Het oorspronkelijk Nederlandse Mentos-snoepje heeft in de Verenigde Staten een ware rage veroorzaakt. Amerikanen stoppen een handvol Mentos in een grote fles Coca Cola Light. Daarmee kan een metershoge fontein van frisdrank worden veroorzaakt. Op het internet zijn inmiddels honderden filmpjes verschenen waarop jongeren met de 'explosieve' Mentos en spuitende cola experimenteren. De creativiteit kent geen grenzen: sommige liefhebbers stoppen ruim 500 snoepjes in 100 flessen om daar een 'frisdrankconcert' mee te geven. Mentos is erg blij met de hype. De omzet in de Verenigde Staten is al gestegen. Het concern overweegt recordpogingen te sponsoren. Het bedrijf zegt geen enkele hand te hebben gehad in de hype. "We hebben dit niet zelf bedacht. Het is ons overkomen." Coca Cola daarentegen vindt de gekte rond Mentos niet bij de identiteit van het merk passen, melden Amerikaanse media. Deskundigen waarschuwen er ondertussen voor om Mentos en Cola Light niet tegelijkertijd te nuttigen. De combinatie zou tot overgeven kunnen leiden.