Een kat heeft het voor elkaar gekregen een huis aan de Australische Gold Coast af te branden door op een laptop te plassen. Brandweermannen onderzoeken of er kortsluiting ontstond door het plasstraaltje van de kat, meldt News.com.au. Volgens de politie was er dinsdag twee jongens van 16 en 18 alleen thuis, toen er om 9 uur ís ochtends brand uitbrak in het Royal Pines Golf Resort. De brand woekerde vanuit de kamer van een van de jongens, waar een laptop stond. Volgens de jongens hadden ze de kat om 5.30 uur het huis uitgezet. Toch wist de kat weer binnen te komen; het beest plaste vervolgens op de openstaande laptop. De 16-jarige jongen kwam er vanaf met wat ademhalingsproblemen door de rook, de 18-jarige had niets. De kat is na zijn daad vermoedelijk gewoon weer naar buiten gerend. De bizarre zaak wordt vandaag verder onderzocht.