Letterlijk stront aan de knikker in een populaire pub in Sydney. Een vrouw werd er hevig ziek na het eten van een ijsje. Uit onderzoek bleek dat het ijsje menselijke uitwerpselen bevatte. Het lijkt erop dat er kwaad opzet in het spel is. Jessica Whyte en haar familie dagen de pub voor de rechter en eisen volgens de manager van de pub een schadevergoeding van een miljoen Australische dollar (zo'n 520.000 euro). Begin oktober gingen Jessica en Stephen Whyte met hun drie zonen in een pub van een hotel aan het strand van Coogee (een oostelijke voorstad van Sydney) naar de finale kijken van de NRL, de Australische rugbycompetitie. Meteen zat er een haar in de boter, want ze moesten drie keer vragen aan het personeel om het geluid van de televisie luider te zetten zodat ze de match konden volgen. Toen de kinderen om een ijsje vroegen, bleek dat enkel een ijsje voor volwassenen op de kaart stond en dat kostte liefst 19 dollar (zo'n 10 euro). Vloekend stapte Stephen Whyte de pub uit op zoek naar een goedkoper ijsje voor zijn kinderen. Toen liep het pas helemaal mis bij de rest van het gezin. Zogezegd om de misverstanden van eerder op de middag goed te maken, kregen ze een gratis ijsje 'on the house' aangeboden. Dat bleek een vergiftigd geschenk, want meteen na het eten ervan werd de moeder erg ziek. "Gelukkig proefde ik eerst van het ijsje", vertelt Jessica Whyte. "Er waren vier bollen ijs in de beker: vanilla, chocolade en hazelnoot. Onderin leek er chocolade te liggen. Toen ik ervan proefde, wist ik meteen dat er iets grondig mis was. De smaak en de stank waren afschuwelijk. Ik spuwde het meteen in een zakdoekje." "Er was geen twijfel over wat het was. We werden alledrie hysterisch en één van mijn zonen riep tegen het personeel: 'Jullie lieten mijn moeder stront eten'. We dienden meteen klacht in bij de politie. Daarna lieten we het staal onderzoeken en de resultaten van het labo waren duidelijk: er zaten wel degelijk menselijke uitwerpselen in ons ijsje. Vreselijk. Het is ons zeker niet om geld te doen, maar we willen absoluut vermijden dat iemand anders dit overkomt." Stephen Whyte belde eerst naar de pub om uitleg te vragen. "Toen de baas me dan probeerde om te kopen met 5.000 dollar (zo'n 2.600 euro) was voor ons de maat vol. Ik zei hem dat hij de bal helemaal mis sloeg." Het hotel hangt nu een proces en een schadevergoeding van 1 miljoen Australische dollar boven het hoofd. De baas verdedigt zich. "Het gaat hier meer dan waarschijnlijk om industriėle sabotage. We blijven het volste vertrouwen behouden in de hoge kwaliteit van het eten en de hygiėne van onze keuken."
gadverdamme man wat een stel zieke figuren. als ze dat bij mij moeder hadden geprobeerd, dan had ik heel die tent kort en klein geslagen, met heel het personeel erbij.
nu niet gelijk zeggen dat ik aggeresief ben, want ik ben vrijwel passivist
passivist? iemand die overal passief onder blijft? of pacifist?;)
o.t.: wel ziek dit! maar ook wel b*llsh*t dat ze zegt dat het niet om het geld gaat, natuurlijk probeert ze er wel een hoop uit te slepen, dat zou iedereen doen
- Hoeveel bollen ijs madammake? - Doe mij maar 4 bollen, ene vanille, ene mokka, ene citroen en ne bol bruine shit. - wacht even(gaat naar het toilet, roomt een bolletje stront eraf) - voila madammeke, veel genot.
- Hoeveel bollen ijs madammake? - Doe mij maar 4 bollen, ene vanille, ene mokka, ene citroen en ne bol bruine shit. - wacht even(gaat naar het toilet, roomt een bolletje stront eraf) - voila madammeke, veel genot.
Quote Droomster: @ Mikke... nee de pub maakte het misverstand van eerder die dag (de t.v.) goed door ze poep te laten eten...
Welke Pub is dat, dan ga ik daar iig niet heen
Het is wel grappig om te weten dat het desbetreffende hotel in de twee voorafgaande jaren een horeca prijs had gewonnen omdat ze zo goed waren. Dit jaar zit dat er niet meer in . Het hotel heeft door deze affaire veel last gehad van negatieve publiciteit. Om het publiek wat gunstiger te stemmen werden, juist op de dag dat de rechtszaak diende, gratis ijsjes uitgedeeld.
Ik weiger te geloven dat het vanuit de industrie verontreinigd is. Vooral op de bereiding zitten hele strenge controles. Dit is een misselijke streek van zijn eigen personeel, laat hij die maar eens goed screnen. En wanneer het slachtoffer het meteen heeft gemerkt had zijn personeel het zeer zeker meteen moeten merken.
Tja, dit is echt te goor voor worden. Maar zoals altijd heeft dit verhaal natuurlijk twee kanten en we zien nu alleen de kant van de arme slachtoffers. Als het echt zo gegaan is, is de medewerker die dit dacht te kunnen flikken een ontzettende idioot. (Bijna) iedereen snapt dat je met zo'n "grapje" niet weg komt natuurlijk. Het stuitende van het verhaal is wel dat er echt menselijke uitwerpselen in het ijs bleken te zitten. Als het dan niet door het personeel gedaan is, hoe kon dat dan gebeuren?
hahah die zijn hun klanten kwijt en terecht ook, wat een gedrag
ik vind dat als je een zaak hebt waar klanten komen, dat je vantevoren weet dat ze soms heel vervelend kunnen zijn en dat je toch beleefd moet blijven dit is duidelijk een voorbeeld van hoe het niet moet
Dit is nou een goede en geldige reden om je gelijk te halen. Groot gelijk van dat gezin dat ze die baas aanklagen voor alles wat los en vast zit. Moet hij zijn personeel maar in bedwang houden zeg. Pff wat een gedoe!
Quote: "Het gaat hier meer dan waarschijnlijk om industriële sabotage. We blijven het volste vertrouwen behouden in de hoge kwaliteit van het eten en de hygiëne van onze keuken."
normaal gesproken wel, maar als je eisen stelt en zelf dingen gaat regelen, dan is het eerder sabotage van in de wiek geschoten personeel
Quote: Het is ons zeker niet om geld te doen, maar we willen absoluut vermijden dat iemand anders dit overkomt."
En dat levert hen dan ca. 520.000 euro op! Ik heb ooit het verhaal gehoord van een restaurantkok die in een soeppan stond te ze****. Nee, dan kan men beter bij mij komen eten!