Je fiets bij het station? Betalen!
Als het aan de NS ligt, wordt voor de fiets betaald parkeren de norm, net als voor de auto. ‘Dat scheelt miljoenen.’ Gratis je fiets parkeren bij
lees verder bij VK »Gerelateerde artikelen
Wat is hier nieuw aan? Betaalde stationsstallingen waren er al in de jaren 70 en 80, zelfs in kleine plaatsen met amper een station. Kon je steeds een maandkaart voor kopen als je veel met de trein moest, voor studie bijvoorbeeld.
ik wil echt niet gaan betalen voor het parkeren van mn fiets!!
daar wordt ik nog arm van!
nou, ik ga elke dag op mn fiets naar het station
als k daarvoor moet gaan betalen word dat toch een enorm nadeel
wat een onzin, en wat als mensen gewoon hun fiets dumpen. 'je moet wel elke dag 30 cent betalen'.
ik vind het niet slim in ieder geval, je kunt mensen toch niet achterhalen dmv hun fiets, behalve met hun framenummer misschien, maar dat kost dan ook weer geld..
Quote NewlinesOfzeau:
Edit Enkie
je hebt helemaal gelijk, man/vrouw met de '1tjes' als uitroepteken
Newlines, kap eens joh, drie reacties en alleen maar zeuren over het formaat Krant.
@ NewlinesOfzeau:
stuur dan ff een PM aan een moderator, die passen de tekst aan voordat ie hier terecht komt.
Ontopic: t moet toch niet gekker worden, dat er betaalde stallingen zijn, okay, prima, maar je kunt toch niet elke fietser laten betalen? Dan krijg je grote hopen fietsen net buiten het station lijkt mij
Nou, bij ons in Den Bosch heb je betaald en onbetaald. Bij de onbetaalde wordt je fiets dus gewoon gejat
Eerst dacht ik ook zo geld te besparen, maar kwam uiteindelijk dus duurder uit
Voormij alleen nog betaald parkeren.
In Eindhoven is het nog erger. Daar staan de fietsendieven gewoon fietsen te verkopen die ze net opengebroken hebben in de onbetaalde fietsenstallingen.
De onbetaalde stallingen mogen van mij gewoon weg hoor. Het speelt criminaliteit in de hand en het is er een ongelooflijk zootje altijd.
Echt weer een nederlandse idee hoor
Alleen maar geld innen.
Ik ging al bijna nooit met de fiets, maar dan helemaal niet meer, pak mooi de auto. En ik denk dat er meer mensen dat gaan doen
Edit Enkie: Geen gevloek hier aub.
Als je je fiets niet onbetaald kunt parkeren worden ze een straat verder gezet. Doen de automobilisten ook. Uiteindelijk zal de gemeente dus in de hele stad betaalde plekken moeten maken. Ik geef Yann helemaal gelijk. Bij onbetaald parkeren heb je gewoon een groter risico dat je 's avonds naar huis loopt
Ja lekker dan mogen we nog meer betalen aan de NS, die trein kaartjes hier zijn al stervens duur en op tijd rijden is nog steeds meer uitzondering dan regel, wat een onzin zeg. Ze moeten juist die dingen gratis houden zodat je mensen motiveert om meer te gaan fietsen, wat ook weer beter is voor het milieu. Ik kan hier echt geen respect voor opbrengen
Quote:
Net als voor de auto wordt volgens hem ook voor de fiets betaald parkeren de norm. "Voor de fiets accepteert niemand dat nog"
Ow
wie accepteert het niet dan
alleen de NS zeker en de mensen van de fietsenstalling? Niemand die last heeft van al die fietsen die schots en scheef liggen hoor, mensen lopen er gewoon omheen of langs. Ze zien het geeneens.
Beetje betalen voor fietsenstallingen. Die dingen nemen meer ruimte in dan die fietsen die er nu allemaal staan hoor, met hun "schaarse dure ruimte"
Wie denk je dat de stations schoon mag houden voor de troep die we maken? En wie betaalt voor het al geringe toezicht? Wie haalt die wrakken weg die mensen gewoon laten staan?
Inderdaad, de NS. Betaalde stallingen, tegen een fatsoenlijke prijs welteverstaan, lijken mij een prima idee voor wat meer service (lees toezicht) aangaande mijn fiets.
De regering had toch afgelopen jaar subsidie gegeven om het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren? Laten we dat kraantje dan maar dichtdraaien.
Kijken hoe groot de bonus van deze Herman Gelissen dan wordt
Alleen al door dit soort fratsen blijf ik ver weg van de NS (nooit stipt). Lang leve de auto!
Mensen motiveren om de fiets te pakken, gezond en goed voor het milieu
Echt een briljant idee dit...
Met als gevolg dat de fietsen naast de fietsenstalling staan ipv in.
Quote:
De fietser is volgens hem lui, "die zou het liefst de fiets op het perron parkeren".
Tuurlijk, daarom komen ze op de fiets en niet met de auto...
wow wat een lang artikel
Sjaak: Je zou eens in een boek moeten kijken, dan schrik je je helemaal de apenootjes.;)
worden we aangemoedigt om met het openbaar vervoer te gaan, emot we weer extra betalen.
We emoten toch zogenaaamd gezonder leven ? dan kan je net zo goed de auto pakken ipv de fiets...
en dan akn je net zo goed met de auto naar je betsemming
treinkaarten zijn duur genoeg
en dan zet iedereen gewoon zijn fiets ergens anders vlakbij het station
hij geeft zelf al toe dan de mens lui is.. "de fietsen in een stalling gaat afnemen, er komt meer ruimte!"
sorry, maar dit is echt idioot. inderdaad staan die fietsen soms weken op het station wat indd niet de bedoeling is. maar regel DAAR dan iets voor, en maak het niet betaald.. of dat je, als je fiets er langer dan 1 week staat, je geld moet betalen..
In Groningen is dit trouwens al een beetje.. er is 1 bewaakte stalling waar je moet betalen die bijna op het perron staat. Daarnaast staat een grote stalling die niet betaald is. en in het centrum van groningen is het stallen van je fiets in een bewaakte rijwielstalling gratis..
Op rotterdam centraal is het nog leuker: aan de voorkant (of achterkant.. denk die) hebben ze heel weinig fietsenrekken vergeleken met het aantal fietsen die er staan/per dag neergezet worden. Als je fiets buiten de rekken staat, word hij meegenomen door de politie, en kun je je eigen fiets op het bureau terug kopen...
Regel dat soort dingen eerst beter, en kijk dan als er nogsteeds te weinig plaats is/verlies gedraaid word
ze kunnen beter een pakeer meter neer zetten bij de A locaties. dat je henm er 3 dagen mag stallen plaats van 4 weken.
Nu moet je zelfs betalen om je fiets te laten jatten!
Zo werk je dus in de hand dat iedereen weer met de auto gaat en men weer in de file staat en het klimaat verder naar de maan helpt.
Fietsen is juist handig omdat je geen kosten hebt naast de fiets (en evt onderhoud) zelf!!
Dit kan toch alleen maar wanneer de NS/Gemeente ervoor zorgt dat er voldoende plek is. Anders wordt ie of gejat, of je krijgt een boete. Wat is het plan met kleine kinderen? Krijgen die korting?
Een bewaakte stalling mag best wat kosten, maar ik geloof niet dat je de 18 miljoen fietsen als auto's moet gaan zien. 'Rekening fietsen' als volgende stap... wat is er mis met de huidige situatie? Blijkbaar is er (goh, hoor ik weer?) behoefte aan om de 'arme' (de rijkeren gaan sowieso met de auto, nog met de trein of fiets) mensen wat geld af te troggelen.
Les 1
sarcasme] Hoe zorg ik dat de files korter worden?[/sarcasme]
Belachelijk! Zo zet toch iedereen zijn fiets even verderop neer?
Ik denk dat de populariteit van de trein erg snel zakt zodra ze dit in gaan voeren, je kunt dan namelijk net zo goed de auto pakken.
Dat is nu niet alleen autootje pesten maar ook nu fietsje pesten geworden met het parkeren. Ze beginnen met een klein bedrag, maar dat groeit gestaag naar veel meer!Ik ga al niet meer naar die steden toe, want voel er niets voor om geld uit mijn zak te laten kloppen!
F*ck de NS
eerst duurdere kaartjes
dan die domme OV chip kaart
daarna ook nog is betalen voor de fiets
ik loop wel naar het station
dat is probleem verplaatsing, zorg eerst voor een goede stalling, en dan pas betalen,
mijn goede fiets staat altijd in de betaalde stalling, heb een jaarkaart,
maar m'n brakke fiets, die werp ik ergens in een rek.
ik ga niet 100 euro per jaar uitgeven voor een fiets die 12,50 was
ik dacht dat betaald parkeren vooral ontmoediging is van auto's in de stad, dan moet je juist de fietsenstallingen gratis en bewaakt maken, des te minder auto's heb je in de stad, alleen maar voordelen!
Ik vind de intentie wel goed, maar het idee zelf is schandalig. Men zou juist fietsers moeten promoten boven bijvoorbeeld auto's. Dat doe je niet door ze te laten betalen. Ik heb dat complex in Zutphen een keer gebruikt en het is echt een fenomenaal goed idee daar. Bewaakt en gratis. Dat zouden ze landelijk moeten realiseren.
Maar ik wist al wel langer dat het bij de NS alleen maar om geld draait.
Quote Tommy_hol:
Alleen al door dit soort fratsen blijf ik ver weg van de NS (nooit stipt)....
Behalve dan met openings- en sluitingstijden (die laatste vooral) van de stalling.
Zwolle gaat om klokslag 0:00 uur dicht en geen seconde later. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat m'n trein een beetje vertraging had en ik naar huis kon lopen. Zelfs als je belt dat je vlak na twaalven (minuutje of drie) aankomt gooien ze de deur voor je neus dicht ("Pech gehad! Had je maar een trein eerder moeten nemen")
In zo'n stalling weiger ik mijn fiets nog langer te stallen.
Ik neem m'n fiets wel mee in de trein als ik er zeker van wil zijn dat ik nog naar huis kan fietsen 's nachts.
Ennnn daar gaat het aantal mensen dat met de trein gaat... die kontzakken willen ook overal geld uit peuteren...
En die betaa;de fietsenstallingen zijn zeker 27/7 open? Hebben ze daar ook over nagedacht, of gaat het met een pasje of iets?
Dan maken ze de eerste 3 jaar sowieso geen winst omdat ze hun dure systeem moeten afbetalen...
NS kan beter nadenken over hoe ze fietsdiefstal tegen kunnen gaan...
Ik denk dat er zeker wel mensen zijn die is het geval van betaald parkeren liever met de auto gaan (of zelfs lopen!).
Ga maar een na... 30 cent per dag... Als student staat je fiets minsten 200 dagen per jaar op het station. Dat is dus wel weer even 60 euro... Of wordt het voor de OV-Kaart houders weer gratis of zoiets?
Quote MaxTheDragon:
...
Maar ik wist al wel langer dat het bij de NS alleen maar om geld draait.
Ze zijn al naar de privatisering aan het toewerken...
.
Maar, moet daarbij wel zeggen dat in dat geval de prijzen van de kaartje misschien weer lager worden.
@ Quote: Gratis stallingen worden volgens deze meneer Gelissen
vaak gebruikt als fietsenschuurtje waar de mensen hun fietsen wekenlang laten staan.
Grote onzin van die flapdrol
. Wie zo dom
is om zijn fiets daar wekenlang onbewaakt te laten staan kan er zeker van zijn dat zijn fiets daar gejat wordt. Bovendien kan er één keer in de maand gestickerd worden om het oneigenlijk gebruik van de fietsenstalling te voorkomen. Zit de sticker er na een paar dagen nog op, dan wordt de fiets verwijderd.
Die Gelissen
staat doodgewoon onzin
te verkopen, hij wil alleen maar geld vangen en
voert daarvoor willens en wetens de grootst
mogelijke onzin aan. Maar wij trappen daar niet in, hè jongens
.
Nou dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde wat bijv. in R'dam Zuid in de omgeving van Zuidplein gebeurde met auto's. De "ring" betaals parkeren om het Winkelcentrum Zuidplein werd steeds groter, zodat mensen die toch gratis wilden parkeren dit in de wijken buiten de ring deden, totdat de ring zo groot was geworden dat ze te ver moesten lopen en dan toch maar betaald gingen parkeren. De grote verliezers waren de bewoners in de "betaald parkeren"-wijken: Die moesten dus een parkeervergunnig aanschaffen!
Nu zal het met de fietsen zo'n vaart niet lopen, omdat bewoners van wijken rond de stations hun fiets gewoon binnen (of in de (voor)tuin) kunnen zetten, maar je krijgt volgens mij wel "zwerffietsen" net buiten het "betaald parkeren"-gebied! Weer de bewoners de dupe dus!
En dan willen ze dat mensen de auto laten staan, je moet de drempel dan zo laag mogelijk maken.
De Paus: De fietsen die weken blijven staan, blijven weken staan omdat ze niet de moeite van het stelen waard zijn. Dat zijn zulke wrakken, dat zelfs een student er geen tien euro(cent) voor over zou hebben.
Maar volgens mij wordt er op het moment weinig tot geen actie gevoerd om deze wrakken weg te krijgen. Een jaar of tien terug waren ze daar veel meer mee bezig en had je een goede kans om je (illegaal geparkeerde) fiets terug te vinden met zo'n sticker er op.
Van mij mogen de NS best verlangen dat iedereen zijn fiets in een stalling zet, maar dan moeten ze wel zorgen dat ze voldoende ruimte hebben. En dat ze ruime openingstijden aanhouden. Zelf heb ik een hekel aan die stallingen, omdat mijn fiets er een keer beschadigd uit is gekomen. De rekken waar hij in moest, waren te smal en daardoor sneuvelde een sierstrip op het voorste spatbord.
Tsja, als ze willen dat er normaal fietsen wordt geparkeerd, moeten ze voor meer ruimte zorgen! En gewoon consequent steeds fietsen die langer dan een maand staan wegknippen. Lijkt me een veel betere oplossing!!!
ik hoop altijd nog op gratis open baarvervoer (in mijn ogen de enigste manier voor het oplossen van het file probleem)
met deze middelen ver erg je het file probleem alleen maa
als je kan kiezen tussen de auto op het werk parkeren en 30minuten onderweg zijn
of de trein pakken en ook 30minuten onderweg zijn maar het gesleep met het klein geld en al dat gezeur
zullen veel meer mensen de auto weer pakken die met pijn en moeite de trein in gekregen zijn
maak gewoon een bewaakte gratis fietsen staling en laat langpakeerdes in ee apart betaald gedeelte zetten
en als ze bij de kort parkeerdes staan na 3 dagen de fiets weghalen en tegen een boete weer laten op halen binnen bijfoorbeeld een maand en daarna verkopen
de oplossing tegen zwerffietsen
Ik vind de treinkaartjes anders duur genoeg.
Ik denk persoonlijk ook dat ze alleen hier zichzelf mee in de vingers snijden.
"Ik moet toch betalen voor mijn fiets, kan ik net zo goed met de auto naar de stad".
@zwaan: oh nee, een sierstrip
mijn achterwiel is gejat op KLAARLICHTE dag
mijn hele fiets is gejat mett een achterwiel terwijl ik dubbelslot erop had...
Quote tha_rami:
Wie denk je dat de stations schoon mag houden voor de troep die we maken? En wie betaalt voor het al geringe toezicht? Wie haalt die wrakken weg die mensen gewoon laten staan?
Inderdaad, de NS. Betaalde stallingen, tegen een fatsoenlijke prijs welteverstaan, lijken mij een prima idee voor wat meer service (lees toezicht) aangaande mijn fiets.
Hiero in Groningen word je fiets weggehaald als hij dr langer staat als zoveel week.. en dan kun je hem weer terugkopen voor 25 euro..
Die maandkaarten zijn al duur genoeg nu alweer 85.75 voor mij..
Duhhh:
Ik ben tegen.
Kan je als goudeerlijke crimineel straks niet eens meer fietsen jatten zonder eerst de bewaker neer te moeten slaan? Dat stuit me toch echt tegen de borst.
Het mooie concept van fietsen stelen bij het station is, dat je met je handel meteen een markt creëert. Men heeft toch weer een fiets nodig en waar denk je dat men aanklopt. Juist bij nibje, 2wielers voor een prikje.
Vroeger als ze vervelende vragen stelden, dan riep ik hen terug:'Ausweis Bitte!' en men was stil. Vroeger, ja vroeger, genoot een fietsendief respect. In Italië hebben ze er zelfs een film over gemaakt.
Maar voor zo'n miniscuul bedrag van 30 eurocent per dag, (da's nog geen tientje in de maand) de boel bewaakt kunnen stallen dusdanig dat alleen nog de oude barrels zelfs de vullisman niet meer kunnen bekoren, zal er spoedig geen droog brood meer te verdienen zijn.
@Andreesie.
Ik gap geen wielen, alleen maar complete fietsen. Voor onderdelen ga je maar naar de fietsenmaker. Maar overdag werk ik wel, dan kan je beter zien in wat voor staat het brik is.
Quote
Andreesie:
zwaan: oh nee, een sierstrip
mijn achterwiel is gejat op KLAARLICHTE dag
mijn hele fiets is gejat mett een achterwiel terwijl ik dubbelslot erop had...
Tja, mijn fiets was dus ook 'ineens weg'...
Dus: Iemand een paars/groene Gazellefiets gezien? Met handremmen, 3 versnellingen en een rammelende ketting, maar verder nog prima in orde? Oh ja: zwart stuur.
Zou hem graag terug willen.
Fietsen stelen, 't zou verboden moeten worden...
(of was 't al verboden? Merk er dan weinig van...)
Wat een lachertje is dit zeg voor diegene die in Nederland wonen en die daar mee te maken hebben.
Studenten dan vooral.
Hoe triest is het gesteld.
Wat grappig.. in Australie rijd ik door een zeer groot deel van Sydney voor zo'n 9.15 euro's per week met trein, bus en veerboot.
Toen ik in de jaren '80 naar het station fietste en mijn fiets wilde stallen moest ik al betalen. Wat is hier nieuw aan?
kvind het in principe niet erg om ervoor te betalen,enkelt moeten ze mij dan wel kunnen garanderen dat ie niet gejat word,dit is mij namelijk wel is gebeurd zet je je fiets in een betaalde stalling ik kom terug fiets pleite,zit er zo een slome bewaker daarzo en die zegt daar kan ik niks aan doen,moet je hem beter op slot zetten,dus heb er een hard hoofd in dat het iets gaat worden
jaren geleden gaven de banken ook gratis bankpasjes uit, onder het mom , dat is makkelijk.
Toen iedereen er 1 had toen kon je er dus ook voor gaan betalen.
Hetzelfde met de ns, eerst promoten , kom op de fiets en als mensen dat doen dan kan je dus diep in de buidel tasten.
belachelijk eigenlijk... er kan best een betaalde stalling komen...o wacht, die zijn er al om meerdere stations. het moet natuurlijk niet zo zijn dat alle fietsers nu ineens moeten betalen. het ging net zo goed, waarom moet dat gelijk weer verpest worden?
Beste NS, wordt eens wakker en moeit u niet met zaken wie de gemeente behoort op te lossen. Geef die ambtenaren nu ook eens de kans om wat minder op de job te slapen.
Daarom maakt de NS de laatste tijd zoveel reclame voor de fiets...
wat is dit nu weer voor bullshit!
mensen zouden juist gemotiveerd moeten worden de fiets en openbaar vervoer te gebruiken..
we betalen ons al blauw aan de treinreis zelf!
Ja dit slaat echt helemaal nergens op! Ik ga toch verdomme geen 30 cent betalen om mijn fiets ergens neer te zetten? Je mag trouwens je fiets ook gewoon op het trotair parkeren dus dan flikker je hem toch gewoon vlak voor de ingang van NS
Zullen ze wel weer moeilijk gaan doen! Trouwens ik geloof niet dat studenten er op zitten te wachten!
Gelenummerstan op zijn smalst
jarenlang proberen ze de mensen uit de auto en in de trein te lokken, nu beginnen ze zo....
denk eens na....
mensen die hun autogebruik willen verminderen en daarom met de trein willen reizen, die gaan echt niet met de auto naar het station, in verband met de parkeerproblemen. dus moeten ze in veel gevallen wel op de fiets naar dat station. als je het dan ook nog moeilijker maakt om die fiets bij dat station kwijt te raken, dan kun je het die mensen niet kwalijk nemen als ze gewoon weer in de auto stappen en aansluiten in eventuele files
Ja ze zeiden dat het wel een euro per dag kon worden!! Vind dat echt not done. We betalen ons al scheel aan treinkaartjes.
*zucht* kon niet lang duren...
Quote:
Bij het invoeren moet je beginnen met een gratis bewaakte stalling. En als die vol is, kun je overschakelen naar een regime van gehele of gedeeltelijke betaling
Dus als ik het goed begrijp mogen we er eerst gratis in en als het te druk wordt en je je fiets er niet meer kwijt kan met goed fatsoen dan mogen we ervoor gaan betalen...
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: