Vrij domme reacties hier, hoezo, hij moest het zelf maar controleren? Hij had volgens het artikel gevraagd om een burger zonder groenten, hij krijgt er wel een, hij gaat bijna dood. Uiteraard is het niet slim dat hij het niet controleert, maar dat neemt niet weg dat hij zowat doodging door een fout van het personeel!
Als je als diabetespatiënt een doos koekjes gaat halen waar in grote letters GEGARANDEERD SUIKERVRIJ opstaat, ga je toch ook niet de ingrediënten lezen om te kijken of het wel klopt?
En de schadevergoeding vind ik eigenlijk niet extreem. Ten eerste Burger King zal sowieso afdingen, tot voor beide partijen een aanvaardbaar bedrag bereikt kan worden; ten tweede, in Amerika betaal je volledig zelf je medische onkosten, tenzij je werknemer je helpt. Met een lang verblijf in het ziekenhuis en zware medicatie is dat al een aardig bedrag dat je mag betalen. Bovendien kan hij een hele tijd niet werken.
In Amerika moeten zelfs mensen met een gebroken been soms een lening aangaan om zich te laten verzorgen, wat denk je dan dat dit voor een klap is voor die familie? Zeker in volle crisis