Quote:
omdat daarwegwerkzaamheden zijn :/ dodelijke ongevallen op de loer. rondslingerend materiaal, werkende mensen. geloof je ze niet ofzo?
Het ging om de gevallen waarbij het
bouwvakantie is en/of gevallen waarbij er
geen werkzaamheden zijn, maar er wel langzamer gereden moet worden terwijl er geflitst wordt...
Als er
wel werkzaamheden aan de gang zijn, is het logisch dat er langzamer gereden dient te worden om ongelukken te voorkomen.
Quote:
anders denken mensen stiekem toch nog wel ff doo te rijden. wat wil je dan?
Wat ik wil is dat men een paar meter de kans krijgt om snelheid te kunnen verminderen, ipv direct na het "50" bord te flitsen. 30 km/h snelheid vermindering heb je niet in 10 meter voor elkaar, terwijl je remt, wat gevaarlijker zou zijn op een doorlopende weg.
Quote:
Omdat Nederland,in verhouding tot andere landen in de wereld, een veel veiliger land is..
Nederland een veilig land door beboeting ?
Als ik de geschiedenis van dit land erop nalees, dan is dat niet de reden...
Quote:
door mensen die schijt hebben aan de regels omdat ze het er net mee eens zijn. mensen die misschien dodelijke ongelukken gaan veroorzaken door onveranwoordelijk rijgedrag. Mensen die nodig bestraft moeten worden voor hun respectloze gedrag naar zowel de medeburgers,als wel de politie. Mensen die andermans leven op het spel zitten om 10minuten eerder thuis te zijn. Dronken mensen die 'toch nog wel kunnen rijden'.. no meer?
De mensen in dit voorbeeld verdienen het ook om de kosten te betalen. Echter is dit niet enkel het type mens die er voor op moet draaien, en dat weiger je helaas in te zien.
Quote:
we zijn duitsland niet -_- houd jeaan deregels.. wat is je probleem? wie ben jij om te zeggen dat het veilig is? ik zou zeggen, ga eens met experts praten. je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Zoals genoemd, als je op een rechte weg van een paar kilometers rijdt, buiten de bebouwde kom, zonder zijwegen, zonder voetgangers en duidelijk zicht, dan is 60 km/h wel heel erg langzaam. Op deze wegen kan makkelijk 80 á 100 gereden worden, maar die worden het niet, want dit zijn immers de kassa wegen.
Ik heb direct kontakt met verkeers experts.
Heb ook mee gebouwd aan verkeer simulaties waarbij allerlei soorten zaken aan de orde kwamen. Ik weet waar ik het over heb.
Ik verwees expliciet naar de wegen die worden gebruikt om de burger te beboeten om de kas te spekken. Wil je ontkennen dat deze strategie door de politie wordt gebruikt ?
Quote:
je geeft het antwoord al. op de snelweg kunnen geen drempels, dat begrijp je wel.
Ik vindt het jammer dat je het doordenkertje erachter niet hebt gevonden.
Quote:
regels zijn regels. als mensen zich eraan houden zou er niet zoveel controle nodg zijn.
Mee eens. Enkel heb je denk ik mijn punt gemist. Het gaat hier om massale beboeting van kleine lullige overtredingen welk geen gevaar vormen en iedereen per ongeluk kan overkomen.
Quote:
grotere zaken zijn er gewoonweg een factor 100minder dan verkeersovertredingen. minder mankracht nodig. een groot deel van de verkeersovertreders word ook niet opgepakt. daar heb je het niet over..
Geweldsdelicten, zedendelicten, inbraken, berovingen, moorden etc vind jij een factor 100 minder dan verkeersovertredingen waarbij er bijv. 5-15 km te hard is gereden ?
Dat vind ik bizar.
En tja, al wordt er zo belachelijk veel gecontroleerd in het verkeer, de politie kan niet overal tegelijk zijn, dus ontspringen er altijd een hoeveelheid aan de dans. Logisch.
Quote:
ordinair? dat moet je toch eens uitleggen. ben een man en accepteer je boete. je doet iets fout, krijgt een boete, klaar. kun je het mee eens zijn of niet. Het is een wet, een regel die je moet naleven.
Ik heb denk ik genoeg voorbeelden aangedragen om aan te geven wat ik met ordinair beboeten bedoel.
Schijnbaar heb jij moeite om buiten de kaders van zwart en wit te zien.
Blind een boete accepteren onder alle omstandigheden maakt je geen man, maar een schaap. En daar maakt het rijk dankbaar misbruik van.
Quote:
ik vermoed dat je steekproef niet representatiefis voor heel Nederland. Je generaliseerd de boel een beetje. probeer het eens objectief te bekijken. dan zie je dat je argumenten, ook in voorgaande posts, geen steek houden.
Stop me geen woorden in de mond om er vervolgens een conclussie op te kunnen baseren.
Ik heb nooit beweerd dat mijn ervaringen representatief zijn voor heel Nederland. Sterker nog, ik heb aangegeven dat er geen goed of fout is, maar enkel meningen.
En dat naar aanleiding van Luna's post waarbij de indruk werdt gemaakt dat negatief berichtgeving op de politie fout is.
Hoe generaliseer ik ? Leg eens uit.
Hoe houden mijn argumenten geen steek ? Leg eens uit.