2e Exloërmond. Toegegeven, het is een vrij onbekende en vreemd in de oren klinkende plaatsnaam. Maar dat zelfs een computer van een internetprovider hem niet herkent? Een gezin in dit Drentse gehucht staat versteld. Vorige maand werd het door internetaanbieder Online gebeld met de vraag of ze klant wilden worden. “Het klonk goed,” vertelt de moeder van het gezin. “Ik vroeg ze terug te bellen, zodat ik er even over kon nadenken. Een dag later hebben we alles geregeld; binnen enkele weken zou alles zijn overgezet.” Maar het liep heel anders dan gepland. Een paar dagen daarna kwam er weer een telefoontje: het kon niet doorgaan, want de computer accepteerde de plaatsnaam niet. “Ze kregen het niet voor elkaar, hoe ze het ook schreven. En dus konden we geen klant worden,” aldus de gefrustreerde moeder. “Dat zou betekenen dat niemand in dit dorp gebruik kan maken van deze provider. Dat is toch belachelijk?” Ze is in elk geval niet van plan het hierbij te laten. Hoewel je, jawel, klant moet zijn om een klacht te kunnen indienen, gaat ze het per brief toch proberen.