kopen om de redenen waarmee ze het adverteren! [knip] Het berust op 1 simpel principe: Placebo\'s.
Zorg ervoor dat hetgeen je verkoopt een beetje iconisch van status is, en het verkoopt nog beter.
Sorry jongeman, maar eigenlijk snap jij niet helemaal. Mag ik even?
Chinesen (net zoals wij hier in het westen vroeger (en soms nog!)) zijn zwaar heilig overtuigd van medicinale krachten van delen van allerlei dieren. (Gedroogde neushoornpenis, apentestikels, slangenbloed en ga zo maar door)
Placebo\'s? Niets daarvan, want ook die verkoper is heilig overtuigd van die zgn krachten. Die hele filsofie (kracht van dieren) zit erg, erg diep in hun cultuur ingebakken. Zijsprong, check die kung-fu stijlen eens, allemaal gebaseerd op de bewegingen van dieren. Die verkopers hoeven zodoende dus ook niet meer te zorgen dat hun handel iconisch van aard wordt, is nl al.
Het jammere ervan (althans, dat vind ik) is dat die chinezen met zoveel zijn, dat het de overheid zoveel tijd gaat kosten om die hersenspinsels uit te bannen, dat het gros van die dieren uitgestorven zal zijn.
Er zullen altijd wel mensen (zeker de ouderen) zijn die erin zullen blijven geloven. Zeer zeker de oudere plattelandsbewoners aldaar.
Peace!