Toen de Amerikaanse Raelyn Campbell haar haperende laptop ter reparatie naar elektronicawinkel Best Buy bracht, dacht ze hem binnen een paar weken weer terug te hebben. Maar de winkel raakte 'm kwijt - en Raelyn is op zijn zachtst gezegd nogal kwáád! Toen Raelyn haar laptop kocht, zo'n anderhalf jaar geleden, haalde de verkoper van Best Buy haar over om ook een extra uitgebreide garantie af te sluiten. Toen een jaar later de aan/uit-schakelaar kapot ging, kwam die garantie mooi van pas, dacht ze. Maar het liep dus allemaal een beetje anders... Aanvankelijk kreeg ze te horen dat het repareren tussen de twee en zes weken zou duren. Toen ze na anderhalve maand nog niets had gehoord, begon een eindeloze reeks telefoontjes en mailtjes naar de winkel. De ene na de andere manager verzekerde haar dat de laptop er echt elk moment kon zijn. Dit ging wekenlang door. Maar na drie maanden moest Best Buy toegeven dat de laptop gewoon kwijt was. Sterker nog: hij was niet eens richting reparateur gegaan, in de winkel zelf was-ie kwijtgeraakt. Raelyn zou, aldus de winkel, een schadevergoeding krijgen.
U raadt het al: weer gingen er weken voorbij zonder dat Raelyn iets hoorde, ondanks vele mailtjes en telefoontjes. Uiteindelijk, na heel veel zeuren, bood Best Buy 900 dollar vergoeding. De laptop had 1100 dollar gekost.
Gezien het hele verloop nam Raelyn met dit bedrag geen genoegen. Ze kwam met een tegeneis, van 2100 dollar. Na heel wat heen-en-weer-gepraat wilde Best Buy uiteindelijk 1100 dollar cash en een tegoedbon van 500 dollar geven. Maar de advocaat, die Raelyn inmiddels in de arm had genomen, herinnerde haar er aan dat al haar persoonlijke data op de laptop stond en dat Best Buy haar - zoals in de wet stond van de staat waarin Raelyn woont - op de hoogte had moeten brengen van het verlies van laptop en dus van data. Best Buy was dus wettelijk gezien in overtreding.
Dus liet Raelyn de wet van de grote getallen erop los en eist nu 54 miljoen dollar. Best Buy heeft inmiddels 2500 dollar extra geboden, maar Raelyn is nu vastbesloten om door te vechten tot het bittere eind. "Als verpersoonlijking van al die andere mensen die dankzij deze winkel een laptop of computer zijn kwijtgeraakt en die waarschijnlijk wel op de schandalig lage aangeboden compensatie zijn ingegaan," zo verklaart de strijdbare Amerikaanse.